Biura, hotele i przewoźnicy strzeżcie się!
Data wysłania: 2005-03-01 12:49 Autor: Czytelnik IP 999.999.999.*
Aktualność z dnia 2005-03-01: Wszyscy zdają sobie sprawę, że internet to jedna z lepszych form promocji, a strony internetowe to wizytówki firm. Niestety słyszy się coraz częściej, że firmy podkupują sobie domeny i robią przekierowania na swoje strony używając bezprawnie czyjejś nazwy. Spotkać się z tym możemy także i w naszej branży, w turystyce…
Przykładem może tu być działanie biura podróży Nestor Travel (www.nestortravel.pl), które od pewnego czasu uprawia takie praktyki i wcale nie uważa tego za coś złego.
Wspomniane wyżej biuro wykupiło domenę koronatravel.pl, choć nazwa Korona Travel jest zarejestrowanym znakiem handlowym należącym do Anny Kubat, właścicielki biura podróży Korona Travel (www.koronatravel.com.pl).
Jak się dowiedzieliśmy od właściciela biura Nestor Travel, Pana Michała Nestorowicza, biuro to przyjęło właśnie taką strategię w pozyskiwaniu klientów i posiada ono wg niego ponad 100 adresów działających na podobnej zasadzie jak koronatravel.pl. Właściciel biura Nestor Travel dodaje także, że jeśli jakieś biuro chce "odzyskać" domenę to oni ją po prostu oddadzą lub można ją od nich odkupić. Uważa on, że działanie takie, choć kontrowersyjne, jest legalne i nienaganne, "bo to jest biznes".
Właścicielka biura Korona Travel jest w szoku i mówi, że sprawę zgłosiła już do sądu arbitrażowego Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji i czeka teraz na rozprawę.
Pani Anna zwraca jednak też uwagę na drugą stronę medalu: - Część firm w inny sposób to potraktowała i pogratulowała mi - "to Ty musisz być dobra w tej Sycyliiu i Sardynii skoro ktoś się na Twojej nazwie próbuje wywindować". Sycylia i Sardynia to właśnie kierunki, w których biuro Pani Anny się specjalizuje, a wpisując adres www.koronatravel.pl pojawia się informacja, iż najlepsza oferta dotycząca Sycylii i Sardynii jest "tylko" w biurze Nestor Travel.
Nie będziemy komentować takiego postępowania, każdy z czytelników może sam to ocenić… dla przestrogi podpowiemy jednak właścicielowi biura Nestor Travel, aby zwrócił uwagę na domenę nestor-travel.pl, która do tej pory nie znalazła właściciela, a w przyszłości może się zdarzyć, że podzieli losy domeny koronatravel.pl i będzie prowadzić do miejsca, które raczej nie jest dla niej przeznaczone.
Idąc za tropem, sprawdziliśmy w redakcji kilka adresów internetowych tanich linii lotniczych, gdyż w tym biznesie domena internetowa to podstawa tym bardziej, jeśli firma sprzedaje swoje bilety tylko za pośrednictwem internetu. I tak, do strony Germanwings prowadzą następujące adresy:
- www.germanwings.com
- www.germanwings.de
- www.german-wings.de
Domena germanwings.sk jest na sprzedaż, a domena germanwings.pl wcale nie prowadzi tam, gdzie moglibyśmy się tego spodziewać - link tutaj.
Do strony easyJet odwołują się poniższe adresy www:
- www.easyjet.com
- www.easy-jet.com
- www.easyjet.com.pl
- www.easyjet.pl
Na sprzedaż jest domena easy-jet.pl
Najlepiej zabezpieczył się jednak nasz narodowy, tani przewoźnik. Wszystkie poniższe adresy www należą do linii Centralwings:
- www.centralwings.pl
- www.centralwings.com.pl
- www.centralwings.com
- www.central-wings.pl
- www.central-wings.com.pl
- www.central-wings.com
- www.centralwings.it
- www.centralwings.de
- www.centralwings.cz
- www.centralwings.se
Oprócz jednej (www.central-wings.de), która prowadzi do znanej już z powyższych przykładów strony - link tutaj.
Kończąc temat domen internetowych chcielibyśmy zwrócić uwagę Drogich Czytelników, oczywiście ku przestrodze, że istnieje coś takiego jak Opcja na Domenę.
Opcja na Domenę to usługa polegająca na złożeniu rezerwacji na domenę, która obecnie jest zarejestrowana na rzecz innego podmiotu (Abonenta). W momencie, gdy ta domena zwolni się z jakiegoś powodu np: nieopłacenia rachunku, rezygnacji z domeny przez Abonenta, wtedy domena automatycznie jest rezerwowana na rzecz posiadacza ważnej opcji na tę domenę. Rejestracja domeny ze stanu rezerwacji jest wykonywana po wniesieniu opłaty wg aktualnie obowiązującego cennika.
Oj nie ładnie, nie ładnie! [2005-03-01 12:49 999.999.999.*] Na miescu wlascicielki biura, to ja bym na tym Panu nie zostawiła suchej nitki. To jest ewidentna nieuczciwa konkurencja! Niechby mi ktoś coś takiego zrobił! Och.... odpowiedz »
NESTOR TRAVEL powinien zniknąć z rynku turystycznego [2005-03-01 17:11 999.999.999.*] Byłem kiedyś na organizowanej przez NESTOR TRAVEL imprezie studyjnej na Malcie. gdzie skandalicznym zachowaniem "popisywała" się pilotka imprezy ignorująca - jakby nie było - grono profesjonalistów. Grożono nam nie wpuszczeniem na pokład samolotu, jeśli karnie nie bedziemy uczestniczyli w realizacji programu. Sam właściciel "popisał" się za to telefonowaniem w Polsce do żony jednego z uczestników i szkalowaniem polegającym na przekazywaniu nieprawdziwych informacji odnośnie postępowania jednego z kolegów. Jak widać, konwencja pracy właściciela i biura nie zmieniła się. NIE SPRZEDAWAJMY IMPREZ TEGO BIURA - ZBOJKOTUJMY JE ! odpowiedz »
uczestnictwo w study tour [2005-03-02 14:33 999.999.999.*] Kolego organizacja study tour wymaga trochę pracy i dobrych kontaktów na miejscu i jest wyjazdem służbowym Poznaje się walory kraju i bazę noclegową a nie za przeproszeniem grzeje się dupę. Nie masz ochoty latać służbowo zorganizuj sobie wakacje prywatne. I swoja ignorancją nie należy szczycić sie na forum internetowym zwłaszcza branzowym. odpowiedz »
gratuluję "profesjonalnego" języka adwokatowi NESTOR TRAVEL [2005-03-02 22:26 999.999.999.*] Niejednokrotnie pilotowałam study-toury dla dużych touroperatorów. I z przykrością stwierdzam, że "adwokat" NESTOR-a chyba nie bardzo rozumie ideę tych imprez. Rzeczywiście są to wyjazdy służbowe i szkoleniowe, ale zdecydowanie nie należy ich mylić z kompanią karną. Nie ma absolutnie nic złego w tym, że my, ludzie z branży w czasie tych podróży (typu incentive) łączymy szkolenie z dobrą zabawą. Powiedziałabym nawet, że to bardzo wskazane. Jeśli sprzedając imprezę agent potrafi klientowi powiedzieć jedynie jakiego koloru jest w danym hotelu glazura w łazience, natomiast nie wie nic o urokach miejscowości, do jakiej wysyła klienta, to własciwie po co jedzie na study-tour? Zdjęcie w katalogu w zupełności wystarczy. Treść artykułu i głos "adwokata" wyraźnie świadczą o tym, że NESTOR raczej nie należy do biur etycznych i godnych polecenia. Dziękuję za tę wskazówkę, rzeczywiście w przyszłości będę unikała współpracy z tym operatorem.
odpowiedz »
gratuluję "profesjonalnego" języka adwokatowi NESTOR TRAVEL [2006-10-27 20:50 83.16.121.*] Witam! mam ma imie Łukasz i chciałbym prosić o jakies informacje dotyczace zorganizowania "Study Tour" np w Beskidach jak wogole nalezy sie do tego zabrać. Z góry dziękuje. Pozdrawiam luki odpowiedz »
study tour [2005-03-08 16:51 999.999.999.*] A Ty, kolego przez małe k, nie używaj słów powszechnie uznanych za wulgarne, boś tylko tyle wart, ile to słowo znaczy, a poziomem dorównujesz NESTOROWI i jego właścicielowi. I pamietaj, kolego o ksywie już teraz "d", że za study tour bronione przez ciebie, przez małe c oczywiście, biuro kazało sobie płacić, i to wcale niemało. I na tym dyskusję kończę, więc sie, kolego, już odzywaj ! odpowiedz »
Można to zwalczyć na drodze prawnej [2005-03-03 15:29 999.999.999.*] Dzień dobry,
problem można bardzo łatwo ukrócić na drodze prawnej. Cybersquatting (czyli kradzież domen) można "zahaczyć" z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji albo z niektórych przepisów K.c.
Jestem prawnikiem i moge się tym zająć (pisałam o tym obszerny artykuł w publikacji naukowej i wiem jak rozpracować ten problem).
Polecam swoje usługi tel. 0-504-159-195 odpowiedz »
artykuł [2005-03-05 22:24 999.999.999.*] Czy można wiedziec, co to była za publikacja i kiedy wydana? odpowiedz »
Artykuł odp. [2005-03-06 17:22 999.999.999.*] Publikacja jest w druku. Wdana będzie przez Fundację MOST. Tytuł "Prawne aspekty używania oznaczeń indywidualizujących w treści adresów internetowych"- jest to tytuł mojego atykułu, a tytuł książki to
"Prawne i socjologiczne aspekty internetu" odpowiedz »
Zbieg okoliczności [2005-03-03 15:38 999.999.999.*] Czytając tą wiadomość, przestraszyłem się, że to domena mojego hotelu... Ale jest tu taki zbieg okoliczności, że nasz hotel to też korona i w domenie ma również trawel :) Ale to nie żadne podszywanie się ! odpowiedz »
nestor-travel.pl [2005-03-04 22:07 999.999.999.*] Pan z Nestor Travel chyba skorzystal z Waszej rady... hehe, ale by było jakby mu ktoś wyciął taki numer, jaki on stosuje w stosunku do innych biur...
Ja też nie będe z nimi nigdy współpracować! odpowiedz »
|