Kiedy PKP musi zwrócić pasażerowi koszt niewykorzystanego biletu?
Data wysłania: 2009-05-19 14:06 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Pasażerowie podróżujący pociągami powinni pamiętać, że za niewykorzystany bilet PKP powinno zwrócić jego koszt.
I tak, jeżeli podróż nie odbyła się z winy przewoźnika (np. zatłoczony wagon) to PKP musi zwrócić podróżnemu całą cenę biletu.
Jeżeli przejazd nie odbył się z winy pasażera. np. pasażer spóźnił się na pociąg, lub też zrezygnował z podroży z własnej woli, to przewoźnik nie musi zwracać pasażerowi pełnych kosztów biletu. Można oddać bilet, ale pobierana tzw. opłata manipulacyjna.
W praktyce niestety jest różnie. Bardzo często zdarzają się przypadki, że w pierwszym momencie kasjer nie wie, jaka jest przyczyna zwrotu biletu i dlatego zgodnie z procedurą pobiera opłatę manipulacyjną.
Jeżeli podróż pociągiem nie odbyła się z winy PKP i opłata manipulacyjna została pobrana niesłusznie, to po zwrot należy zgłosić się do najbliższego biura Zakładu Przewozów Regionalnych.
Zwracanie biletu PKP [2009-05-19 14:06 83.15.101.*] Kto ocenia niemożność wejścia do pociągu z powodu zatłoczenia? W majowy weekend nie dało się wejść już w Ustroniu Polanie do pociągu z Wisły do Katowic, a konduktor zamknął się w przedziale służbowym jedynej jednostki i nie wychodził z niego, chyba bojąc się linczu. A gdyby tak pasażerowie, którzy nie dostali się do pociągu zablokowywali jego odjazd dopóki nie podstawią kolejnych wagonów? odpowiedz »
Zwracanie biletu PKP [2009-05-21 17:44 83.20.74.*] jak narzekasz to zacznij latać samolotami. Lufthansa zrobi overbooking, nie polecisz a pieniędzy i tak Ci nie oddadzą, bo powiedzą, że się spóźniłeś ! Idiotyczny artykuł. Linie lotnicze robią przekręty, zostawiają ludzi na lotniskach, odwołują przeloty, nie zwracają pieniędzy,a tu wielkie narzekania na PKP, że nie oddali za bilet kilkanaście złotych .... odpowiedz »
Zwracanie biletu PKP [2011-03-02 18:06 193.239.254.*] BackTicket.pl - zwrócić bilet na pociąg odpowiedz »
Zwracanie biletu PKP [2015-07-03 18:22 46.77.124.*] Czy istnieje mozliwosc zwrotu kosztu za niedopełnienie usług przez PKP - niedzialajaca klimatyzacja w wagonie w pociągu IC ? odpowiedz »
Zwracanie biletu PKP [2015-07-03 18:24 46.77.124.*] Czy istnieje możliwość zwrotu kosztu biletu za niedotrzymanie usług przez PKP IC - niedziałająca klimatyzacja w wagonie? D. Jarmoch odpowiedz »
|