TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Opóźnienia w wydawaniu kart do cyfrowych tachografów

Data wysłania: 2006-10-01 08:11 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Z 19 tysięcy wniosków o wydanie karty do cyfrowych tachografów zrealizowano do tej pory tylko 12 tysięcy. Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych tłumaczy, że opóźnienia wynikają z winy kierowców, którzy popełniają błędy we wnioskach.

Wraz z cyfrowymi tachografami pojawiły się też chipowe karty dla kierowców, warsztatów i właścicieli firm. Kierowcy nie ukrywają niezadowolenia z nowych tachografów. Tomasz Cieślak z firmy Tedex Spedition podkreśla - Dla nas tachograf cyfrowy to wyłącznie kłopoty i koszty. Koniunktura jest słaba, a moje ciągniki zamiast jeździć, czekają na kierowców, którzy nie mają kart.

Aby móc jeździć samochodem, który jest wyposażony w tachograf cyfrowy, kierowca musi posiadać specjalną chipową kartę kierowcy. Natomiast, żeby ją otrzymać musi złożyć wniosek w Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych, która ma 26 dni roboczych na przygotowanie karty. Wszystkie zamówienia, które zawierają błędy odsyłane są do poprawki. Niestety, wydłuża to procedurę ich wydania. Cieślak zaznacza - Moi kierowcy są w domu co dwa, trzy tygodnie, zamiast więc 26 dni czekają na karty półtora miesiąca. Dodaje - Przesunęliśmy odbiór pięciu nowych samochodów, ale i tak nie udało się uniknąć przestojów. Mamy już trzy miesiące opóźnienia w uruchomieniu nowych aut.

Tadeusz Wilk, dyrektor Departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce przyznał, że firmy transportowe zawiadamiają go, że wydawanie kart nie przebiega sprawnie, a wnioski są odsyłane nawet z najdrobniejszymi błędami.

Do połowy września PWPW przyjęła ponad 17 tys. wniosków o wydanie kart, z czego co trzeci był niekompletny. Dorota Wojtczak, szef rynku e-produktów PWPW wyjaśnia - Wydanie kart wiąże się z procedurami bezpieczeństwa, których musimy przestrzegać, dlatego wnioski są dokładnie sprawdzane. Jeżeli wniosek jest kompletny, PWPW wydaje kartę po 15 - 16 dniach. Dodaje - Zaledwie 0,2% kart wydano z opóźnieniem. Wydłużenie okresu oczekiwania wynika z błędów składających wnioski.

Do najczęstszych błędów należy nieprawidłowo wpisana kategoria prawa jazdy, brak kopii wypisu z licencji, brak podpisu lub dowodu wpłaty, a także źle wpisany organ wydający prawo jazdy, data jego wydania i numer. Zdarza się też, że adres jest inny niż w prawie jazdy.

Przewoźnicy skarżą się, że przepisy dotyczące wydawania kart są zbyt rygorystyczne. Cieślak podkreśla - Kierowcy odesłano wniosek, bo podał, że ma kategorię C+E, a nie CE, jak należało napisać. Nawet czeski błąd w numerze prawa jazdy powoduje odesłanie podania, a przecież do niego załączona jest kopia prawa jazdy, więc pomyłkę łatwo poprawić. Na dodatek można wszystko ostatecznie sprawdzić w Centralnej Ewidencji Kierowców. Formularze są niezrozumiałe i dlatego wielu kierowców robi błędy.

Niestety, wprowadzenie tachografów cyfrowych ujawniło bałagan panujący w administracji państwowej. Wymiana praw jazdy miała przyczynić się między innymi do powstaniu jednej bazy danych, czyli Centralnej Ewidencji Kierowców, podległej MSWiA. Nowe dokumenty drukowane są w PWPW, która nie może korzystać ze swoich danych, tylko z ministerialnych. Dlatego, jeśli kierowca we wniosku poda nieprawidłowy numer prawa jazdy, taki błąd można naprawić, weryfikując dane z tymi w CEK. Natomiast CEK nie jest kompletny, gdyż starostowie nie wpisują wszystkich wydanych praw jazdy do rejestru. Tadeusz Wilk uważa - Skomplikowane prawo nie jest dopasowane do realiów transportu.

ZMPD wystąpiło do Ministerstwa Transportu z wnioskiem o uproszczenie procedur. We wrześniu do PWPW wpływało 1600 wniosków tygodniowo, dodatkowo liczba ta stale rośnie. Jeżeli nie dojdzie do uproszczenia procedur, czas oczekiwania na karty kierowców jeszcze się wydłuży.

    • Problemy z kartami do tachografów 

      [2006-10-01 08:11 83.21.30.*]

      Bo urzędnicy w tym kraju czują się jak święte krowy. Nie wystarczy im, że z naszych podatków biorą ciężką kasę za wymyślanie i realizację bzdurnych przepisów, to jeszcze czują się przy tym jak jaśnie nietykalni. Mają w d...., że ktoś traci przez nich nerwy i pieniądze. Ciekawe kiedy, za narażanie przedsiębiorstw na straty oraz bałagan organizacyjny, urzędasy zaczną płacić odszkodowania i tracić swoje ciepłe posadki. Czy ten koszmar kiedyś się skończy? Certyfikaty, Licencje, Licencje wspólnotowe, pozwolenia, książki jazd, kursy, kursiki, doszkolenia, .....- po co to wszystko? Jestem bardzo ciekawy jaką armię urzędników utrzymuje transport??? A jak juz ich utrzymujemy, to może trzeba im przypomnieć, że to oni są dla nas, a nie odwrotnie?
      Lechu.   odpowiedz »

    • Problemy z kartami do tachografów 

      [2007-02-22 13:42 213.238.120.*]

      pracuję w firmie transportowej i wypisywałem wnioski dla ponad 150 kierowców.tylko jedna karta z tego nie została przysłana ponieważ było dołączone złe zdjęcie za co nie można winić PWPW.moim zdaniem bardzo szybko i sprawnie idzie wydawanie tych kart.to że ktoś się tu żali się bo nie wie że kategoria CE to nie C+E albo nie umie się podpisać pod wnioskiem jest smutne.zwalanie winy na PWPW jest żałosne.   odpowiedz »

      • Problemy z kartami do tachografów 

        [2009-08-18 16:58 77.253.245.*]

        sama jesteś żałosna dupolizko   odpowiedz »

    • Problemy z kartami do tachografów 

      [2007-06-20 23:53 87.205.203.*]

      jeśli wypełni się wniosek w formie elektronicznej to na koniec i tak kategoria "ce" wychodzi "c+e" i kto robi błędy najłatwiej powiedzieć kierowca.   odpowiedz »

    • Problemy z kartami do tachografów 

      [2007-06-23 14:13 83.21.173.*]

      wnioski powinne przyjmowac wydzialy komunikacji w starostwach nie byloby bledow zreszta nie przez kierowcow   odpowiedz »

    • Problemy z kartami do tachografów 

      [2008-03-31 11:16 82.160.54.*]

      procedura wydawania kart kierowców jest nie tylko skomplikowana. bolesna w skutkach może być również nierzetelna i niekompetentna obsługa tzw. "pseudo" konsultantów obsługujących linie telefoniczne, którzy rzekomo mają obligatoryjnie udzielać rzetelnej informacji. niestety, na własnej skórze przekonalem się o wielkich brakach w/w pracowników w zakresie świadczenia usług, dodatkowo o braku podejścia, znanemu już większości "administracji" - przyjaznej klientowi. od tej zasady odbiega skrajnie wyraźnie pwpw, niestety   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję