Koniec wadliwych hamulców w pociągach PKP!
Data wysłania: 2006-03-17 16:39 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: PKP postanowiło zrezygnować z klocków kompozytowych montowanych w hamulcach na rzecz wcześniej używanych klocków żeliwnych.
Powodem zmiany hamulców był między innymi wypadek pociągu na trasie z Suchej Beskidzkiej do Żywca, który miał miejsce w grudniu ubiegłego roku. Pociąg, nie mogąc wyhamować, przejechał kilka stacji i uderzył w inny skład.
Urząd Transportu Kolejowego najpierw wydał certyfikat klockom kompozytowym, a teraz nakazał ich wymontowanie. Wyszło na jaw, że badania nad klockami kompozytowymi zostały przeprowadzone w pośpiechu i niedokładnie
Przedstawiciel PKP przyznał - W czasie zimy we wszystkich pociągach naszej spółki zamontowane będą wstawki żeliwne. W pozostałych częściach roku wstawki żeliwne będą tylko w pociągach kursujących na terenach podgórskich.
Koszt wymiany szacuje się na kilka milionów złotych.
Wstawki są wadliwe czy rozumowanie ? [2006-03-17 16:39 80.53.183.*] Koszt wymiany wstawek na żeliwo wynosi kilka milionów zł. Pytam więc kto zarobi inne kilka milionów zł na wycofaniu wstawek ?? Na pewno odlewnie żeliwa. Wstawki były badane przez kilka lat a jeżdżą już od ponad trzech lat - o czym mało kto wie. Mało kto też wie że Certyfikat był wydany po przeprowadzeniu badań w ilości kilkakrotnie przewyższającej wymagania UTK. Wstawki są dobre tyle że lepsi od nich są cwaniacy, którym na rękę jest zrujnowanie jedynego polskiego producenta (FRENOPLAST), wszystko kosztem PKP, tak by napchać portfel odlewniom których części nota bene właśscicielem są już Niemcy. Niemcy też szykują się do wejścia na rynek ze swoimi - ponoć lepszymi wstawkami- nie ma to jak polska beztroska. odpowiedz »
Dodać trzeba koniecznie [2006-03-17 16:41 80.53.183.*] Że wypadki DOKŁADNIE TAKIE SAME - IDENTYCZNE!!! miały miejsce w zimie 2002 na klockach z żeliwa. Nikt wtedy nie krzyczał żeby wycofać wstawki żeliwne. Może dlatego, że nie było jeszcze na rynku Niemców??? odpowiedz »
|