Turyści mimo ubezpieczenia, wzywani do zapłaty za leczenie
Data wysłania: 2009-04-21 17:45 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Od kilku miesięcy turyści, którzy w ubiegłym roku wypoczywali w Hiszpanii i korzystali ze świadczeń medycznych hiszpańskiego Centros Medicos SALUS otrzymują wezwania do zapłaty za leczenie od warszawskiej spółki windykacyjnej Intrum Justitia.
Turyści są wzywani do zapłaty za usługi medyczne, pomimo, że w posiadali ubezpieczenie NW i KL w Signal Iduna i mieli prawo do korzystania z wskazanych przez ubezpieczyciela placówek medycznych zgodnie z regulaminem ubezpieczyciela.
- Nasi Klienci otrzymują wezwania do zapłaty z zagranicznych placówek medycznych i robi się wokół tego ogromne zamieszanie - mówi Piotr Sućko z Funclub Sp. z o.o., touroperatora, który w ubiegłym roku ubezpieczał swoich klientów w Signal Iduna. Turyści otrzymując wezwanie mają wyznaczony bardzo krótki termin zapłaty - np. jeden dzień. Są zbulwersowani, ponieważ byli ubezpieczeni i mieli prawo korzystać z leczenia.
Biura podróży, za pośrednictwem których Klienci wykupili ubezpieczenie NW i KL od Signal Iduna są postawione w bardzo kłopotliwej sytuacji. Muszą tłumaczyć zależności finansowe między ubezpieczycielem, a placówką medyczną, nie mając właściwie żadnej możliwości sprawdzenia, dlaczego płatności nie zostały uregulowane. Pomimo przekazania Signal-Iduna 100% należnych składek z tytułu ubezpieczenia turystów, to one są najbardziej narażone na utratę dobrego wizerunku, z powodu (słusznego w tym przypadku) niezadowolenia Klientów.
Aby wyjaśnić sprawę kłopotliwych wezwań do zapłaty, które otrzymują turyści skontaktowaliśmy się z ubezpieczycielem - Signal Iduna, odpowiedzialnym za uregulowanie tych zobowiązań w stosunku do Centros Medicos SALUS.
Od Pani Sylwii Mikiel, Kierownika Biura Marketingu i PR Signal Iduna otrzymaliśmy zapewnienie, że sprawa jest już Signal Iduna znana i będzie rozwiązywana krok po kroku - w miarę kontaktu poszczególnych poszkodowanych turystów z ubezpieczycielem.
Biura podróży, których klienci otrzymali wezwania do zapłaty za leczenie od Intrum Justitia Sp. z o. o. są proszone o przekazanie turystom, którzy otrzymują wezwania do zapłaty od Intrum Justitia, prośby o niespłacanie zobowiązania i niezwłoczny bezpośredni kontakt z ubezpieczycielem - Signal Iduna.
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-21 17:45 83.7.115.*] Witam serdecznie, nie ma co komentować. Należy poczekać na wyjaśnienie się sprawy, nie ma co obarczać żadej ze stron winą. Wiadomo sytuacja nie jest konfortowa dla nikgo. Być może wina leży po stronie hiszpańskiej np. nieodpowiednio zgromadzona dokumentacja, aby żądać zapłaty od polskiego ubezpieczyciela, itd... Należy wstrzymać się z wydawaniem opinni przed czasem, bo bardzo łatwo jest kogoś skrzywdzić. Pozdrawiam koleżanki i kolegów z branży Beata S. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-21 19:51 84.10.154.*] Fakt, różnie czasem bywa z kontrahentami. Ale dobrze wiedzieć, że jest problem - jak przyjdzie wściekły klient to będziemy wiedzieć co należy zrobić... odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-21 20:17 213.134.160.*] Byłam rezydentem w Hiszpanii i prawie codziennie turyści i młodzież z obozów mlodzieżowych korzystała z usług medycznych Centros Medicos Salus i również wszyscy w zeszłym tygodniu otrzymali wezwania do zapłaty. Rok wcześniej nie było żadnych problemów i wszystko Signal Idiuna regulowała terminowo. Dlatego niezrozumiałe dla mnie jest dlaczego w tym roku są takie problemy. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-21 21:56 213.134.160.*] Czytając opinie o firmie Signal Idiuna , nie mam żadnych wątpliwości że to kolejna próba ze strony firmy wymigania się od płacenia odszkodowań. W końcu firma windykacyjna ściga pojedynczych boga ducha winnych klientów biur podróży a nie firme Signal, ktora ma to w głębokim poważaniu gdyż to klient ma problem a nie oni. Ta sprawa już dawno powinna być u prokuratora a firma Signal Idiun już dawno powinna mieć odebraną koncesje na prowadzenie działalności. Tyle w temacie. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 12:04 213.134.160.*] W najbliższe wakacje mam być rezydentem w Hiszpanii i przyznam że troche się teraz przestraszyłam gdyż wielokrotnie korzystałam z Centros Medicos Salus w Lloret de Mar i Calelli. Teraz bedzie problem gdzie skierować chorych turystów, do którego szpitala czy punktu medycznego. Wychodzi na to że jak nie będę mieć przy sobie pieniędzy to nikt im nie udzieli pomocy. To jakaś kompletna paranoja, od 5 lat jesteśmy w Uni Europejskiej a tu problemy jak za komuny. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-23 10:32 83.6.207.*] ostatnio zdziwiło mnie jak znajoma wróciła zła z wyjazdu bo nie sprawdziła przed co jej się "należy" jeśli chodzi o bezpłatne leczenie i wizyty a co jednak nie, nie zapytała dokładnie w biurze, ani nie przeczytała regulaminu alfy nawet i potem miała pretensje. tylko do kogo powinna je mieć, bo mi wydaje się że do siebie... odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-23 22:11 78.88.132.*] dostałam dzisiaj list of firmy signal iduna (również otrzymałam wezwanie do zapłaty za leczenie w hiszpanii) i napisali w nim, że to dostawca usługi medycznej nie wywiązał się z umowy - nie dostarczył ubezpieczycielowi odpowiednich dokumentów, tylko od razu poszedł do firmy windykacyjnej. nie można określić jednoznacznie winy, fakt, że ubezpieczyciel zareagował błyskawicznie, bo pismo wysłał już następnego dnia po zatelefonowaniu do nich. cóż - niesmak pozostanie - i w stosunku do biura podróży jak i do firmy, która mnie ubezpieczała. Domka odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 10:09 79.185.166.*] My również mieliśmy takie sytuacje. Nasi turyści, którzy korzystali z Placówek medycznych w Bułgarii , otrzymali wezwania do zapłaty z tej samej firmy windykacyjnej w 2008roku. W 2007 wezwania do zapłaty wysyłała również Global Asistance z Bułgarii , od której dowiedzieliśmy ,że nie ma akceptacji faktur za leczenie naszych turystów ze strony Signal Iduna .Sprawdziliśmy dokładnie wszystkie sytuacje i niestety Signal Iduna nie wywiązała się ze swoich zobowiązań .Zwróciliśmy się z pismem do Signal Iduna jednak nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi . Mieliśmy również skargi do biura, że turyści którzy pokryli koszty leczenia w sezonie letnim 2008 nie otrzymali zwrotów kosztów leczenia nawet parę miesięcy . odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 11:58 213.134.160.*] Jeżeli taka sytuacja powtarza sie od kilku lat to dlaczego do tej pory żadne biuro podróży nic z tym nie zrobiło. Są sądy, odpowiednie urzędy i najwyższy czas zrobić porządek z Signal Idiuna. Takie działanie Signal Idiuna psuje opinie i wiarygodność biur podróży. Dla mnie jest to bardzo dziwna sprawa , że dalej wszystkie biura korzystają z jej usług i tolerują takie przekręty firmy. Przecież można złożyć grupowy pozew w sądzie przeciw Signalowi.Szczerze mówiąc to teraz się boje jechać do Hiszpanii w wakacje bo jak się rozchoruje to nie wiadomo co mnie czeka. