
W Świętokrzyskiem hotele biją się o klientów
2009-07-18Świętokrzyskie hotele biją się o gości. Dość, że znacznie obniżają ceny za nocleg, to jeszcze proponują dodatkowe atrakcje, np. zwiedzanie atrakcji turystycznej.
r e k l a m a
Jak podkreślił Krzysztof Wojtkiewicz, szef Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, dobre czasy dla hotelarzy minęły. Zwrócił też uwagę, że w całej branży toczy się wielka walka o klientów. Powodu jest oczywiście kryzys. W tym roku, liczba gości spadła mniej więcej o jedną piątą.
Promocyjna cena noclegu w trzygwiazdkowym kieleckim hotelu Łysogóry kosztuje od 150 zł od osoby. Jak powiedział Michał Góźdź, kierownik działu promocji i sprzedaży w Łysogórach, wszyscy chcą przyciągnąć klientów. Sezon wakacyjny zawsze jest trudny, a w dodatku, na rynku pojawił się poważny gracz. Z tego powodu w cenie tzw. pakietu rodzinnego proponuje się również zwiedzanie jaskini Raj. Jak podkreślił Góźdź, taka wyprawa może być dla turysty atrakcyjna, bowiem ze względu na rezerwacje w sezonie letnim, wejście do jaskini nie jest łatwe. Hotel zaś zarezerwował wejścia już wcześniej.
Owy poważny gracz jest otwartym dwa miesiące temu w Kielcach hotelem sieci Ibis. Tutaj można przenocować za 109 zł. Zastępca dyrektora hotelu Ibis, Agnieszka Banaś przyznała, że w wakacje liczba podróży biznesowych jest mniejsza, zaś np. w czasie niedawnej olimpiady specjalnej odnotowano stuprocentowe obłożenie. Obecnie przybywają tutaj także turyści, zaś w weekendy jest sporo gości weselnych. Kryzys z pewnością nie pomaga, jednak Ibisowi zależy na przejęciu klientów z hoteli, które dłużej działają na tym rynku.
Góźdź jest zdania, że nie jest to efekt kryzysu. Twierdzi, że można było o nim mówić na początku roku, kiedy klienci zastanawiali się dłużej np. nad wynajęciem sali konferencyjnej. Teraz to już minęło.
Mniej klientów gości również inny kielecki hotel - Kongresowy. Ale, jak tłumaczył Jakub Borowiec, dyrektor generalny Centrum Biznesu, nie może być inaczej, kiedy ma się taką nazwę. Hotel jest kojarzony z biznesem, zaś wakacje są zawsze najgorszym okresem dla tego typu działalności. Pod tym względem te obecne są podobne do poprzednich. Ceny zostały tam obniżone o ok. 30 proc. Dodał też, że hotel nie stara się tym reklamować. Stara się natomiast organizować wydarzenia, które sprawią, że obiekt będzie bardziej otwarty. Z tego powodu, to właśnie tutaj odbędzie się w sierpniu puchar Strongmana.
Ceny nie zostały natomiast obniżone w Leśnym Dworze znajdującym się na kieleckim Stadionie. Jak powiedziała Wiesława Binkowska, właścicielka hotelu, należy postawić na wyższy standard. Hotel również jest obiektem biznesowym, tylko mniejszym i bardziej kameralnym. Jego konkurenci są większych rozmiarów, wiec mają większe problemy z obłożeniem.
Żaden hotel nie zdradził, jakie ma w tej chwili obłożenie. Wszyscy podkreślili, że większego ruchu spodziewają się pod koniec sierpnia, kiedy sezon rozpoczną Targi Kielce. Jak powiedziała Agnieszka Banaś z Ibisa, hotel ma rezerwacje na 2010 rok.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Polski mazurek w top10 dań
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Dział badania rynku i analizy:
GUS: liczba turystów w Polsce
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Dział atrakcje turystyczne:
Jeszcze można zgłaszać się do konkursu na Najlepsze Wsie
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych rozpoczyna
Otwarcie Bursztynowej Komnaty w
Unia wspiera turystykę dobrymi
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
Dział hotele, pensjonaty:
Jeszcze można zgłaszać się do konkursu na Najlepsze Wsie
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych rozpoczyna
Polski mazurek w top10 dań
Starsze aktualności:
Sun & Snow rozszerza działania
Ile Polacy chcą wydać na
Rusza trzecia edycja konkursu Teraz Polska
Jak polskie obiekty szykują się do
McDonald`s przegrał przed Sądem
Czego boją się Polacy na
Jakich wakacji szukano w
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln
Touroperatorzy poprzez dopłaty kursowe zrzucają ryzyko kursowe na klientów
Volare z Łodzi do Mediolanu dwa razy tygoniowo
Misski nie zapłacą za sesję zdjeciową nad Morskim Okiem
Najazd turystów na Wyspy Kanaryjskie
Sfinks: sąd zwrócił wniosek o ogłoszenie upadłości
Strategia Warmii i Mazur już jest gotowa
Zakaz kąpieli w Międzyzdrojach z powodu salmonelli
Boeing 787 coraz bliżej dziewiczego lotu
Jak jeden z klientów Travel Avenue zaryzykował, i pojechał na Teneryfę
Kto przepłaca 1900 zł na jednym bilecie?