Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Odbudowa lankijskiej turystyki będzie bardzo trudna
Sektor podróży i turystyki jest ważnym źródłem dochodów dla Sri Lanki. Jednak trwający kryzys gospodarczy w połączeniu z wojną na Ukrainie i chińską polityką zero-COVID sprawił, że sektor ten jest zagrożony. W związku z tym, odbudowanie tego, niegdyś dobrze funkcjonującego sektora będzie trudne - uważają analitycy firmy Global Data
Turystyka stanowiła ponad 12% PKB kraju w 2019 roku i trzecie co do wielkości źródło rezerw walutowych - za przekazami emigrantów i przemysłem odzieżowym.
Według GlobalData, w latach 2009-2019 liczba przyjazdów na Sri Lankę wzrosła ponad czterokrotnie z 448 000 do 1,9 mln , osiągając szczyt 2,3 mln przyjezdnych w 2018 roku. Równocześnie wydatki na turystykę przyjazdową gwałtownie wzrosły z 394,4 mln USD w 2009 r. do 3,6 mld USD w 2019 r., osiągając najwyższy poziom 4,4 mld USD w 2018 r.
Jednak zależna od turystyki Sri Lanka doznała pierwszego poważnego wstrząsu związanego z zamachami terrorystycznymi w 2019 roku. Doprowadziło to do załamania przepływów w turystyce przyjazdowej, ponieważ międzynarodowe przyjazdy spadły o 18% rok do roku , a wydatki turystów spadły o 17,7% rok do roku. Wkrótce po tym nastąpiły dwa lata pandemicznych ograniczeń. Liczba turystów spadła do zaledwie 116 600 w 2021 roku. To oznaczało zaledwie 6% poziomu z 2019 roku. Wydatki na turystykę spadły do zaledwie 213,1 mln USD.
Agresja Rosji na Ukrainę prawdopodobnie spowoduje brak turystów i wydatków turystycznych z tych krajów w najbliższej przyszłości.
W 2019 roku Rosja i Ukraina były odpowiednio siódmym i trzynastym największym rynkiem źródłowym Sri Lanki. Chiny były trzecim największym rynkiem źródłowym Sri Lanki w 2019 roku.Kraj ten nie wykazuje żadnych oznak w ustępowaniu w sprawie swojej ścisłej polityki "zero-COVID", która zasadniczo doprowadziła do zatrzymania podróży zagranicznych - mówi Hannah Free, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData
Te wyzwania, pośród trwającego kryzysu gospodarczego, który spowodował wzrost inflacji do 50%, codzienne przerwy w dostawie prądu i niedobory podstawowych produktów, takich jak paliwo, żywność i leki, niewątpliwie sprawią, że ożywienie branży turystycznej w kraju będzie niezwykle trudne.
Podczas gdy reszta świata odnotowała wzrost popytu na turystykę w ostatnich miesiącach, Sri Lanka będzie miała pod górkę, aby ożywić swój przemysł turystyczny. Nowy ambasador turystyki, Sanath Jayasuriya, podobno promuje turystykę jako instrument naprawy gospodarczej. Wstępną strategią kraju w celu przyciągnięcia turystyki przyjazdowej wydaje się być wzmocnienie więzi z Indiami i promocja miejsc związanych z hinduizmem.Istnieje również niewykorzystany potencjał w segmencie MICE, co może przynieść natychmiastowy przypływ gotówki. Jednak kraj może mieć trudności z przywróceniem atrakcyjności w krótkim okresie - nawet gdy rozpocznie swój plan odbudowy - dodaje Hannah Free.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Piękna Nasza Niepodległa - konkurs fotograficzny POT
Rozjechanie psa nie będzie twoją reklamą
Na jakim poziomie jest sprzedaż Turcji i Tunezji?
Korytarze turystyczne dyskutowane na szczeblu unijnym
POT rozdał nagrody dwudziesty raz
hotel golden age turcja proszę o opinię
Przyszłość branży spotkań na kongresie ICCA
Wakacyjne nastroje klientów biur podróży
Itaka wdraża nową stronę i aplikację
SITE Poland podsumowało ubiegłoroczną działalność
Nowe centrum konferencyjne w Zachodniopomorskim
Ruszył program dobrych praktyk
Znany konkurs barmański powraca