TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sposób Air France na cele klimatyczne

Lotnictwo i kolej powinni współpracować. Przykładem może być Air France i narodowy przewoźnik kolejowy SNCF Voyageurs, które to firmy 30 lat rozwijają współpracę między transportem lotniczym i kolejowym. Wykorzystując komplementarność środków transportu, partnerzy oferują wspólny produkt Train+Air - czyli zintegrowaną podróż lotniczo-kolejową na jednym bilecie.


W ciągu ostatnich trzech lat, od 2022 roku, liczba tras objętych usługą transportu łączonego Train+Air wzrosła o blisko 50 procent - z 28 do 41. Na jednym bilecie, łączącym pociąg i samolot można podróżować na trasach we Francji i Europie, w tym z Polski. Transport intermodalny to jeden z obszarów - obok modernizacji floty, ekopilotażu i zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) - na których Air France opiera się realizując swoje cele względem środowiska. Przewoźnik zobowiązał się, że do roku 2030 obniży emisję CO2 o 30 procent na pasażera na kilometr.

Dawniej usługa transportu łączonego Train+Air nazywała się TGV Air. Aktualnie oferta obejmuje 41 tras tras pociąg+samolot z/do 2 paryskich lotnisk - Charles de Gaulle i Orly, co stanowi wzrost o blisko 50 procent (z 28 tras). 22 dworce kolejowe we Francji mają bezpośrednie połączenie z dwoma paryskimi lotniskami - im. Charles de Gaulle i Orly, skąd pasażer może kontynuować podróż samolotem, w ramach w pełni cyfrowej usługi, która umożliwia połączenie dwóch środków transportu w jednej rezerwacji.

Zaletą usługi Train+Air poza niższym wpływem na środowisko, jest gwarancja ciągłości podróży w przypadku np. opóźnienia, co oznacza, że podróżny otrzymuje niezbędną pomoc i miejsce na kolejnym dostępnym locie, czy w pociągu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Tego typu bilet można zarezerwować poprzez stronę airfrance.pl i dotyczy to również podróży z Polski. Przykładowo wybierając trasę Warszawa - Avignon, czy Kraków- Strasbourg otrzymamy bilet na podróż łączoną.

Od 2019 r. z usługi Train+Air skorzystało ponad 600 tysięcy klientów Air France. Statystyki za ubiegły rok wskazują, że najpopularniejszymi trasami były połączenia z/do Lyonu, Lille i Strasburga, realizowane na odcinku do/z Paryża (CDG) pociągiem, a następnie samolotem do Ameryki Północnej, czy na Karaiby.

Transport intermodalny rozwija się też w innych krajach. Obecnie z usługi samolot + pociąg (w ramach jednego biletu), klienci Air France i KLM mogą korzystać na terenie 4 krajów:
- we Francji - 22 stacje kolejowe są połączone z paryskimi lotniskami CDG i Orly, skąd można kontynuować podróż samolotem;
- w Szwajcarii - 3 stacje kolejowe mają połączenie TGV z lotniskiem w Zurichu oraz 4 stacje z lotniskiem w Genewie;
- w Belgii - Bruksela ma połączenie TGV z lotniskami w Amsterdamie i w Paryżu;
- w Niemczech - 5600 stacji kolejowych działa w połączeniu z międzynarodowymi lotami KLM.

Czy w Polsce jest możliwa taka współpraca pomiędzy PLL LOT, a PKP Intercity? Byłoby to duże ułatwienie dla pasażerów, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że kolej nie należy do najbardziej punktualnych. Niestety z lotniskami samo Intercity nie ma bezpośrednich połączeń (Warszawa - SKM, Kraków - Koleje Małopolskie, Pyrzowice - Koleje Śląskie). Tutaj nową jakość może pokazać CPK zaprojektowany od razu z węzłem przesiadkowym.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kolej loty połączenie kolei i linii lotniczej transport intermodalny Train+Air Air France KLM SCNF Voyages




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję