TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

W I kwartale Travelplanet.pl zwiększa sprzedaż o 191%

Data wysłania: 2006-05-05 13:18 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W pierwszym kwartale 2006 roku biura turystyczne informowały, iż sprzedaż imprez wzrosła o 20-30% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dziś, Travelplanet.pl podało iż, w pierwszym kwartale br. zanotowało wzrost o 191%, w porównaniu do 2005 roku.

Internetowe Biuro Podróży Travelplanet.pl w I kwartale bieżącego roku sprzedała usługi turystyczne o wartości 13,6 mln złotych, co oznacza wzrost dynamiki o 191% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Istotnie poprawiły się również wyniki finansowe Spółki.

Tomasz Moroz, prezes Travelplanet.pl pozytywnie ocenia wyniki spółki. - Według szacunków organizatorów turystyki w pierwszym kwartale dzięki zainteresowaniu ofertami first minute, dalszej poprawie koniunktury w gospodarce i nastrojów konsumenckich oraz silnej złotówce sprzedaż usług turystycznych była większa o około 20-30% niż w I kwartale roku 2005. Nasz wzrost był więc dziesięciokrotnie większy niż tradycyjnego rynku - mówi. - Zmniejszyliśmy także znacząco stratę spółki, pomimo dużych inwestycji w rozwój sieci sprzedaży. Ze względu na sezonowość branży, w której działamy maksymalizacja przychodów i zysków następuje w drugiej połowie roku, dlatego też po udanym pierwszym kwartale oczekujemy w całym roku 2006 znaczącej poprawy zysku netto Travelplanet.pl, w stosunku do roku poprzedniego - dodaje Tomasz Mróz.

Travelplanet.pl jest jedyną spółką e-commerce notowaną na warszawskiej GPW. Oprócz sprzedaży usług turystycznych - wycieczek, biletów lotniczych, hoteli - w Internecie, spółka tworzy innowacyjną sieć sprzedaży obejmującą wiodące centra handlowe w największych miastach w Polsce. W chwili obecnej Travelplanet.pl posiada 5 Punktów Obsługi Klienta. Do końca roku spółka chce ich mieć 12. Już w maju ma zamiar uruchomić dwa kolejne, w tym jedno w największym centrum handlowym w Europie Środkowo - Wschodniej - łódzkiej Manufakturze.

    • No cóż.. tak to już chyba będzie :( 

      [2006-05-05 13:18 83.29.171.*]

      Internetowe molochy będą dynamicznie zwiększały sprzedaż, a my, lokalne turystyczne agencyjki z roku na rok będziemy tracić klientów..   odpowiedz »

      • No cóż.. nie dla wszystkich tak to już musi być :) 

        [2006-05-09 16:22 83.11.135.*]

        Nikt nie powiedział, że lokalne turystyczne agencyjki nie mogą prowadzić sprzedaży internetowej ofert turystycznych, tym samym dynamicznie zwiększając sprzedaż. Kwestia wykwalifikowanej kadry, inwestycji w odpowiednie systemy internetowe, znajomość e-commerce itp. itd.   odpowiedz »

        • molochy 

          [2006-05-10 01:00 83.6.241.*]

          a ja proponuję zajrzeć politykom do ustawy o usługach turystycznych gdzie jest wyrażnie powiedziane że dwa świadczenia to już jest firma organizatorem, a jak się to ma do praktyki, ośmieszanie ustw, chyba tak ma być ,bo na każdym roku jak grzyby po deszczu wyrastają agencji i o dziwo świadczą również kompleksowa obsługę firm, "brawo" tak trzymać   odpowiedz »

    • spokojnie! 

      [2006-05-05 14:21 213.158.197.*]

      13,6 mln to tylko ogólna wartość sprzedaży, a Travelplanet żyje z prowizji. Tak więc zostaje im z tego może 1 mln. Trzeba opłacić podatki, zusy, czynsze i inne koszty i już wtedy ta kwota nie wygląda tak kosmicznie jak to jest w artykule opisane. Naszym portalom daleko jeszcze do zysków tych zagranicznych...   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję