TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Polscy przedsiębiorcy turystyczni na targach FITUR

2018-01-22

W dniach 17-21 stycznia odbywały się 38 Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR w Madrycie. Na to wydarzenie przyjechało ponad 10 tysięcy pracowników firm, regionów i krajów ze 165 krajów.

r e k l a m a


W tym roku na targach po raz kolejny został pobiły rekord odwiedzających: szacuje się, że przybyło ok. 251 tysięcy osób (wzrost o 2,5% w stosunku do ubiegłego roku). Turyści mogli zwiedzać stoiska targowe w sobotę i w niedzielę, natomiast środa, czwartek i piątek zarezerwowane były głównie dla biur podroży, touroperatorów i innych osób zawodowo związanych z turystyką, takich jak dziennikarzy, bloggerów, osób związanych z nowymi technologiami w turystyce, itp. Szacuje się, że w ciągu tych pierwszych 3 dni branżowych, targi odwiedziło ponad 140 tysięcy osób co stanowi wzrost ok. 3% w stosunku do ubiegłego roku. Targi przyniosły Madrytowi ponad 260 milionów euro obrotu.

Polska miała swoje stoisko narodowe zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną, na którym to stoisku wystawiały się, oprócz Krakowa i Małopolski, także małopolscy przedsiębiorcy z branży turystycznej: JAN-POL Incoming Tour Operator oraz uczestnicy realizowanego przez Małopolską Organizację Turystyczną projektu "Promocja oferty gospodarczej branż przemysłu czasu wolnego oraz wsparcie Małopolskich MŚP w ekspansji na rynki zewnętrzne": Ernesto Travel, SeeKraków, Bukowina Resort oraz INTERCRAC. Oprócz Warszawy i Małopolski, po raz pierwszy miasto Poznań zaprezentowało swoją ofertę hiszpańskiej publiczności. Jest to wynikiem potencjału, jaki polscy podwystawcy widzą w ruchu przyjazdowym z Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.

Według Jana Mazurczaka, prezesa Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, w 2017 roku Hiszpanie liczniej odwiedzili Poznań niż np. turyści z Niemiec. W sumie nasz kraj był reprezentowany przez 17 wystawców, dla których bilans przeprowadzonych spotkań został oceniony pozytywnie.

Przyjechałem na targi do Madrytu po dekadzie nieobecności - mówi Ernest Mirosław, właściciel biura Ernesto Travel z Krakowa. Jeździłem na nie w latach 2003 - 2008, a potem, kiedy zaczął się kryzys, targi te bardzo straciły na znaczeniu, a moje biuro miało już ugruntowaną pozycję na rynku hiszpańskim. W 2014 roku przystąpiłem do grupy "Central de Receptivos", zrzeszenia przedsiębiorców (po 1 przedstawicielu na każdy kraj), którzy reprezentują "przyjazdówkę" w swoich krajach na rynku hiszpańskim, dzięki czemu czterokrotnie uczestniczyłem (2014, 2015, 2016 i 2017) w roadshowach po kilkunastu miastach hiszpańskich, na których mogłem spotykać się z wieloma biurami z Hiszpanii. Dzięki zakwalifikowaniu się do projektu Małopolskiej Organizację Turystyczną projektu "Promocja oferty gospodarczej branż przemysłu czasu wolnego oraz wsparcie Małopolskich MŚP w ekspansji na rynki zewnętrzne", w tym roku pojechałem do Madrytu i jestem zadowolony. W czasie trzech pierwszych dni branżowych miałem ok. 100 spotkań, z czego 50 z poważnymi biurami podróży. Część z nich oczywiście znam i są to starzy kontrahenci (obecność na tych targach polega także na przypominaniu się kontrahentom), ale ok. 20 spotkań to były zupełnie nowe firmy, nie pracujące do tej pory z Polską, z konkretnymi zapytaniami grupowymi. W czasie targów rozdałem ponad 140 kg materiałów, a ogólnie stoisko Polski - ulokowane w samym centrum ogromnej hali nr 4, przy 2 najważniejszych ciągach komunikacyjnych na tej hali - cieszyło się ogromna popularnością. Dzięki szefowi Central de Receptivos, udało mi się udzielić wywiadu do programu turystycznego w Radio Internacional podczas którego przez ok. 10 minut opowiadałem o Polsce i jej najważniejszych atrakcjach" - dodaje.

Podczas dni otwartych polskie stoisko było licznie odwiedzane przez potencjalnych turystów, na których czekały takie atrakcje jak możliwość sfotografowania się z Syrenką warszawską, szansa poznania atrakcji Małopolski, a także sposobność uzyskania zniżek na podróż do Poznania i wzięcie udziału w losowaniach. Mogli też celebrować dwudziestolecie Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Madrycie, który "obchodził swoje urodziny oferując polski tort makowy dla mediów i degustację polskich pączków.
Zainteresowanie odwiedzeniem polskich miast było duże. Udział w targach atrakcyjnych z turystycznego punktu widzenia ośrodków miejskich, a szczególnie tych posiadających bezpośrednie połączenia lotnicze z Hiszpanią, może być dzięki temu bardzo efektywny. Dowodem na to jest konsekwentna i od lat prowadzona na rynku hiszpańskim promocja Warszawy i Krakowa: w obydwu przypadkach liczba turystów z Hiszpanii jest bardzo zadowalająca. Wzrosło także zainteresowanie turystyką aktywną oraz podróżami rodzinnymi.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
targi fitur madryt turystyka targi turystyczne


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję