TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co piją Polacy?

Ogólnoświatowy kryzys nie ominął także sprzedaży napojów bezalkoholowych. Spada zapotrzebowanie zwłaszcza na te najdroższe - soki i nektary. Niewielkie wzrosty widać w sprzedaży napojów gazowanych. Ku radości dietetyków rośnie natomiast sprzedaż wody, nawet o 10 procent rocznie.


Dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska Iwona Jacaszek zauważa, że spadek popytu na najdroższe napoje takie jak soki, nektary czy napoje owocowe jest zobrazowaniem wpływu spowolnienia gospodarczego na wybory konsumentów, którzy dysponują coraz mniejszą ilością gotówki.

Popyt na droższe napoje spada w szybkim tempie, za to wzrasta sprzedaż wody. Dużą rolę w wynikach odgrywa temperatura w sezonie letnim. Nie bez znaczenia są też zapewne kampanie medialne popularyzujące picie wody.

W krajach unijnych zaobserwowano podobny, a nawet większy spadek, zwłaszcza w krajach będących na skraju załamania gospodarczego.

Coca-Cola reagując na trudną sytuację rynkową, prowadzi działania mające na celu większe zróżnicowanie propozycji dla konsumentów. Firma chce się dostosować do spowolnienia gospodarczego, jak i zmiany nawyków zakupowych Polaków, którzy coraz częściej kupują w dyskontach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sok nektar woda mineralna Coca-Cola napoje gazowane spowolnienie gospodarcze recesja Iwona Jacaszek dyrektor ds. korporacyjnych wybór konsumentów dyskont spożywczy napój owocowy Unia Europejska trudna sytuacja rynkowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję