Dział: Szkolenia
Bezpłatne kursy językowe dla branży turystycznej!
Data wstawienia: 2011-07-14 13:21Data ważności: 2011-08-13
Województwo: Śląskie
Zapraszamy na bezpłatne kursy językowe realizowane przez Wyższą Szkołę Ekonomiczno-Humanistyczną z siedzibą w Bielsku-Białej w ramach projektu "Edukacja-Kompetencje-Zatrudnienie& quot;.
JĘZYKI OBCE W TURYSTYCE
(Język angielski dla zaawansowanych - przygotowanie do egzaminu TELC C1, język włoski dla początkujacych - przygotowanie do egzaminu TELC A1)
(120 godzin - w tym 20 godzin e-learningu)
Celem kursu jest podwyższenie kwalifikacji zawodowych kadr pracujących lub osób zainteresowanych pracą w sektorze turystycznym (piloci i pilotki, personel biur podróży itp.) czy hotelarskim (personel hoteli, pensjonatów, SPA itd.). Program kursu zakłada przygotowanie specjalistów i specjalistek organizacji turystyki, obsługi ruchu turystycznego i obsługi gościa hotelowego swobodnie posługujących się językiem angielskim, wspartym znajomością (poziom podstawowy) drugiego języka europejskiego. Osoby, które ukończą kurs będą mogły przystąpić do egzaminu TELC z języka angielskiego na poziomie C1 oraz egzaminu TELC z drugiego jezyka europejskiego na poziomie A1 .
Warunkiem przyjęcia na kurs jest znajomość języka angielskiego na poziomie FCE lub B2 zgodnie z ESOKJ, potwierdzona certyfikatem lub zdanym egzaminem przed komisją rekrutacyjną projektu "Edukacja-Kompetencje-Zatrudnienie& quot;.
KURS SKŁADA SIĘ Z DWÓCH KOMPONENTÓW:
JEZYK WŁOSKI DLA POCZĄTKUJĄCYCH (60 godzin - w tym 10 godzin e-learningu)
Celem zajęć jest zaznajomienie się z językiem włoskim (pisanie, gramatyka, rozumienie ze słuchu i mówienie) na poziomie A1. Dodatkowym założeniem jest poszerzenie słownictwa z działu turystyki (ok.1000 słów i zwrotów).
Zajęcia będą poświęcone głównie konwersacjom, a więc będą miały na celu osiągnięcie jak największej swobody w porozumiewaniu się w języku włoskim. W tym celu zakres gramatyki nie wykroczy poza poziom przewidziany na egzaminie z poziomu A1.
Kursant będzie w stanie porozumiewać się w języku włoskim w stopniu podstawowym, prowadzić korespondencje, rozmowy telefoniczne oraz operować słownictwem dodatkowym, związanym z turystyką. Ponadto będzie posiadał umiejętność tworzenia prostych zdań, przedstawiania się, rozumienia i pisania prostych tekstów, wypełniania formularzy i druków z danymi osobowymi.
JĘZYK ANGIELSKI DLA ZAAWANSOWANYCH (60 godzin - w tym 10 godzin e-learningu)
(szczegóły wkrótce)
---------------
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA Z JĘZYKIEM - BUSINESS ENGLISH
(120 godzin - w tym 20 godzin e-learningu)
Uczestnicy i uczestniczki kursu nabędą wiedzę i umiejętności niezbędne do funkcjonowania w środowiskach o różnym podłożu kulturowym. Będą rozumieli różnice oraz będą posiadali świadomość różnorodności kultur wraz z ich bogactwem. Pozwoli to na naturalne przystosowanie się do różnych warunków życia i pracy w środowiskach wielokulturowych.
Komponent Business English obejmuje słownictwo branżowe dotyczące dziedzin związanych z ludźmi, rynkiem, finansami oraz część dotyczącą korespondencji biznesowej takiej jak: e-maile, teksty reklamowe, raporty biznesowe oraz notatki prasowe. Osoby, które ukończą kurs przystąpią do egzaminu TOEIC.
Wymagania rekrutacyjne: oprócz wymogów formalnych zawartych w zapisie projektu, kandydaci muszą się wykazać potwierdzoną znajomością języka angielskiego na poziomie B2 lub FCE, albo muszą podejść do testu kwalifikacyjnego, który potwierdzi poziom ich znajomości języka angielskiego.
Założenia i cele przedmiotu:
Głównym celem przedmiotu jest uświadomienie, jak ważna jest świadomość kulturowa w dobie globalizmu i internacjonalizmu. Kształtowane przez wieki odrębności tożsamościowe krystalizują się wedle czynników fizycznych otoczenia, według czynników kulturowych oraz nawarstwień historycznych. Kulturowa różnorodność wpływa na sposób postrzegania obiektywnej rzeczywistości, na sposób ocen i odczuć. Rodzi to niejednokrotnie konflikty i nieporozumienia. Bogactwo wiedzy o różnorodności kulturowej w konsekwencji wpłynie na lepsze zrozumienie sposobów bycia i zachowań jednostek i społeczności, a także lepsze zrozumienie własnych źródeł kulturowych. Będzie to także służyć burzeniu negatywnych stereotypów oraz będzie podłożem budowania lepszej współpracy w środowisku globalnym.
Drugim celem szczegółowym jest zapoznanie ze słownictwem branżowym w zakresie ogólnie pojętego biznesu, z podziałem na jeszcze bardziej szczegółowe komponenty.
Treści programowe:
1. People (Leadership, Team work, Independence, Services) (20 h)
2. Markets (Launching new products, Entering new markets, Promotion and advertising, Brand strategy, Global marketing) (20 h)
3. Money (Thriving economies, Foreign investments, Bargaining, Beating recession, Escaping poverty) (20 h)
4. Developing writing skills for Business (Advertisements, Emails, Business reports, Press releases) (20 h)
5. Materiały i zadania przy zastosowaniu metod i technik wspomaganych internetowo (20 h)
Ogłoszeniodawca
Firma: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-HumanistycznaTelefon: (33) 819 39 50, 812 51 63 wewn. 26
E-mail: rekrutacjaekz@wseh.pl
Mouzenidis Travel z nowym przedstawicielem regionalnym
Wybrano wykonawcę rozbudowy terminalu pasażerskiego w Gdańsk Airport
Sofitel w Budapeszcie zmienia właściciela, ale nie zarządcę
KLM kontynuuje ofensywę w mediach społecznościowych
Turystyka może mieć walory terapeutyczne
Jakie wyniki osiągnął Sfinks Polska w I kwartale?
Linie Emirates ponownie otwierają ponad 20 poczekalni lotniskowych
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie certyfikatów szczepień
Port Lotniczy Wrocław z nowym rozkładem lotów
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed pandemii
Ponad 6 mln zł na upowszechnianie turystyki osób starszych
Lotnisko w Rzeszowie będzie lepiej skomunikowane
Podczas wakacji rośnie korzystanie z assistance medycznego
IATA: Przed pojawieniem się Omikronu ruch lotniczy stopniowo zmniejszał spadki
Otwarto nowy hotel w Katowicach
Jakie nieprawidłowości Inspekcja Handlowa wykryła w lokalach gastronomicznych?
Nowe Trendy w Turystyce już za nami
Włoski hotel pozwał chińskie ministerstwo zdrowia