Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Nadchodzą zmiany dla branży hotelarskiej?
Branża hotelarska w 2018 roku będzie zmieniać się szybciej niż kiedykolwiek - wynika z raportu "Trends 2018" przygotowanego przez Profitroom, która postanowiła po raz kolejny przeanalizować trendy rynkowe i wskazać najważniejsze wyzwania czekające rynek w najbliższych dwunastu miesiącach.
Aktywna polityka HR, zmiana podejścia Polaków do podróżowania, skuteczna interakcja z klientem, rosnąca rola aparthoteli, automatyzacja procesów - to tylko kilka najważniejszych trendów na 2018 rok, które czekają branżę hotelarską. Na rynku przybywa obiektów, a właściciele hoteli muszą poszukiwać coraz nowszych narzędzi komunikacji, aby sprostać wymaganiom rynkowym. Najbliższe dwanaście miesięcy zapowiada się niezwykle interesująco i dynamicznie - mówi Marcin Dragan, Dyrektor Zarządzający firmy Profitroom, która przygotowała raport "Trends 2018", prezentujący najważniejsze trendy w branży. Czas poznać najważniejsze z nich w szczegółach.
Jak zatrzymać pracownika?
Obecnie w Polsce, wobec rekordowo niskiej stopy bezrobocia(6,6 proc.), mamy do czynienia z rynkiem pracownika. W przypadku branży hotelowej, wyraźnie widać mniejsze zainteresowanie pracą w branży wśród osób młodych. Z kolei pracownicy z doświadczeniem są na wagę złota i mogą przebierać w ofertach. Coraz trudniej również o zatrudnienie pokojowych czy kelnerów z odpowiednim doświadczeniem. W jaki sposób poradzą sobie z tym wyzwaniem właściciele lub zarządcy obiektów? Prowadząc aktywną politykę HR, która pozwoli nie tylko na utrzymanie obecnego zespołu, ale też wprowadzi narzędzia, umożliwiające zapewnienie stabilnego poziomu zatrudnienia w hotelu.
Kluczem do pokonania trudności, może okazać się optymalizacja pracy np. poprzez zmianę sposobu serwowania posiłków oraz wzmacnianie lojalności pracowników za pomocą udziału w szkoleniach i programach rozwoju. Pozwoli to pozostać konkurencyjnym na rynku i sprostać oczekiwaniom klienta, który zmienia swój sposób podróżowania.
3 x W - wolno, wnikliwie, wyjątkowo
Turyści nie chcą dzisiaj brać udziału w tzw. objazdówkach, a coraz częściej decydują się na dłużej pozostać w jednym miejscu, poznając jego klimat, ludzi i kulturę. Wolno, wnikliwie i wyjątkowo - to trzy słowa, które charakteryzują podróżnika w 2018 roku.
Tego typu podejście dla podróżowania to ogromna szansa dla obiektów turystycznych, które mogą zwiększyć sprzedaż bezpośrednią, konstruując ofertę wokół doświadczenia podróży - zauważa przedstawiciel Profitroom. Dzisiaj podróżnik to osoba obeznana z nowinkami technologicznymi, kupująca usługi dodatkowe, które gwarantują wysoką jakoś produktów i usług. Na wzroście popularności tzw. slow travel skorzystać mogą również większe hotele, tworząc unikalne oferty spełniające oczekiwania różnych grup klientów: smakoszy, amatorów domków na drzewach czy campingu - dodaje. Wraz ze zmianą sposobu podróżowania, rosną również wymagania co do jakości miejsca pobytu, co wiąże się z kolejnym trendem.
Aparthotele - luksus czy realizacja potrzeb
W ostatnich latach w Polsce powstaje coraz więcej obiektów turystycznych działających w ramach usługi aparthotel. Co to pojęcie oznacza? Jest to usługa wynajmu apartamentów w systemie hotelowym łącząca w sobie cechy apartamentów i hotelu. Trend ten zauważany jest głównie w dużych ośrodkach, gdzie istnieje większe zapotrzebowanie na produkty luksusowe. Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem. A w tym doświadczeniu dużą rolę zaczyna odgrywać również technologia.
Rewolucja technologiczna również w hotelarstwie
Współczesny klient hotelu przyzwyczajony do zaawansowanych technologicznie sprzętów, które posiada w swoim domu, tego samego oczekuje również w pokoju hotelowym. Zastosowanie inteligentnych urządzeń w ramach internetu rzeczy i technologii "smart room", przynosi szereg korzyści takich jak: automatyzacja procesów, racjonalizacja zużycia energii, odciążenie obsługi czy możliwość skupienia się na zapewnieniu gościom jak najlepszego doświadczenia pobytu. Oczywiście istotne jest również dopasowanie rozwiązań do finansowych możliwości hoteli. Jednak nawet najlepsza technologia na nic się zda, jeżeli zabraknie odpowiedniej komunikacji z klientem.
