TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Nie wszyscy klienci chcą gwarancji stałej ceny

Data wysłania: 2009-02-24 10:26 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Z badań portalu turystycznego EasyGo.pl wynika, że co szósty klient kupujący w tym sezonie wakacje w promocji wcześniej taniej odmawia wykupienia gwarancji stałej ceny. Natomiast co piątemu klientowi trzeba o takiej możliwości przypomnieć.

Analizowano cały okres od kiedy w masowej sprzedaży pojawiła się letnia oferta promocyjna. Ze względu na sytuację na rynkach światowych oraz pojawiające się informacje o kryzysie konsultanci EasyGo.pl pytali każdego klienta o chęć włączenia do podpisywanej umowy gwarancji stałej ceny.

Aż 65,3% klientów zdecydowało się na wykup oferty w promocji wcześniej taniej, gdzie gwarancja stałej ceny była stałym elementem pakietu. Jednak, jeżeli produkt nie zawierał tego zabezpieczenia w pakiecie, wówczas klienci bardzo rzadko o niego pytali. Aż 18,9% klientów zdecydowało się dokupić gwarancje stałej ceny dopiero po zasugerowaniu tego przez konsultanta. Jednak aż 15,8% klientów, pomimo podkreślenia wartości takiego zabezpieczenia zdecydowanie odmówiło jego wykupienia.

EasyGo.pl każdego roku przedstawia zalety wcześniejszego kupowania ofert wakacyjnych. Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu EasyGo.pl zaznacza - Co najmniej na 4 miesiące roku pojawiają się na naszych stronach żółte etykiety grupujące całość oferty promocyjnej w poszczególnych kategoriach. Bardzo uważnie obserwujemy klikalność tych elementów, bo te wyniki pozwalają nam dostrzec preferencje zakupowe naszych klientów.

W bieżącym sezonie klikalność poszczególnych elementów promocyjnej oferty wcześniej taniej przedstawia się następująco:
- rabat - 63% klikających,
- wycieczki fakultatywne gratis - 18,8% klikających,
- gwarancja stałej ceny - 9,8% klikających,
- zaliczka - 5,2% klikających,
- ubezpieczenie od kosztów rezygnacji - 3,2% klikających.

Tomasz Domżalski przyznał - Rabat i zniżki to główny magnes przyciągający uwagę naszych klientów. Z wszystkich przeprowadzonych u nas kampanii promujących zalety wcześniejszego planowania wakacji, właśnie opcja rabatowa wybierana była najczęściej. Jestem bardzo zaskoczony, że w obecnej sytuacji gospodarczej o bezpieczeństwie finansowym swoich wakacyjnych zakupów pomyślało mniej niż 10% szukających ofert klientów.

Dodatkowe obciążenia w postaci dopłat paliwowych i walutowych każdy touroperator może zgodnie z Ustawą oraz podpisaną przez klienta umową przerzucić na jego barki. Andrzej Glapiak, PR manager EasyGo.pl zaznacza - Wówczas tradycyjnie wzrośnie odsetek próśb, wyjaśnień, reklamacji ze strony rozżalonych takim obrotem sprawy Klientów. Aby ustrzec się przed taką sytuacją wystarczy przy rezerwacji wykupić opcję gwarancji stałej ceny.

Obserwując obecną sytuację gospodarczą oraz dotychczasowe zachowania touroperatorów specjaliści uważają, że w tym sezonie średnia kwota dopłat wynikających miedzy innymi z wahania kursów walut oraz różnic w cenach paliwa lotniczego sięgnie aż 500 zł na osobę.

Na 24 biura podróży, które zajmują się organizowaniem masowej turystyki w najbardziej popularnych kierunkach gwarancję stałej ceny w pakiecie oferuje 7 touroperatorów, 11 daje możliwość dodatkowego wykupienia takiej opcji, natomiast u 6 nie ma takiej możliwości.

Gwarancja stałej ceny jest zabezpieczeniem przed skutkami dopłat, które wynikają z podwyżki kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków, opłat za usługi oraz wzrostu kursów walut.

    • Klienci wolą rabaty niż gwarancję stałej ceny? 

      [2009-02-24 10:26 83.24.132.*]

      dziwi mnie to bardzo!! przeciez to jedna z lepszych opcji zeby miec spokoj z doplatami, naprawde dziwne tym bardziej ze wykupienie gwarancji nie jest jakies drogie i na przyklad wyjazd do portugalii w alfie z gwarancja wiele sie nie roznil od oferty bez gwarancjia warto przeciez bo pozniej nie ma obaw ze beda doplaty !! nie rozumiem!!   odpowiedz »

      • Klienci wolą rabaty niż gwarancję stałej ceny? 

        [2009-02-24 22:10 89.238.37.*]

        jak to nie rozumiesz? kazdy powod jest dobry, zeby zrobic sobie reklame portalu   odpowiedz »

    • Klienci wolą rabaty niż gwarancję stałej ceny? 

      [2009-02-26 10:22 83.24.243.*]

      pracuję w biurze podróży przy obsłudze klienta i nie jest prawdą , iż klienci POINFORMOWANI przez pracownika nie chcą wykupić gwarancji niezmienialności ceny!
      Nie miałam ani jednego takiego przypadku.   odpowiedz »

    • Klienci wolą rabaty niż gwarancję stałej ceny? 

      [2009-02-26 16:02 83.2.156.*]

      ja też pracuje w biurze podróży i klienci informowani o możliwości zakupu dodatkowego ubezpieczenia czy od kosztów rezygnacji czy gwarancji niezmienności ceny nie chcą go argumentują to że może jednak nie będzie dopłaty, paliwo jest tanie jednak staram się ich przekonać że w czasach niepewnych pogrążonych kryzysem warto zabezpieczać się przed możliwymi dopłatami. Wydaje mi sie że osoby nie korzystaja z tego typu zabezpieczen poniewaz mysla ze to kolejne pieniadze ktore biuro chce od nich wyciągnąć - oh jak bardzo się mylą!!!!   odpowiedz »

    • Klienci wolą rabaty niż gwarancję stałej ceny? 

      [2009-02-26 16:48 83.24.160.*]

      To ja, to ja :) . Pol "podrozniczego" zycia zjezdzilam na lastach z Alfa Staru i kazdy wyjazd sie udal. Nie mialam jeszzccze problemow z terminami, albo brakiem "pomyslu". Nie trzeba sie az tak w papierkach bawic zeby wyjzad byl mily.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję