Opóźniony remont torów na trasie Łódź - Warszawa
Data wysłania: 2006-03-15 12:15 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: 27 marca miał rozpocząć się remont linii kolejowej na odcinku Łódź Widzew - Skierniewice. Tory na tej trasie są w bardzo złym stanie, gdyż mają już 27 lat. Po remoncie, którego zakończenie planowano na rok 2008, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 140 km na godzinę.
Drugi odcinek torów Skierniewice - Warszawa ma zostać przystosowany do prędkości 160 km na godzinę. Modernizację tego fragmentu linii planowano zakończyć w 2010 roku.
Obecnie z Łodzi do Warszawy pociąg jedzie dwie godziny. Po zakończonym remoncie odcinka Łódź - Skierniewice podróż skróciłaby się do jednej godziny i 25 minut.
Jednak remont torowiska nie rozpocznie się w terminie. Polskim Liniom Kolejowym na remont trasy Łódź - Warszawa przyznano z funduszy strukturalnych pół miliarda euro, czyli 75% wartości całego projektu. Pozostałe 25% PLK miały uzyskać z innych źródeł, głównie z budżetu państwa. Właśnie z tymi pieniędzmi PKL ma problem. Unia przekaże swoje pieniądze tylko wtedy, gdy inwestor będzie miał już na swoim koncie zabezpieczone owe 25%. PLK ma tylko połowę tych środków, dlatego też Unia dała 228 mln euro, zamiast 556 mln euro. Piotr Borys z PKP, odpowiedzialny za projekt remontu poinformował - Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca wszystko się wyjaśni. Rozpoczęliśmy już procedury przetargowe, ale nie możemy ich zakończyć i podpisać umów z wykonawcami, dopóki nie dostaniemy wszystkich pieniędzy.
Kolejarze wymyślili sposób, aby pieniądze szybko się znalazły. Jeden z pracowników PLK przyznał - Tory są naprawdę w bardzo złym stanie. Ograniczymy prędkość do 30 km na godzinę, podróż do Warszawy wydłuży się do prawie trzech godzin. To wzbudzi takie protesty pasażerów, że pieniądze się znajdą.
PKP [2006-03-15 12:15 82.139.16.*] Czy ktoś się wreszcie odważy zlikwidować tę pasozytniczą PKP? Rozumiem, że to są swięte krowy, które tylko wyciągają na zmarnowanie pieniądze z naszych kieszeni... odpowiedz »
PKP [2006-06-30 14:22 83.14.73.*] kiedy prędkość obniży się do 30 km/h, stanie się coś podobnego, jak na linii Łowicz Przedmieście- Łódź, tzn. większość ludzi przesiądzie się do busów. Jakoś nie widzę żeby to był dobry pomysł z obniżaniem prędkości w celu "uzyskania" niezbędnych funduszy, choć ze względu na zły stan techniczny szlaku, może być to koniecznością. odpowiedz »
pkp [2006-03-19 21:40 83.16.121.*] Na PKP powinni zmienić się ludzie.............. Postkomunistyczna mentalność wyklucza jakiekolwiej zmiany. Najgorsze jest to , iż nikomu w PKP nie zależy , aby było lepiej. po co pracować i starac się coś zmienić, skoro ma się skuteczna broń strajkową , w ten sposób wymusi się dotacje z naszych podatków. Gdzie jest UOKiK , który miał zastąpić Urząd Antymonopolowy. ZLIKWIDOWAĆ PKP I UOKiK odpowiedz »
|