TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Hotelarzu, restauratorze - nie daj się nabrać!

Ostatnio w polskich hotelach coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których goście wezwani do zapłaty mówią, iż zapomnieli pieniędzy. Obiecują wkrótce je przynieść, zostawiają w zastaw dowody osobiste i... już nigdy nie wracają.


Dzieje się tak dlatego, iż w porównaniu z ceną hotelowego pokoju oraz usług gastronomicznych, koszt wyrobienia nowych dokumentów jest niewielki (30 zł). Jednocześnie obowiązujące prawo zabrania podmiotom nieuprawnionym (a więc również hotelom i restauracjom) zatrzymywania dokumentów tożsamości.

Niechcący płacić goście zostawiają więc pod zastaw dowód, a potem po prostu wyrabiają sobie nowe dokumenty. I tak rekordziści składają wnioski o wystawienie dowodu nawet 20 razy, a hotelarze i restauratorzy pozostają z dowodami i niezapłaconymi rachunkami.

Co może zrobić w takiej sytuacji poszkodowany hotelarz? Właściwie nic. Może jedynie spisać nieuczciwego gościa, gdyż policja może się zająć niechętnymi do płacenia tylko wtedy, gdy udowodni zamierzone działanie sprawcy. A gość, do którego zgłasza się policja po prostu mówi, że zapomniał odebrać dowód...




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel restauracja nieuczciwy klient gość zostawiony dowód osobisty podmiot nieuprawniony do zatrzymywania dokumentów tożsamości praca w polskich hotelach zastaw oszuści w restauracjach po hotelu nie za amig krzywopłoty na o niezapłacenie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję