Jak spędzimy tegoroczne ferie zimowe?
Serwis eholiday.pl postanowił zbadać preferencje urlopowe swoich użytkowników w związku ze zbliżającymi się feriami zimowymi. Niektóre z odpowiedzi były zaskakujące - na przykład aż 36 procent badanych w ogóle nie planuje urlopu w zimie.
Najpopularniejszym kierunkiem zimowego urlopu jest wśród ankietowanych Polska (50 proc.), a najchętniej wybieranymi miejscowościami są Zakopane, Karpacz, Białka Tatrzańska, Szklarska Poręba i Wisła. Za granicę wybiera się 14 proc. osób. Niestety 36 proc. respondentów zadeklarowało, że w tym roku w trakcie ferii zimowych nigdzie nie wyjedzie. Biorąc pod uwagę grupę na której przeprowadzano badanie (użytkownicy eholiday.pl) jest to nie najlepsza informacja, gdyż realnie wakacji zimowych odmówi sobie jeszcze większy odsetek Polaków.
Stosunkowo mała popularność wyjazdów zagranicznych może być spowodowana wysokim kursem europejskiej waluty i niepewną sytuacją gospodarczą. Jeżeli planujemy zimowy wypoczynek, to rezerwujemy na niego tydzień (59 proc.) lub mniej niż tydzień (18 proc.). 15 proc. badanych może sobie pozwolić na dwutygodniowy odpoczynek.
Najpopularniejszym miejscem zakwaterowania są zdecydowanie pensjonaty (29 proc.) oraz hotele (22 proc.). Kwatery prywatne nadal wybiera sporo osób (28 proc. wszystkich badanych), ale zainteresowanie nimi maleje głównie ze względu na zaplecze, komfort i dodatkowe atrakcje. Mimo iż zimowe wakacje kojarzą się głównie z nartami, śniegiem i aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu, to blisko 40 proc. ankietowanych zamierza zrezygnować z tej formy wypoczynku na rzecz relaksu i biernego odpoczynku. Sporty zimowe planuje w tym czasie uprawiać 30 proc. badanych.
Nie ma natomiast niespodzianek w odpowiedzi na pytanie z kim spędzimy urlop. 66 proc. wybierze się na zimowe ferie z rodziną, 27 proc. z przyjaciółmi, a 5 proc. planuje samotny wypoczynek.
Jesteśmy zdecydowanie zwolennikami samodzielnego planowania zimowego wypoczynku - taką opcję przewiduje 84 proc. ankietowanych. Ofert szukają głównie przez internet (75 proc.) albo korzystają z informacji od przyjaciół i znajomych (21 proc.). Prasa i ulotki reklamowe mają w tym zakresie znikome znaczenie. Wpływ na decyzje mają też opinie innych osób wyrażane na forach i grupach dyskusyjnych.
Ankietę przeprowadzono wśród użytkowników serwisu eholiday.pl w dniach 27.11-04.12. Udział w niej wzięło 550 osób.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Travel-Bidder zbada rynek przelotów grupowych
Sieć pizzerii rozszerza się na cały kraj
Województwo śląskie popularne wśród turystów
PZOT: więcej klientów w biurach
Bachleda-Curuś kupi hotel Kasprowy