Polska jest słabo promowana na świecie?
Data wysłania: 2009-04-24 13:43 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Według specjalistów do Polski przyjeżdża mało zagranicznych gości, bo nasz kraj za słabo się promuje - alarmuje Gazeta Wyborcza.
Wiceminister gospodarki Adam Szejnfeld uważa, że po pierwsze na wzór innych krajów w Polsce musi powstać agencja, która skoordynowałaby wszystkie działania promocyjne.
Jego zdanie popiera profesor Michał Kleiber, prezes Polskiej Akademii Nauk. Kleiber podkreśla, iż instytucja ta powinna się zająć promocją regionów Polski, a nie kraju jako całości. Np. mazury turystom zagranicznym powinny się jednoznacznie kojarzyć się z turystyką wodną.
Według wiceministra gospodarki należałoby też zwiększyć aktywność Polski w wielu organizacjach międzynarodowych. Szczególnie w UE i Światowej Organizacji Handlu.
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-24 13:43 217.197.68.*] Taaaaaak kolejna agencja dla kolesiów z PO, bo za mało juz tego dziadostwa i miejsc brakuje dla kuzynów - kierowników. Od czego jest POT, lokalne i miejskie biura promocji oraz PIT ??? odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-28 14:42 83.5.83.*] Khe khe..a PIS swoimi nie obsadzał? Zresztą - PO ich nie usunęło. Weź sobie pod lupę obsadę, to się zdziwisz. POITów też. odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-24 15:42 77.253.69.*] Rząd tnąc budżet, obciął też i tak maleńką kasę na promocję turystyczną Polski za granicą. Dlatego będzie jeszcze gorzej. Skoro nie ma funduszy na promocję, to skąd weźmie się nagle pieniądze na kolejną agencję????? odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-24 15:42 89.171.127.*] W celu zwiększenia promocji polskich atrakcji turystycznych w świecie proszę o wzięcie udziału w głosowaniu w konkursie na 7 Nowych Cudów Świata Natury Puszcza Białowieska - www.bialowiezaforest.eu Wielkie Jeziora Mazurskie - www.mazurycudnatury.pl odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-24 19:05 87.206.192.*] "mazury turystom zagranicznym powinny się jednoznacznie kojarzyć się z turystyką wodną" Jeśli do tego odkrycia trzeba prezesa PAN - to ja Nobla dostanę podpowiadając by Tatry kojarzyć z turystyką górską... odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-24 20:09 91.12.22.*] Ja tez chcialbym Nobla!!!! Proponuje pomorze, powiazac z Morzem Baltyckim, oby Gdansk z Krakowem sie nie pomylil. W sumie to niezly pomysl zrobic taka kaczke dziennikarska, przynajmniej za darmo bylaby reklama na swiecie odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-24 20:27 213.64.141.*] Szanowni,
Najpierw niech Wyborcza zobaczy jak wspaniale promuje sie np. polska kulture miedzy innymi przez jej wspolpracownikow zajmujacych sie tematem na niektorych placowkach zagranicznych .
Po drugie obaj szcowni Panowie Ministrowie dokladnie wiedza w czym problem, a przytaczane ich opinie wg.mnie nie oddaja Ich prawdziwego myslenia. Robia to pod publiczke.
Np.Mazury to nie tylko turystyka wodna (to jest myslenie Polaka). Np. turysci skandynawscy,a jest ich wielu, widza w Mazurach mozliwosc spotkania z nieskazona natura, licznymi sladami historii kultury europejskiej.mozliwoscia aktywnego wypoczynku na rowerowych szlakach itd..
A tak na marginesie, juz jest instytucja zajmujaca sie promocja regionow Polski.
Jest to Polska Organizacja Turystyczna.
Przeciez wizerunek Polski powstaje dzieki promocji regionow. Nie ma innej mozliwosci.
Co do aktywnosci Polski w organizacjach miedzynarodowych trudno sie wypowiadac. Przepraszam, ale nie rozumiem co stoi na przeszkodzie ?
Dla aktywnych zawsze znajdzie sie miejsce. Trzeba tylko chciec.
Z turystycznym pozdrowieniem.
narab odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-25 10:11 89.250.195.*] Szejnfeld i Kleiber z czym te nazwiska mam sie kojaza ;) odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-25 12:43 212.76.37.*] Jak Polska może być dobrze promowana kiedy od kilku już lat powołana do tego Polska Organizacja Turystyczna w praktyce zawiesiła jakąkolwiek aktywność? odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-25 19:21 83.250.163.*] To bzdura badz zamierzona prowokacja.
POT mimo zenujaco niskiego budzetu dziala i to w miare skromnych mozliwosci dosc dobrze, pomijajac okres obecnosci w kierownictwie tej organizacji takich asow jak np. niejaki Stasio WOJTERA i jego kumple z tego samego rozdania.
Porownujac dzialania innych polskich przedstawicielstw powolanych do promocji Polski poza granicami, smialo mozna napisac, ze POIT-y to wzor do nasladowania.
Oczywiscie jest popelnianych wiele bledow. Zbyt czesto teoria bierze gore nad praktyka, ale nie wylewajmy dziecka z kapiela... Dajmy mu zyc.
narab odpowiedz »
Promocja Polski na świecie jest słaba [2009-04-28 14:02 83.5.83.*] POT ma mało pieniędzy? To kolejna instytucja dla spadochroniarzy, a nie specjalistów, gdzie pieniądze są marnowane, bo nikt się nie musi z tego rozliczać. Trzeba stworzyć normalną komercyjną organizację, do której zostaną przyjęci specjaliści, a nie koledzy. Na swoje pensje i nagrody pieniądze mają. Na podróże służbowe też. odpowiedz »
Promocja Polski w CNN [2009-11-10 08:55 83.7.158.*] Podając za Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, kampania promocyjna naszego kraju w telewizji CNN przyniosła zamierzony cel.
W badaniach wyłania się wizerunek Polski jako kraju wyróżniającego się od innych, o bogatej kulturze, prężnie się rozwijającym i atrakcyjnym pod względem lokalizacji dla inwestycji.
Kampanię przeprowadzono w 18 tygodni. Zorganizowało ją: Ministerstwo Spraw Zagranicznych we współpracy z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Organizacją Turystyczną oraz Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Kampania towarzyszyła cyklowi programów odredakcyjnych "Autumn Of Change", poświęconych zmianom, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku.
Wyniki badań: Respondenci uważają, że Polska ma bogatą kulturę (66% przeciętnych widzów CNN oraz 75% odbiorców reklam Polski), własny, wyróżniający się wizerunek (odpowiednio 50% i 62%), jest jednym z najprężniej rozwijających się krajów Europy (49% i 57%), atrakcyjnym miejscem do spędzenia wakacji (48% oraz 60%), a także oferuje interesujące możliwości inwestycyjne (42% i 56%). Emisja reklam zachęciła również widzów do odwiedzenia Polski. 58% widzów CNN, którzy oglądali reklamy zadeklarowało chęć przyjazdu do naszego kraju. odpowiedz »
|