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 12:03 83.4.175.*] Touroperatorzy pewnie zamiast iść do sądu, zagłosowali nogami.. i zmienili ubezpieczyciela. Tak przecież najłatwiej, najtaniej i najmniej czasu się na sprawę poświęci. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 12:06 213.134.160.*] Problem w tym że właśnie nie zmienili ubezpieczyciela, tylko dalej korzystają z Signal!!! odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 13:38 77.253.202.*] Może trochę winy leży po stronie biura podróży. Klient MUSI być poinformowany, że mając ubezpieczenie i korzystając z pomocy lekarskiej ma dwie możliwości. 1. sam zapłacić za leczenie i po powrocie wysyła rachunek do ubezpieczalni (przy małych sumach 100-200 Euro) lub 2. kontaktuje się z ubezpieczalnią na numer alarmowy i otrzymuje od nich OK na wskazany szpital lub lekarza. Wtedy ubezpieczalnia przesyła do lekarza lub szpitala potwierdzenie przejęcia płatniści i sprawa dla pacjenta jest skończona. Tak jest przy poważnych wypadkach i chorobach, gdzie jest konieczna operacja lub pobyt w szpitalu. Nasi rodacy najczęściej idą do lekarza za granicą, nie potrafią się dokładnie dogadać i myślą, że wszystko jest załatwione. W takim wypadku normalne jest, że lekarz wysyła rachunek do pacjenta, bo często nie ma danych ubezpieczalni. Wytłumaczenie tego jest obowiązkiem biura podróży. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-22 19:31 213.134.160.*] W tym wypadku sytuacja wygląda zupełnie inaczej. To Signal Idiuna miał podpisaną umowę z Centro Medicos Salus w Hiszpanii i sam Signal tam kierował turystów, którzy nie musieli płacić za wizyte lekarską tylko wypełniali odpowiedni formularz z danymi, które Centro Medico wysyłało do Signal Idiuna. Sprawa nie dotyczy żadnych skomplikowanych pobytów w szpitalu ani operacji tylko standardowej wizyty lekarskiej. Czyli jak widać wna leży po stronie Signala. odpowiedz »
Turyści dostają wezwania do zapłaty za leczenie [2009-04-24 16:27 83.4.125.*] O czym ty w ogóle mówisz??? Przecież Ci ludzie byli ubezpieczeni i skorzystali z pomocy oferowanej im z ubezpieczenia... a że pewnie centrum medyczne nie dogadało się z firmą ubezpieczeniową, to już inna sprawa. Firma ubezpieczeniowa powinna mieć na takie wypadki prawników i dobrze spisane umowy z wykonawcami (przewidujące m.in. brak możliwości dochodzenia należności bezpośrednio od pacjentów). A tak to teraz jest bigos i marka SI na tym na pewno nie zyska. odpowiedz »
Turyści mimo ubezpieczenia, wzywani do zapłaty za leczenie [2009-05-05 16:15 89.74.203.*] Mam podobny problem. Natomiast nasz wyjazd byl organizowany nie przez biuro ale indywidualnie. Byl wypadek w Austrii bylo lecznie Signal nie placi osoba poszkodowana dostaje kolejne rachunki i upomnienia. Moze bysmy zaangazowali w te sprawe telewizje? Jak im sie zepsuje opinie to moze se otrząsną. odpowiedz »
Turyści mimo ubezpieczenia, wzywani do zapłaty za leczenie [2009-05-05 18:55 213.134.160.*] Faktycznie najwyższy czas zaangażować w tą sprawę telewizje. Chyba najlepszy bedzie TVN i program "Uwaga". Oni już będę wiedzieć co trzeba zrobić a działają błyskawicznie i z reguły sprawy załatwiają konkretnie. Ja również mam podobny problem. Byłam rezydentem w Hiszpanii podczas wakacji i teraz wszyscy moi turyści , którzy korzystali z opieki lekarskiej w Hiszpanii, dostają wezwania z firmy windykacyjnej. Oczywiście mają pretensje do mnie i do biura podróży. Taka sytuacja z Signal ma miejsce co najmniej od dwóch lat i ta firma ma wszystko w głębokim poważaniu. Najwyższy czas coś z tym zrobić. odpowiedz »
|