TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Podróżny żąda od Lufthansy wypłaty odszkodowania za opóźniony lot

Data wysłania: 2008-10-10 21:51 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Pasażer linii lotniczych Lufthansa żąda rekompensaty za opóźnioną podróż do Ameryki Łacińskiej. Odniósł już pierwszy sukces i teraz zachęca innych, aby wzięli z niego przykład.

Niewielkie opóźnienie na trasie Warszawa - Frankfurt spowodowało, że podróżni nie zdążyli na następny samolot i do Gwatemali dolecieli 24 godziny później, niż planowali. Maciej W., przedsiębiorca z Piaseczna wyznał - Straciliśmy dzień urlopu, ponieśliśmy dodatkowe koszty.

Podróżny wraz z żoną i przyjaciółmi wybrał się w kwietniu 2006 roku do Ameryki Południowej. Bilet na przelot z dwiema przesiadkami kupił w niemieckiej Lufthansie. Pierwszy przystanek miał być we Frankfurcie, następny w Mexico City, a docelowo mieli wylądować w Guatemala City. Klient zaznacza - Do Frankfurtu przylecieliśmy jednak z opóźnieniem, a następny samolot wystartował dosłownie na naszych oczach.

Niemiecki przewoźnik zapewnił pasażerom nocleg we frankfurckim hotelu oraz wyżywienie, a do Gwatemali wysłała ich linią hiszpańską. Podróżny wyznał - A tam, jak u taniego przewoźnika, za wszystko, co chcieliśmy zjeść na pokładzie, musieliśmy zapłacić. Dodał - 24-godzinne opóźnienie spowodowało, że przepadły nam też opłacone wcześniej bilety na pierwszą wycieczkę w Gwatemali.

Po powrocie do Polski małżeństwo zażądało od Lufthansy po 1000 euro odszkodowania. Jednak niemiecki przewoźnik odmówił, tłumacząc, że za opóźnienie odpowiada LOT, do którego należał samolot lecący do Frankfurtu. Jednak pan Maciej uparł się - Ale bilety kupiłem w Lufthansie.

Po długiej korespondencji i licznych odmowach w Lufthansie podróżny odwołał się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jednak tam nie chcieli zająć się sprawą, uznając, że właściwym organem w tej sprawie jest jego niemiecki odpowiednik. Maciej irytował się - Absurd, jakiego dawno nie widziałem. Musiałbym do tego zaangażować niemieckich prawników, a koszty całej operacji znacznie przewyższyłyby kwotę, jakiej domagam się od linii lotniczych.

Poszkodowanemu pomógł wojewódzki sąd administracyjny. Uznał on jego racje i nakazał ULC rozpatrzyć sprawę merytorycznie. O wypłacie ewentualnej rekompensaty zdecyduje urząd. Jeżeli jej nie przyzna, Maciej W. chce skierować sprawę na drogę sądową. Podkreśla - Prawo europejskie stoi po mojej stronie. Czas, by klienci linii lotniczych zdali sobie sprawę, że mają swoje prawa. Ludzie skarżą się, jednak po pierwszej odmowie odpuszczają. A ja już mam jedną wygraną sprawę na koncie. Tej też nie zamierzam odpuścić.

    • Lot łączony i odszkodowanie z opóźnienie 

      [2008-10-10 21:51 83.29.199.*]

      Może nieco bufon, ale facet ma rację - w pogoni za maksymalnym zyskiem linie zapominają o poszanowaniu pasażerów (co dziś jest nagminne - prawie wszystkie firmy mają klientów w d...), a wiążą ich pewne regulacje, akurat bardziej restrykcyjne niż w innych gałęziach gospodarki :)   odpowiedz »

    • Lot łączony i odszkodowanie z opóźnienie 

      [2008-10-12 19:28 83.12.103.*]

      3mam kciuki :)   odpowiedz »

    • Lot łączony i odszkodowanie z opóźnienie 

      [2008-12-01 18:58 201.92.188.*]

      BRAWO !!!!Kazdy pasazer ktory mial jakies problemy z ta faszystoska linia powinien zrobic to samo !!!!!
      BRAWO !!!!!   odpowiedz »

    • Lot łączony i odszkodowanie z opóźnienie 

      [2008-12-01 19:01 201.92.188.*]

      Cala ta LUFTHANSA to jeden faszystoski SYF !!!
      Chlop z jajami - BRAWO !!!!!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję