TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Coraz więcej skarg na linie lotnicze!

Data wysłania: 2006-06-26 13:27 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Drastycznie wzrasta ilość skarg na linie lotnicze, które pasażerowie kierują do Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Najczęściej podróżni narzekają na brak właściwej opieki, niewypłacalnie odszkodowań w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu oraz nieinformowanie klientów o przysługujących im prawach.

Katarzyna Krasnodębska z ULC poinformowała - Mimo że prezes ULC, stwierdzając naruszenie prawa, nakazuje przewoźnikom usunięcie nieprawidłowości, nie wszyscy dostosowują się do takiej decyzji.

Klienta, który kupił z dwumiesięcznym wyprzedzeniem bilet do Dublina, linie Centralwings poinformowały o odwołaniu lotu 2 tygodnie przed wylotem. Jednak, mimo że od planowanego rozpoczęcia podróży minął już miesiąc, klient nadal nie otrzymał zwrotu pieniędzy za bilet. Przewoźnik każe klientowi złożyć w tej sprawie podanie. Niedoszły pasażer linii nie ukrywa zdenerwowania, gdyż oprócz tego, że ma od dawna zamrożone pieniądze, musi jeszcze pisemnie wnioskować o ich zwrot.

Piotr Stańczak, prawnik w Europejskim Centrum Konsumenckim przyznaje - Niestety, konsumenci często nie zdają sobie sprawy z tego, że w razie opóźnienia lub odwołania lotu przysługuje im opieka ze strony przewoźnika, miedzy innymi wyżywienie, możliwość skorzystania z telefonu, niekiedy też nocleg czy odszkodowanie.

Jednak takich uprawnień klienci domagają się zazwyczaj dopiero w sytuacjach ekstremalnych, np. w razie znacznego opóźnienia lotu.

Ponieważ odszkodowanie w takich sytuacjach jest dość wysokie (wynosi od 250 euro do 600 euro, w zależności od długości lotu), przewoźnicy starają się tak odwoływać loty tak, aby go nie musieli wypłacać. Odszkodowanie nie przysługuje między innymi wówczas, gdy przewoźnik poinformował o odwołaniu lotu z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem.

    • niesolidni przewoznicy 

      [2006-06-26 13:27 83.16.86.*]

      tak Centralwings jak i Fischer nie sa solidnymi przewoznikami. A dlaczego - nie maja maszyn, a oczywiście cierpi klient. Turoperatorzy powinni zrezygnować z takich przewożników, gdyz cierpi na tym dobre imie touroperatora. Jest teraz sezon torustyczny i radzę turoperatorom szybko wycofac się z umów z niesolidnymi przewożnikami. Sama tego doświadczyłam parę dni temu wracając z Krety. Na szczęście było to opóżnienie tylko jednogodzinne. Samoloty dwa na krzyż są eksploatowane 24 godziny na dobę bez żadnego harmonogramu. Coś trzeba z tym zrobić.

      krystyna   odpowiedz »

      • brak kompetencji biura; http://www.ltour.pl/w busku 

        [2007-07-19 04:57 83.27.233.*]

        znalazłam biuro ; http://www.ltour.pl/na stronie internetowej i zamówiłam sobie internetowo bilet autokarowy z wrocławia do edynburga liniami eurolines. bilet wydawał mi się nie bardzo jasny więc zadzwoniłam do biura i poprosiłam pana o dokładną informację jak ma byc z tą przesiadka w londynie do edynburga.Pan mi odpowiedział ,że wszystko powie mi pilot w autokarze, zamiast wydać mi solidną informację, że w londynie czekam az 10 godzin i że mam odjazd do edynburga z innej stacji autobusowej. w związku z tym dziecko było narazone na 10 godzinne czekanie w londynie oraz zakupienie biletu w przechowalni bagażu (10 funtów)w związku z czym proszę o przebukowanie mojegu biletu (open) z linii eurolines na linie Polonia transport jeśli chodzi o powrót dziecka we wrześniu. Proszę również o dokonanie tego bezpłatnie w ramach rekompensaty za poniesione straty moralne i materialne związane z niesolidną informacją biura , w przeciwnym razie moja skarga trafi do Izby turystycznej
        z powazaniem Krystyna Rajtar - Kryczenkowa , wrocław   odpowiedz »

