TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Kiedy PKP musi zwrócić pasażerowi koszt niewykorzystanego biletu?

Data wysłania: 2009-05-19 14:06 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Pasażerowie podróżujący pociągami powinni pamiętać, że za niewykorzystany bilet PKP powinno zwrócić jego koszt.

I tak, jeżeli podróż nie odbyła się z winy przewoźnika (np. zatłoczony wagon) to PKP musi zwrócić podróżnemu całą cenę biletu.

Jeżeli przejazd nie odbył się z winy pasażera. np. pasażer spóźnił się na pociąg, lub też zrezygnował z podroży z własnej woli, to przewoźnik nie musi zwracać pasażerowi pełnych kosztów biletu. Można oddać bilet, ale pobierana tzw. opłata manipulacyjna.

W praktyce niestety jest różnie. Bardzo często zdarzają się przypadki, że w pierwszym momencie kasjer nie wie, jaka jest przyczyna zwrotu biletu i dlatego zgodnie z procedurą pobiera opłatę manipulacyjną.

Jeżeli podróż pociągiem nie odbyła się z winy PKP i opłata manipulacyjna została pobrana niesłusznie, to po zwrot należy zgłosić się do najbliższego biura Zakładu Przewozów Regionalnych.

    • Zwracanie biletu PKP 

      [2009-05-19 14:06 83.15.101.*]

      Kto ocenia niemożność wejścia do pociągu z powodu zatłoczenia? W majowy weekend nie dało się wejść już w Ustroniu Polanie do pociągu z Wisły do Katowic, a konduktor zamknął się w przedziale służbowym jedynej jednostki i nie wychodził z niego, chyba bojąc się linczu. A gdyby tak pasażerowie, którzy nie dostali się do pociągu zablokowywali jego odjazd dopóki nie podstawią kolejnych wagonów?   odpowiedz »

    • Zwracanie biletu PKP 

      [2009-05-21 17:44 83.20.74.*]

      jak narzekasz to zacznij latać samolotami. Lufthansa zrobi overbooking, nie polecisz a pieniędzy i tak Ci nie oddadzą, bo powiedzą, że się spóźniłeś !
      Idiotyczny artykuł. Linie lotnicze robią przekręty, zostawiają ludzi na lotniskach, odwołują przeloty, nie zwracają pieniędzy,a tu wielkie narzekania na PKP, że nie oddali za bilet kilkanaście złotych ....   odpowiedz »

    • Zwracanie biletu PKP 

      [2011-03-02 18:06 193.239.254.*]

      BackTicket.pl - zwrócić bilet na pociąg   odpowiedz »

      • Zwracanie biletu PKP 

        [2011-07-13 09:40 87.205.172.*]

        Chce zwrocic dzisiaj bilety na ex do gdanska w dn.6sierpnia2011r.   odpowiedz »

        r e k l a m a

        • Zwracanie biletu PKP 

          [2013-05-15 19:37 83.17.198.*]

          Prosze o zwrot za bilet 2 osobowy zakupiony w internecie z Katowic do warszawy nr.tranzakcji eIC7110058 (P24)3700
          Auto-Service Jerzy Łęczycki   odpowiedz »

    • Zwracanie biletu PKP 

      [2015-07-03 18:22 46.77.124.*]

      Czy istnieje mozliwosc zwrotu kosztu za niedopełnienie usług przez PKP - niedzialajaca klimatyzacja w wagonie w pociągu IC ?   odpowiedz »

    • Zwracanie biletu PKP 

      [2015-07-03 18:24 46.77.124.*]

      Czy istnieje możliwość zwrotu kosztu biletu za niedotrzymanie usług przez PKP IC - niedziałająca klimatyzacja w wagonie?
      D. Jarmoch   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję