TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Turystyka zagraniczna przyjazdowa

Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!

Data wysłania: 2006-06-15 11:37 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Początek jak w kawale: przychodzi Anglik na Pocztę Główną i chce wysłać list. Koniec niestety smutny - turysta ma problem, bo nigdzie nie ma informacji w żadnym obcym języku ani o cenniku, ani usługach. A Poczta Polska rozkłada ręce i tajemniczo tłumaczy: właśnie wprowadzamy system "jednolitej identyfikacji wizualnej".

Poczta ignoruje miliony

Tylko w ubiegłym sezonie Kraków odwiedziło ponad 7 milionów turystów. Niektórzy z nich wypełniali ankiety na temat pobytu w Krakowie: co im się podoba, co było nie do zniesienia. Okazuje się, że minusy dotyczą tego samego co zwykle: brud, korki, kiepska komunikacja, arogancja obsługi. Pojawił się natomiast nowy problem - relacje z Pocztą Polską.

Turyści skarżyli się, iż w żadnym z krakowskich urzędów pocztowych nie ma informacji w języku angielskim. A zagraniczny turysta może tylko pomarzyć o tym, by personel był w stanie porozmawiać z nim w języku obcym.

Niektórzy z pracowników Poczty próbowali..

- Wiele takich sygnałów dociera do nas od przewodników wycieczek, którzy proszą, żeby interweniować, zanim ruszy sezon turystyczny - podkreśla anonimowo jeden z pracowników magistrackiego wydziału promocji. Wydział oczywiście natychmiast zainterweniował u dyrekcji krakowskiego oddziału Poczty Polskiej. Dążył do tego, by potrzebne zagranicznym turystom informacje pojawiły w urzędach.

Jednak system "jednolitej identyfikacji wizualnej" jest dla poczty ważniejszy niż klient!

Niestety, na dążeniach wydziału promocji się skończyło. Dyrekcja odpowiedziała: nie jest to możliwe, ponieważ firma właśnie wprowadza system "jednolitej identyfikacji wizualnej", który nie przewiduje umieszczania pisemnych informacji w językach obcych.

Gazeta Wyborcza zapytała więc Bartłomieja Kierzkowskiego, rzecznika krakowskiego oddziału Poczty Polskiej dlaczego identyfikacja wizualna jest ważniejsza niż klient: - Każda szanująca się firma ma swój system znaków wizualnych, w konkretnej estetyce. Poczta Polska też będzie z takiego rozwiązania korzystać; chodzi o to, żeby wprowadzić zrozumiałe oznakowania. Do tej pory urzędy były obklejone kartkami, że tu można kupić znaczek, a to okienko chwilowo nieczynne, ponieważ pani ma przerwę obiadową. Istny groch z kapustą. System znaków wizualnych pomoże lepiej zorganizować obsługę klientów - odpowiedział Kierzkowski.

Niestety, na pytanie, na czym dokładnie ma polegać tajemniczy system, rzecznik nie potrafił odpowiedzieć. Można się więc tylko domyślać, że okienko, gdzie sprzedaje się znaczki, będzie oznaczone symbolem znaczka, a okienko, w którym kupuje się pocztówki - symbolem pocztówki...

Co wolą turyści?

Turyści, będący obcojęzycznymi klientami Poczty Polskiej woleli by mieć informacje nie w formie obrazka, ale w postaci pełnego zdania. Woleliby również, by w ośrodkach w których ruch turystyczny jest znaczny, pracownicy poczty byli w stanie udzielić odpowiedzi na kila standardowych pytań. A w tym, niestety identyfikacja wizualna nie pomoże - symbol koperty umieszczony na okienku, w którym można nadać list, nie odpowie bowiem na pytanie, jak długo list z Krakowa podróżuje chociażby do Londynu. A takiej odpowiedzi mógłby udzielić zagranicznemu turyście pracownik w okienku...

    • :) 

      [2006-06-15 11:37 80.48.171.*]

      Proponuję wymienić te wszystkie panie w okienkach, ktore w wiekszosci powinny juz byc na emeryturze a te mlode niech sie ucza angielskiego, poza tym obsluga poczty jst bardzo nieprzyjemna i kiepska, zle zorganizwana i to odczuwja wszyscy takze zwylki mieszkancy Polski   odpowiedz »

      • :)odpowiedż  

        [2007-05-19 22:45 85.255.181.*]

        za 700 pln nikt kto zna język zamorski nie siądzie przy okienku   odpowiedz »

    • Magistrzy 

      [2006-06-19 10:03 83.23.254.*]

      Dziwi mnie problem Poczty, ponieważ od kilku lat do pracy na okienkach przyjmują tylko osoby po studiach. Czyli, że nam się dzieciaki niedouczyły?!
      m.   odpowiedz »

      • Magistrzy 

        [2007-05-19 22:46 85.255.181.*]

        ale nie za ta kasa   odpowiedz »

      • Magistrzy 

        [2007-06-03 12:10 212.160.5.*]

        ja skonczylam tylko srednie jak wiekszosc dziewczyn od nas i pracuje tam juz rok.Mialam wielu zagranicznych klientow i zawsze wiedzialam jak mam sie z nimi dogadac wiec to co tu pisza to jakies kpiny   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2007-06-26 11:06 83.8.176.*]

      i nie tylko turystom... miałem do odebrania przekaz pocztowy, więc idę na pocztę i stajw w kolejce do okienka na którym widnieje kartka : wpłaty i wypłaty przekazów pocztowych. A babka mi mówi ze ona nie wypłaca a to tylko tak jest napisane. Trzeba stanąc do innego okienka w kolejce (oczywiście reszta czyli 4 okienka nieczynne). Śmiech na sali normalnie. Poczta Polska to jeden wielki kibel...

