Rusza kampania promocyjna "Wiejjj do Gdyni"
Data wysłania: 2009-05-22 20:35 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: 18 maja 2009 roku, w Centrum Prasowym PAP w Warszawie, w obecności Prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka i zaproszonych organizatorów największych imprez tego lata w mieście, została zainaugurowana letnia kampania promocyjna Gdyni "Wiejjj do Gdyni".
Wiejjj do Gdyni! - jest hasłem najnowszej kampanii, która ma promować Gdynię jako miejsce różnorodnych, na światowym poziomie wydarzeń kulturalnych, sportowych oraz rekreacyjnych, mających służyć odpoczynkowi, estetycznym przeżyciom, edukacji, a także zdrowiu.
Do promocji zostały wybrane największe wydarzenia kulturalno - rekreacyjne, które odbędą się latem 2009 w Gdyni, tzn. Zlot Wielkich Żaglowców The Tall Ships' Races 2009 Gdynia, Heineken Open'er Festival, "Ladies" Jazz Festival, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, Festiwal Kultur Świata Globaltica, Beach Party, Targi Wiatr i Woda, Gdynia Sailing Days oraz Scena Letnia na plaży w Orłowie.
Na bilbordach oraz citylightach w największych ośrodkach w Polsce (Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, na Śląsku, w Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Lublinie, Białymstoku, Bydgoszczy, Toruniu) widnieją plakaty z charakterystycznymi dla Gdyni motywami: morzem, plażą, żaglami oraz wiatrem.
Hasło kampanii oraz towarzyszące mu informacje na temat bogactwa oferty letniej Gdyni mają skusić mieszkańców innych regionów kraju i zagranicznych turystów do odwiedzenia Gdyni, a ponadto zaplanowania dłuższego odpoczynku. Pełną ofertę kalendarza imprez gdyńskich można odnaleźć na stronie www.gdynia.pl
Mariusz Waras, gdynianin, absolwent i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych jest autorem kreacji graficznej.
Na potrzeby kampanii outdoorowej zostało zakupionych 1900 nośników. Prezentacja ekspozycji rozpoczęła się 6 maja, a potrwa do końca czerwca. Firma Clear Channel jest partnerem kampanii. Prócz outdooru została zaplanowana reklama w prasie ogólnopolskiej oraz materiały BTL.
Specjalnie na potrzey kampanii zorganizowano 18 maja 2009 roku w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie konferencję, w któej uczestniczyli organizatorzy największych imprez. Podczas spotkania zaprezentowano szczegóły letniej oferty Gdyni.
Dla mieszkańców Warszawy oraz turystów została przygotowana w tym samym dniu akcja promująca Gdynię. Ze względu na niedalekie położenie Dworca Centralnego na miejsce dodatkowej promocji zostało wybrane centrum handlowe Złote Tarasy. Tam, na gdyńskim stoisku zostanie zaprezentowana letnia oferta miasta. Mistrzynie Polski z drużyny Lotos PKO BP Gdynia wystąpią na niezwykłym meczu z udziałem publiczności. W tych wydarzeniach weźmie udział również gdyński zespół szantowy. Wystąpi ponadto grupa tancerzy breakdance, co będzie zwiastunem Bruk Festival w Gdyni.
Koszt kampanii outdoorowej wyniesie 500 000 tys. (druk plakatów, dzierżawa nośników, opracowanie graficzne, reklama w prasie, materiały BTL, działania ambientowe).
|