    • jedna wielka bzdura ULC nie robi nic a trumna AIR FISCHER la 

      [2006-06-27 09:53 83.16.241.*]

      wysłałem skargę do ULC w sprawie air fischer polska w kwietniu do tej pory brak odpowiedzi a air fischer nadal lata i nadal robi sobie jaja na maxa ciągle się spóżnia podstawia inne samoloty może w końcu TOUR OPERATORZY korzystający z ich usług zrozumieją że wkrótce Klient wybierając ofertę nie wsiądzie do TEGO STAREGO ZUZYTEGO ciągle naprawianego pudła jakim jest BOEING 757-200 i nie wykupi ich oferty.
      NA TYM TRACICICE WŁASNIE WY ORGANIZATORZY I AGENCI - wiem że na rynku nie ma wielu przewożników ale dlaczego narażacie nasze życie w imię czego - oby ten samolot wkrótce nie spadł - CZY KTOS MOZE ZAJAC SIE TA LINIA ?   odpowiedz »

    • nielegalne przewozy busami i osobówkami i nielegalna dział 

      [2006-06-28 16:51 84.40.182.*]

      na terenie powiatu lwóweckiego i okolicznych nasilił się czarny rynek przeozowy ,pisałam i wysyłałam do inspektora transportu pisma które zawierały telefony stacjonarne i komórkowe tych
      przwożników /okoł 30 / dosałam odpowiedż ,że najlepiej jak bym
      podała im nazwiska klientów którzy jadą i datę kiedy i o której godz. , nr rejestracyjne pojazdów itp. mogli napisać abym przywiozła ich im do wrocławia. Posiadałam koncesję na biuro podrózy ale w tym roku zrezygnowałam dlatego ,że obok biura ,przeodnicy,nauczycielowie, kościół wykonywały te usługi bez dodatkowych obciążeń /koncesja/ po zgłoszeniu do urzędu wojewódzkiego oraz przkazaniu programów imprez nikt się tym nie
      niezainteresował więc uważam że płacenie ubezpieczenia w za działalność krajową 3000,00 pln i składanie tych dokumentów nie ma sensu. Moje zdanie jest takie ,że ten co działa legalnie nie ma żadnych praw nic go nie chroni .Media szkalują biura a nie
      mówia nic o czarnym rynku turystycznym i przewozach , gdzie się
      wiezie ludzi starymi pojazdami z ubezpieczeniem nnw 2000,00 lub
      ma się firmę i legalne 2 busy a jeżdzi się 10 i tworzy się dziwne
      filje z nielegalnymi przewożnikami w inych miasatch i województwach
      Jest to tak duży czarny rynek.Uważam jest to bardzo proste sprawdzenie przez inspektora - dzwonię na telefon zamawiam przwożnika /zabierają z pod adresów/ ,przpraszam z błędy stylistyczne
      b.u.t barbara lwówek śl. e.kisielkiewicz   odpowiedz »

    • rezerwacja biletu 

      [2007-06-20 17:26 85.167.11.*]

      Dziedobry wszystkim czytelnikom musze powiedziec ze nasze polskie linie lotnicze sa naprawde nie odpowiedzialne i maja straszny balagan w biurach rezerwacyjnych zarezerwowałam bilety z oslo do poznania zaplaciłam karta kredytową po jakichs 20 minutach dostałam juz bilety do druku niby wszystko bylo ok na kącu mialam informacje ze przelew zostanie pobrany 18 czerwca a zarezerwowałam na 26 czerwca bilet ok po 18 sprawdzam na kącie czy przelew został pobrany otoż nie zaniepokoiłam sie i sprawdziłam pocztę mail dostalam ze linie lotnicze nie pobiorą kwoty gdyz moj bank nie wyraził zgody na przelew napisałam do lini lotniczych mail ze na drugi dzien sprawdze to w banku i dokonam przelewu jeszcze raz otóz okazuje sie ze w banku jest wszystko w nalezytym pożadku i nie wysylano zadnego zastrzezenia zadzwonilam do warszawy do lini lotniczych LOT i pytam co jest nie tak i przedstawiłam sprawe powiedziano mi ze niema takiej rezerwacji i jedynie moga zrobic duplikat na inny lot tego samego dnia z tym ze mam czekac w warszawie 3 godziny na przesiadke i wdodatku zażadano za zmiane 2000 koron norweskich to jest 1000 zł nonsens z wielką łaska wydaje mi sie ze to byl ich blad i nie powinnam ponosic zadnych dodatkowych kosztow prosze doradzcie mi co mam z tym zrobic miłego dnia życze Lucyna Asheim   odpowiedz »

    • zmiana imienia w zakupionym bilecie 

      [2008-04-06 22:45 85.221.177.*]

      Jestem oburzona zasadami, któe wymyśla sobie LOT, żeby więcej zarobić. Otóż, zakupiłam bilet poprzez FlySiesta na lot Warszawa - Rzym- Warszawa na nazwisko w dniu 7. 04. 2008 roku (nr rezerwacdji ZADOIU) za kwotę 920 zł.

      Ponieważ ze względów osobistych nie mogę wyjechać, zdecydowałam, jako właściciel biletu, że w moje miejsce poleci moja córka Maria. Tak więc chodziło o zmianę imienia w zarezerwowanym bilecie: zamiast "Barbara" - na "Maria". Zwróciłam się do FlySiesty o taką zmianę i stwierdzono, że to mogą zrobić jedynie polskie linie lotnicze LOT, które są operatorem lotu.

      W Biurze rezerwacji i zakupu biletów LOT ( tel: 022 95 72) otrzymałam informację, że taka zamiana jest niemożliwa, bo takie są wewnętrzne ustalenia LOT-u.

      Nie mogę zaakceptować takiej sytuacji. Jest to pogwałcenie prawa klienta oraz ogólnie obowiązujących w świecie zasad. W każdym kraju właściciel biletu może dokonywać zmien, szczególnie w dobie biletów elektronicznych.

      Zwracam się więc ponownie z prośbą o zamianę rezerwacji biletu z "Barbara Sadowska" na "Maria Sadowska". W przeciwnym wypadku, sprawa ta zostanie poddana pod publiczną dyskusję poprzez środki masowego przekazu.

      Z poważaniem

      Barbara Sadowska   odpowiedz »

    • potężny błąd na lotnisku w Bydgoszczy 

      [2008-06-16 10:01 87.205.232.*]

      Witam wszystkich. Otóż 14.06.2008 miałem wraz z rodzinką polecieć do Londynu w odwiedziny do siostry. Zakupu biletu dokonałem przez internet. Na wyprawę nie zabieraliśmy żadnych bagaży tylko podręczne. Samolot miał odlecieć o 20:40 na lotnisko wchodziłem o 19:50 i odrazu stanąłem w kolejce "odloty"Gdy miałem wydrukowane potwierdzenie rezerwacji (myśląc, że jestem po odprawie on line) podszedłem do punktu informacji zapytać czy tylko ów potwierdzenie wystarczy, abym mógł wejść na pokład samolotu. Odpowiedziedz była T A K ! ! Tak więc stanąłem spowrotem do kolejki. Gdy stanąłem wraz z małżonką i 3 - letnim sykiem przez strażnikiem granicznym poinformował mnie, że nie mam karty pokładowej i on nie może mnie przepuścić dalej. Podszedłem do punktu odprawy biletowo-bagażowej a pan poinformowałe mnie że już jest za poźno i nas nie odprawią. I tam zaczęła i zrazem skończyła się wycieczka. KOSZMAR - NA LOTNISKU BYDGOSZCZ JAK SĄ DWA LOTY (LIVERPOOL, LONDYN) W TEN SAM DZIEŃ I O TEJ SAMEJ PORZE SIĘ NIE JEST W STANIE ZAPANOWAĆ NA SOBĄ. PRACUJĄ TAM RÓWNIEŻ NIE KOMPETENTNE OSOBY !!!!!   odpowiedz »

      • potężny błąd na lotnisku w Bydgoszczy 

        [2009-05-28 17:35 86.43.77.*]

        zgadzam sie, ze na tym lotnisku pracuje nie kompetentne osoby, ktory nie maja pojecia jak powinna odbywac sie odprawa, nie maja pojecias o oblsudze klienta niestety. RADZE UNIKAC TEGO LOTNISKA, BO WIELE PRZYKRYCH RZECZY MNIE I NIE TYLKO TAM SPOTKALO!!!!   odpowiedz »

    • LOT NIE POWIADOMIŁ O ODWOŁANIU LOTU DO NEWARU 

      [2008-07-14 18:02 145.237.73.*]

      zarezerwowaliśmy bilet dla trzech osób z krakowa do newarku. gdyby nie fakt iż dobrowolnie trzy dni wcześniej chcielibyśmy potwierdzić rezerwacje nikt z biura obsługi nawet nie pofatygował się nas o tym powiadomić... zaproponowano nam lot następnego dnia z przesiadką w warszawie ale i ten lot się nie odbył tylko kazano nam sie błąkać i żebrać o to aby dolecieć   odpowiedz »

    • Brak szacunku i dobrego przygotowania zawodowego 

      [2008-08-01 04:40 86.3.249.*]

      Kupujac bilet dla mamy chcialam jej zrobic niespodzianke,ale niespodzianka dla nas wszystkich bylo opoznienie samolotu firmy WIZZAIR z lotniska w KATOWICE-PYRZOWICE !!!! A mianowicie 18 godz opoznienia!!! Absurd i kompletny brak szacunku do klienta,a w tym przzypadku zwykly brak dobrego personelu.Zamawiajac bilet musimy 2-krotnie podac swoj numer kontaktowy komorka & domowy plus email,ale PO CO????? Skoro nikt nie kwapin sie poinformowc o 18 godzinnym opoznieniu,przeciez to nic nadzwyczjnego,niech czekaja laski nie robia,takie powinno byc logo firmy WIZZAIR I LOTNISKA W KATOWICE,OBRZYDZENIE I WSTRET TAKIMI UCZUCIAMI NAPAWAJA MNIE CUSTOMER SERVICE TYCH PRZEWOZNIKOW!!!!   odpowiedz »

    • fromi 

      [2009-02-09 19:06 77.91.4.*]

      Flysiesta to oszuści!!!!!   odpowiedz »

    • flysiesta 

      [2009-10-19 08:28 213.192.67.*]

      Mam problem ze zwrotem kasy za bilety kupiłam je na portalu flysiesta połączenia Kijów-Delhi zostały zawieszone,dzwonie na infolinie tam ciągle to samo ściema ma maxa mam już tego dosyć!! Jak mam odzyskać kasę? Przestroga nie kupujcie na tym portalu -nie kontaktują się ,ja nie dostałam żadnej informacji o likwidacji połączeń!!!   odpowiedz »

    •  

      [2009-10-19 08:29 213.192.67.*]

      renata   odpowiedz »

      • Przestroga przed Fly Siesta 

        [2010-02-26 21:00 83.13.36.*]

        Zarezerwowałam bilet w poniedziałek i dokonałam zapłaty a w nocy otrzymalam wiadomość, że rezerwacja jest anulowana. Na drugi dzien dokonałam nastepnej rezerwacji i wpłaciłam różnicę, rezerwacja też została anulowana. Przysłano mi kod dzięki któremu cała kwota pieniędzy miała zostać przelana na trzecią rezerwację, po wpisaniu kodu okazało się, że są pieniądze ale tylko z dopłaty a z pierwszej rezerwacji zginęły.Poszukiwania trwają do dziś(piątek)a cena biletu znacznie wzrosła. NIKOMU NIE POLECAM FLY SIESTA oni maja tam totalny bałagan.   odpowiedz »

    • brak profesjonalizmu 

      [2010-04-21 20:25 79.163.10.*]

      odwołali mi loty z warszawy do pragi i spowrotem przez ten wulkan. w locie jeszcze dzien wszczesniej nie byli pewni, czy samolot poleci, ale w koncu powiedzieli ze tak i ze oddadza pieniadze. FLYSIESTA.PL natomiast żąda ode mnie, żeby się komunikować... za pomocą faxu. mejla za skanem nie mogę im wysłać, tylko fax. no żesz k... są firmą internetową czy nie? chodzi tylko o to, żeby przyblokować i przetrzymać kasę. najgorsze jest to, że NIE CHCĄ ODDAĆ CAŁEJ KASY, tylko zamierzaja potracic 70pln. NAPISZCIE, CZY TEŻ MACIE TAKIE PRZYGODY Z NIMI - JAK Z TYM WALCZYĆ?   odpowiedz »

      • niekompetentne biura 

        [2010-04-23 22:43 87.116.209.*]

        kupiłam bilet na 21.04 na lot lufthansą i ten lot jako jedyny w środę się odbył a córka dalej była przez wulkan w portugali miała przylecięcRYANAIR no i nie mogła leciec z powrotem.Odwołałam lot i dostałam zwrot podatku(200zł z 1000 bo tyle kosztował bilet)Nikt mnie nie poinformował że lufthansa pozwalała przebukować bilety z 21-22.04 bezpłatnie nawet na loty które sięodbyły.Wsciekłam się i postanowiłam powalczyć o przebukowanie.Pertraktacje z biurem sprzedaży biletów trwały 3 dni zakończyły się pomyślnie ale było straszenie sądem prasą no ale pomogło .(nie straciłam kasy za bilet i nie musiałam kupować nowego)   odpowiedz »

    • Coraz więcej skarg na linie lotnicze! 