      Pozdrawiam
      corazrzadziejkorzystającyzusługPP   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2007-11-04 10:27 89.78.64.*]

      prpoonuje samemu przyjac sie na poczte.za 7oo   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2008-02-24 21:51 88.156.52.*]

      Uważam,że na górze są nieodpowiedni ludzie nie słuchający skarg klientów i narzekań pań z okienek- tak by ulepszyć pracę paniom w urzędach lecz wylatują z pomysłami np. wizualizacji za którą wezmą pieniądz, a to się przyda jak dziura w moście, a gdzie w tym jest klient i satysfakcja z usług?   odpowiedz »

      • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

        [2008-05-08 22:45 62.69.206.*]

        tak tylko marketing im w glowach,jakies wizualizacje ,totalna bzdura....zamiast sprzedawac rajstopy i podpaski na Pocztach ,wzieli by sie za zagranicznych turystow,nie mówiac o naszych petentach....w czerwcu jade do Paryża i zobacze jak tam jest na Poczcie,to dam Wam znać,a propo pracuję na Poczcie za okienkiem,pozdrawiam....   odpowiedz »

    • ja potrafie sie porozumiec 

      [2008-05-08 22:39 62.69.206.*]

      Jestem asystetentem i pracuje na okienku,ostatnio Pan pytał mnie o kantor lub bankomant i udzieliłam mu wyczerpującej informacji n ten temat ,ale na wielu urzedach poprostu nawet naczelnik nie potrafi powiedziec chocby po ile jest znaczek,to co sie dziwic zwyklemu pracownikowi....smutne ale taka jest rzeczywistośc.....   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2008-05-10 21:02 77.253.98.*]

      polak za granicą ma te same problemy a nikogo to nie interesuje poprostu otrzymuje informacje że jak przyjechal do danego kraju to niech nauczy sie jezyka i basta dlaczego my polacy tragizujemy jak tak nie jest to zapraszam na wycieczke do hiszoanii lub anglii   odpowiedz »

      • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

        [2009-08-23 17:51 62.21.0.*]

        brawo brawo popieram   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2008-08-25 18:30 83.24.116.*]

      z gazety.pl:

      "Poczta ostatnio dobrej prasy nie ma. W mediach pojawiły się porażające statystyki - poczta rocznie "gubi" 200 tys. naszych przesyłek. Nawet jeśli paczka do nas dotrze, to z reguły z opóźnieniem, zdarza się, że jest uszkodzona. Awiza wrzucane do skrzynek to już standard. Listonosze narzekają, że polecone obciążają im torby, choć początkowo zaprzeczali, że nawet nie sprawdzają czy adresat jest w domu. Gromy sypią się na pocztę przed świętami: Wielkanocą i Bożym Narodzeniem. I to nie przez zasyp kartek z życzeniami, ale paczek z prezentami, które ludzie kupują przez internet. Polacy tak bardzo zrazili się do Poczty Polskie, że założyli specjalną stronę internetową www.nielubiepocztypolskiej.com, gdzie każdy niezadowolony klient może wyrazić swoje zdanie na forum."

      Poczta Polska? - Nie lubie! http://www.nielubiepocztypolskiej.com/   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2009-03-24 19:41 79.185.229.*]

      Jedż na pocztę do Angoli i spróbój porozmawiać po Polsku z tamtejszym pocztowcem , a potem zabieraj głos 'P AT R Y J O T O'   odpowiedz »

    •  

      [2009-12-02 19:21 78.88.236.*]

      W Angli w Birmingham w urzędzie pracy widziałem naklejonych kilka kartek z informacją po polsku. Nie ktorzymieli tłumacza do rozmowy ale nie wiem czy urząd zapewniał czy sami musieli sobie go wykombinować   odpowiedz »

    •  

      [2009-12-02 19:31 78.88.236.*]

      Także może nie przesadzajmy z wszelaką informacją z dodatkowym językiem angielskim ale wydrukować na komputerowej drukarce kilka kartek z podstawowymi informacjami w języku angielskim i przykleić gdzieś na jakiejś tablicy w widocznym miejscu to by mogli. Standardową wielkością czcionki. A co do anglojęzycznej obsługi to wypadałoby żeby turysta znał trochę język i sam sobie poradził. Chociaż angielski język to standard na całym świecie i w jakiś głównych placówkach osoby udzielające informacji mogły by go znać tyle o ile.   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2009-12-27 00:09 89.74.253.*]

      wystarczy pojechc do czech i powiedziec cos po polsku albo na litwie to wtedy widac ze to turysta ma uczyc sie jezyka a nie odwrotnie.   odpowiedz »

    • Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę! 

      [2010-03-18 19:37 82.177.199.*]

      hej. co tam jak tam?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję