Gratka dla biur turystycznych - informacje o aktualnych preferencjach zakupowych turystów!
Data wysłania: 2006-04-12 11:21 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Firma Gemius SA przeprowadziła badanie preferencji turystów, planujących letni wypoczynek w 2006 roku. Wyniki tych badań mogą ułatwić biurom turystycznych sprzedaż oferty. Poniżej prezentujemy więc informacje z raportu Gemiusa, które mogą być istotne dla branży.
Prawie 75% internautów wybiera się na wyjazd wakacyjny!
Badania Gemiusa wykazały, iż prawie ¾ internautów wybiera się na wyjazd wakacyjny. Większość osób będzie wypoczywać w lecie, ale również Święta Wielkanocne oraz długi weekend majowy są uważane za internautów za dobrą okazję do wypoczynku.
Gdzie Polacy spędzą wakacje?
Liczba Polaków decydujących się na wypoczynek poza granicami kraju rośnie z roku na rok. Ma na to bez wątpienia wpływ coraz bardziej konkurencyjna oferta cenowa biur podróży, umożliwiająca zwiedzenie najpiękniejszych zakątków świata oraz oferująca (w niektórych destynacjach) gwarancję świetnych warunków pogodowych.
Wyniki ostatniego badania firmy Gemius pokazują, że prawie 2/3 badanych wybiera się na wyjazd wiosenno-letni do Europy, a tylko 9% (!!!) ma zamiar skorzystać z ofert dotyczących Polski. Najchętniej odwiedzanymi państwami europejskimi według ankietowanych są: Grecja, Hiszpania i Węgry.
Ile Polacy wydadzą na tegoroczne wakacje?
Badania Gemiusa wykazały, iż internauci, którzy planują wyjazd wypoczynkowy w ciągu najbliższych 6 miesięcy, najczęściej zamierzają wydać na ten cel 1001-2000 zł. Tyle na wakacje wyda ponad 30% internautów. 24,1% respondentów zadeklarowało, iż przeznaczy na wyjazd 2000-4000 zł. Na najdroższe wycieczki, których cena w przeliczeniu na jedną osobę wynosi od 4000 do ponad 8000 PLN, zdecyduje się co piąty internauta.
Zwiedzanie czy wypoczynek?
Gemius pytał interneutów także o preferowane rodzaje wyjazdu. Wyniki badania pokazały, iż
wśród bogatej oferty biur podróży sporą popularnością cieszą się wycieczki, które łączą aktywną formę wypoczynku ze zwiedzaniem oraz plażowaniem. Na tego rodzaju wyjazd zdecyduje się w letnim sezonie 2006 roku największa liczba internautów - aż 42%. Dla porównania, na stacjonarny wyjazd wybiera się 35% ankietowanych, a na stricte objazdowy 17 %. Ci, którzy zdecydowali się na wyjazd o charakterze pobytowym lub mieszanym, w większości (aż 58% wskazań) na miejsce pobytu dotrą samolotem.
Jak przeprowadzane było badanie?
Gemius poddał analizie preferencje internautów, którzy korzystali z usług biur podróży w ciągu ostatnich 6 miesięcy oraz tych, którzy zamierzają skorzystać z takich usług w przeciągu najbliższych 6 miesięcy. Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnych statystyk Gemiusa. Ankiety emitowane były losowo, w okresie 22.03.2006 - 4.04.2006 roku. Badaniem objęto 7 219 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.
Gemius SA, firma która przeprowadziła badanie to prekursor w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku. Obecnie firma przeprowadza również badania internetu w Czechach, Słowacji, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Rumunii, na Ukrainie, a także na Węgrzech, Słowenii i Chorwacji.
Gratka??? [2006-04-12 11:21 212.2.100.*] Ja wiem czy gratka? Raczej oczywiste fakty dla pracujących w biurach podróży odpowiedz »
biura podróży [2006-04-12 15:21 83.16.35.*] Ciekawe, czy w badaniu zadano pytanie o sposób organizacji wyjazdu - samodzielny, czy przez biuro podróży w zależności od jego rodzaju: krajowy, zagraniczny, objazd, pobyt itp. Taka analiza byłaby bardziej użyteczna. odpowiedz »
|