      [2010-04-25 14:48 188.33.17.*]

      Prawda jest taka, że nikt nie był przygotowany na taką sytuację i musi minąć trochę czasu żeby linie lotnicze i biura podróży ogarnęły wszystkie roszczenia. My mieliśmy lecieć do Tunezji z alfa starem ale niestety nie udało się. Zmieniliśmy więc termin wyjazdu i wakacje wciąż przed nami...:)   odpowiedz »

      • Coraz więcej skarg na linie lotnicze! 

        [2010-04-26 09:36 83.6.90.*]

        Dokładnie, wybuch wulkanu jest bardzo ciężko przewidzieć. Ale nie należy rezygnować z podróżowania. Poznawanie nowych zakątków świata jest jedną z ciekawszych rzeczy jaką człowiek może robić.   odpowiedz »

    •  

      [2010-10-24 15:16 76.190.220.*]

      Nigdy więcej Fly Siesta ! Niestety również dałem się uwieść niskim cenom i opinii kolegi, który kupował u nich bilet. Mój bilet lotniczy do USA, zakupiony 3 miesiące przed wylotem od pozątku był źle wystawiony, potem nikt w firmie nie potwrafił prawidłowo go przebookować, dziesiątki telefonów do konsultanta w Polsce który robił dobrą minę do złej gry i był kompletnie niekompetentny. Wszystko konsultował z centralą na Litwie. Ostatecznie w drodze do Warszawy, 12 h przed wylotem dowiedziałem sie, że bilet został anulowany !!! Myślałem, że mnie szlag trafi na miejscu. Unikajcie tej firmy jak ognia !
      J.Szopiński   odpowiedz »

    • balagan 

      [2010-12-08 10:33 80.55.254.*]

      To fakt, Fly Siesta jest beznadziejna. W sierpniu tego roku leciałam do Toronto, bilety zakupilam 2 miesiace wczesniej.2 tyg przed odlotem dostalam powiadomienie, ze moj lot powrotny jest anulowany na ten dzien i pzresuneli go na nastepny dzien. Troche to skomplikowalo mi sprawe z urlopem ale dobrze, ze dowiedzialam sie o tym jeszcze przed wyjazdem a nie w trakcie. W dniu odlotu, gdy przyjechalam na lotnisko i poszlam do odprawy do okienka LOTU ( bo te linie byly przewoznikiem) okazalo sie, ze nie ma mnie na liscie pasazerow. Powiedziano mi, że to pewnie dlatego, ze kupowalam bilet w Air canada za posrednictwem Fly Siesty i skierowano mnie do okienka Air Canada. Gdy tam poszlam okazalo się, ze moja rezerwacja jest niewazna i od nowa musze zarezerwowac bilet. Suma sumarum okazalo się, ze przy przekladaniu lotu na dzien nastepny nikt nie przebukowal mi mojego biletu. Po powrocie do kraju probowalam to wyjasnic ale Fly Siesta zwala to na Lot, Lot na Air Canada a Air Canada na Fly Siesta. i kolo sie zamyka :( i sprawy nie wyjasnilam, nie da sie z nimi wygrac :(( We Fly Siescie uslyszalam, ze moge napisac skarge ale panienka od razu powiedziala, ze to i tak nic nie da....   odpowiedz »

    •  

      [2011-04-27 21:23 89.79.88.*]

      Od pieciu tygodni próbuje bezskutecznie nawiazac kontakt z FlySiestą (FS).Mam do nich sprawę,gdyz podczas mojego ostatniego pobytu za granica okazało sie ,iz nie mogę przeleciec lotem wewnetrznym zarezerwowanym we FS w danym państwie bo....linia od pól roku nie istnieje!!Ale od poczatku.W sierpniu 2010 zarezerwowałem bilet w FlySiescie na przelot wewnetrzny w Meksyku w marcvu 2011r.Nikt z biura nie przesłał wczesniej informacji o jakiejkolwiek zmianie lotu.Po przylocie do Meksyku w odpowiednim czasie chcieliśmy przelecieć dalej i okażało się na lotnisku iz nie mozemy ,bo linia splajtowała we wrześniu 2011r.Flysiesta nie poinformowała nas ( wylatywaliśmy z kraju pod koniec lutego).Poi przylocie staram sie nawiazać jakikolwiek kontakt z biurem i tutaj uwaga: biuro nie ma adresu w Polsce,infolinia albo jest zajeta, albo każa pisac maile ( ja dostałem juz drugi adres).Tak więc niestety ale muszę to napisać:OSTRZEGAM PRZED FLYSIESTĄ!!!!!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję