TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Lotniska nie dają rady

2022-06-20

Chęć i potrzeba podróżowania wraca, jednak wyraźnie lotniska i linie lotnicze nie dają rady sprostać popytowi. Z uwagi dotychczasowy niedosyt pasażerów linie lotnicze sprzedawały bilety na połączenia lotnicze nie zajmując się wydolnością infrastruktury portów lotniczych.

r e k l a m a


Teraz niestety przychodzi nam zapłacić za głębokie redukcje personelu w pandemii - brak pracowników i zdolności do obsłużenia podróżnych jest problemem w Europie, ale także w USA. Według firmy monitorującej połączenia lotnicze FlightAware 17 czerwca w USA opóźnionych zostało prawie 9 tys. lotów, a kolejne 1,5 tys. zostało odwołanych. W sobotę 18 czerwca odwołano ponad 850 lotów, a w niedzielę odwołanych lub opóźnionych było ponad 3 tysiące lotów.

W Europie ten sam problem dotyka wielu lotnisk w tym Wielkiej Brytanii i Amsterdamie. Nasz narodowy przewoźnik ostrzega o możliwości dostosowania siatki połączeń PLL LOT na bieżąco monitorują sytuację w europejskich portach lotniczych. W przypadku ograniczenia przepustowości danego portu, siatka połączeń zostanie dostosowana do jego możliwości operacyjnych przekazało biuro prasowe LOT.

Chaos panował także na niemieckich lotniskach, gdzie są odwoływane loty i niekończące się kolejki w punktach kontroli bezpieczeństwa. Lufthansa zapowiedziała, że w lipcu usunie z rozkładu 900 połączeń z lotnisk w Monachium i we Frankfurcie nad Menem. Problemy są także na lotnisku w Lizbonie, a gigantyczne kolejki podróżnych są także m.in. na paryskim lotniska Roissy-Charles de Gaulle.

Dodatkowo np. dziś w Brukseli jest strajk pracowników ochrony lotniska. Firma zarządzająca obiektem informuje, że czas oczekiwania w kolejkach do kontroli bezpieczeństwa może wynieść nawet osiem godzin. Podróżni powinni się przygotować na to, że spóźnią się na swoje loty i być może będą zmuszeni spędzić noc na lotnisku - powiedziała w sobotę rzeczniczka lotniska Ihsane Chioua Lekhli. Dwie trzecie lotów zostało odwołane, a w obecnych warunkach nie wiele osób zdecyduje się prawdopodobnie na podróż. O niewłaściwym podejściu do problemów kardowych na lotniskach pisaliśmy wcześniej GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii

O niedoborze kadr może też świadczyć tragiczny wypadek do którego doszło na lotnisku Londyn-Gatwick. W środę 15 czerwca 82-latek z niepełnosprawnością ruchową nie poczekał na pomoc personelu pokładowego i samodzielnie spróbował wysiąść korzystając z ruchomych schodów. Niestety spadł z nich i zginął na miejscu. W tym samym czasie jeden członek personelu pomagał opuścić maszynę innym niepełnosprawnym, w tym żonie 82-latka. W sumie na 3 osoby niepełnosprawne była tylko jedna osoba personelu.

Prognozy na ten rok nie są optymistyczne, a szef lotniska Heathrow stwierdził nawet, że rozwiązanie problemów na lotniskach zajmie 12-18 miesięcy, co oznacza chaos w całym 2022 roku oraz prawdopodobny wzrost cen biletów, bo wiele problemów z personelem będzie można rozwiązać tylko przez uatrakcyjnienie płac personelu.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko problem Schipol USA Frankfurt Paryż Lizbona


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję