Rozstrzygnięto konkurs na najlepszą toaletę publiczną w Pols
Data wysłania: 2009-02-22 08:00 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Jury konkursu Toaleta 2012 wyłoniło najlepszą publiczną toaletę w Polsce. Pierwsze miejsce zajęła konkurs na najlepszą toaletę publiczną w Pols. Wyróżniono ją za niesamowicie wysoki standard higieny oraz wyposażenia, który jest niespotykany w tej kategorii. Drugie miejsce udało się zająć toalecie łódzkiej restauracji Hana Sushi. Jurorzy w tym przypadku docenili wysiłek jaki został włożony w jej aranżację, a który czyni korzystanie z ubikacji doświadczeniem wręcz przyjemnym.
Konkurs na najlepszą toaletę został zorganizowany w ramach kampanii Toaleta 2012, której celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej oraz administratorów toalet na konieczność podniesienia ich standardu, poprawy poziomu higieny oraz wyposażenia.
Miejska toaleta przy ul. Kruczej w Warszawie zaskakuje swoim wyglądem już od samego początku. Panuje w niej przyjemny zapach, a zamiast brudnych ścian są czyste, jasnozielone kafelki. Dalej jest jeszcze lepiej. Kabiny i pisuary są utrzymane w idealnej czystości, zamontowany przestronny blat z umywalkami, lampką z witrażowym kloszem i dużym dobrze oświetlonym lustrem kuszą stylem. Całość ozdobiona jest świeżymi kwiatami w wazonach.
Drugie miejsce zajęła toaleta restauracji Hana Sushi, która mieści się w Grand Hotelu w Łodzi. Właściciele podeszli do jej wyposażenia oraz aranżacji z pietyzmem porównywalnym z wykwintnością wschodnioazjatyckiej kuchni. Dołożyli starań, aby w toalecie panowała nienaganna czystość i nowoczesny design. Do wykończenia wnętrza zostały użyte naturalne kamienie. Tuż za muszlą znajdują się pionowe panele świetlne, a dzięki dobremu nagłośnieniu, dobiegają nas dyskretne dźwięki natury, śpiew ptaków i szum strumyka. Całość sprawia, że korzystanie z tej toalety staje się czymś naprawdę przyjemnym.
Wybory na najlepszą toaletę odbył się na oficjalnej stronie kampanii toaleta2012.pl. Internauci mogli przez dwa miesiące zgłaszać do konkursu zdjęcia toalet, które są dostępne w miejscach publicznych oraz nominować finalistów. W dalszym ciągu na stronie kampanii tworzona jest pierwsza w Polsce wirtualna mapa toalet, gdzie zdjęcia mogą zamieszczać ich użytkownicy, właściciele i administratorzy.
Toaleta2012 jest kampanią edukacyjną, której celem było zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard oraz wyposażenie toalet dostępnych publicznie, mieszczących się w hotelach, restauracjach, dworcach itd., pod względem przygotowań Polski do Euro 2012.
W ramach kampanii zostało przeprowadzone badanie- "Mystery Toilet". Ankieterom udało się odwiedzić łącznie 260 toalet mieszczących się w czterech miastach, w których mają się odbyć mecze w trakcie Euro 2012: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku oraz Poznaniu. W ten sposób powstał specjalny raport dotyczący stanu ogólnodostępnych toalet w Polsce.
|