Interakcja z klientem
Ostatnie lata w szeroko rozumianej branży usługowej to zupełna zmiana podejścia na linii klient-firma. Dziś komunikacja z klientem jest kluczem do budowania skutecznej relacji. Coraz istotniejszą rolę zaczynają odgrywać live chaty, które umożliwiają np. obsługę gościa hotelowego w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego. Obsługa może na bieżąco reagować na pytania i tak pokierować rozmową, aby doprowadzić do dokonania rezerwacji. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się również wprowadzenie do komunikacji wirtualnego asystenta (chatbot), czyli programu, który będzie w stanie odpowiadać klientom na najczęściej pojawiające się pytania. A skoro już wspominamy o wirtualnym asystencie, to najlepiej sprawdzi się on na urządzeniach mobilnych, które są dużym wyzwaniem dla wszystkich przedsiębiorców.
Rewolucja mobilna i zintegrowany czynnik sukcesu
W 2017r. ponad 50 proc. ruchu w internecie pochodziło z urządzeń mobilnych, co można określić jako przełom w korzystaniu z sieci. Dlatego wdrożenie rozwiązań, które są zaprojektowane specjalnie pod urządzenia mobilne jest dla hotelarzy koniecznością, która w przyszłości przełoży się na wzrost przychodów z tytułu rezerwacji dokonanych przez smartfony.
Oprócz rewolucji mobilnej, istotne jest również korzystanie z systemów, które integrują dane o klientach i ułatwiają zarządzanie. System konsolidujący dane to przyszłość hotelarstwa. Rozwiązania dostarczane przez jednego dostawce , maja te przewagę nad systemami patchworkowymi, że od początku są tworzone jako spójny organizm, pozwalający na efektywne zarządzanie danymi bez konieczności pokonywania przeszkód natury technicznej - mówi Marcin Dragan.
Powyższe trendy pokazują, że najbliższe dwanaście miesięcy to duże wyzwania dla branży, ale jednocześnie podkreślić należy, że przyszłość rysuje się w optymistycznych barwach. Sektor dynamicznie się rozwija, czego dowodem jest duża liczba inwestycji, ale także wzrost liczby turystów. Wszystko w rękach hotelarzy, którzy przy odpowiedniej obserwacji i wdrażaniu nowych rozwiązań skutecznie dopasują się do rynku i mają szansę wyprzedzić konkurencję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Hotelarzy czekają zmiany?
[2018-01-11 12:01 31.0.126.*]
"Kluczem do pokonania trudności, może okazać się optymalizacja pracy" albo "Prowadząc aktywną politykę HR" - czy autor tego raportu przeczytał i zastanowił się przynajmniej raz nad sensem tego to co napisał ? To są Szanowni Państwo kolejne truizmy. Młodym pracownikom trzeba zacząć lepiej płacić i ich doceniać. Gdzie jest o tym mowa w tym "raporcie" ? odpowiedz »
Hotelarzy czekają zmiany?
[2018-01-12 10:27 80.52.226.*]
przy genialnym 500+, braku incenctive rozwojowych = poważne kursy i finanse oraz nadmiernym opodatkowaniu hotelu/płac a co najważniejsze tania siła robocza zagranicą!!! = nie ma takiej opcji, o której jest wzmianka.
w zasadzie to dobre - bo słowo lojalność - i tak jest dinozaurem. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Plany przejęcia lotniska w Radomiu przez PPL problemem dla Modlina
Czy odpływ pracowników z gastronomii był stały?
Opóźnione lub odwołane loty odczuło ponad milion pasażerów
Wzrasta zainteresowanie Polaków urlopem w kraju?
Organizator turystyki złożył oświadczenie o niewypłacalności
POT stworzyła zbiór zasad, jakich powinni przestrzegać turyści
ITAKA rozpoczyna sprzedaż Lato 2024
Mieszkańcy Cypru chcą zjednoczenia wyspy. Czy ich działania przyniosą efekt?
Ryanair z dwoma nowymi połączeniami z Polski
Ceny lastów rosną coraz szybciej
ECK: najwięcej skarg na przewoźników lotniczych, ale i tak mniej niż rok wcześniej
Otwarcie greckich hoteli na horyzoncie?
Rusza Food Truck Stars Tour 2017. Pierwszy zlot w Krakowie
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
Sylwester bal kulig narty - Bukowina Tatrzańska - dobra cena
Hotelarze z Warmii i Mazur zapowiadają pozwy
VacationClub oferuje pracownikom dodatkowy urlop
Trend workation zyskuje na znaczeniu
Sezon lato 2019 rozbudził już kilka obaw
Podziemnej atrakcji turystycznej grozi zamknięcie?
Airbus podpisał kontrakt na dostawy samolotów do Chin