TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Ministerstwo transportu w Polsce zaostrzy zasady szkolenia kierowców

Data wysłania: 2008-10-07 10:12 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Minister transportu Jerzy Polaczek na konferencji poświęconej tragicznemu wypadkowi autokaru we Francji, poinformował, iż w najbliższych miesiącach będą zaostrzone zasady szkolenia kierowców.

Prawa jazdy, dające pozwolenie na prowadzenie tirów i autokarów, będą miały ważność na 5 lat.

Polaczek wysunął także propozycję, aby od 2008 r. podwoić liczbę funkcjonariuszy transportu drogowego. Dziś jest ich 320. Funkcjonariusze drogowi, mają mieć także podobne uprawnienia do uprawnień policji i innych służb mundurowych.

    • basti 

      [2008-10-07 10:12 83.3.95.*]

      Zbieram na bombę chcę wysadzić rząd
      i zlikwidować wszystkie świnie przy korycie na wiejskiej. Kto się dorzuci?   odpowiedz »

      • DOŁOŻĘ SIĘ DO TEJ BOMBY 

        [2008-11-12 13:34 83.14.160.*]

        Mam wydane prawo jazdy kat"D" w listopadzie br. Mam 49 lat i jeżdżę od 18go roku życia. I teraz muszę zapłacić ok 10.000,- zł na świadectwo kwalifikacji (może nazwa będzie inna-mniejsza z tym) abym mógł wozic ludzi. Kurs trwać ma 280 godzin ale nie ma jeszcze gdzie go zrobić. NIE MA GDZIE. KOGOŚ TRZEBA ZASTRZELIĆ. A ja chcę pracować a nie mogę.   odpowiedz »

        • DOŁOŻĘ SIĘ DO TEJ BOMBY 

          [2009-08-04 17:01 79.185.68.*]

          Mam wszystkie kat. prawa jazdy. wszystkie kursy ,zaświaczenia jestem młody zdrowy, ale przez jeden nie przemyślany przepis, nie moge prowadziś pojazdu bo brakuje mi 0,5 roku. Najlepiej niech państwo zrobi przepisy aby zostać kierowcą zawodowym trzeba ukończyć 64 rok życia, gdzie refleks, wzrok i nine rzeczy są już mniej sprawne, rok popracuje i na emeryturę ..... a wypadki były, są i będą jeżeli nie podbiera imunitety rządzącym np. Pewien EuroDeputowany na stecznym biegu po autostradzie i nic mu nie zrobili.... a stwożył zagrożenie życia.   odpowiedz »

    •  

      [2008-10-13 11:06 83.31.56.*]

      Jestem instruktorem nauki jazdy od 1982 roku. Moim zdaniem kandydaci na kierowców od najniższego stopnia np kat B powinni być szkoleni w podobny sposób jak piloci samolotów w symulatorach dostosowanych do potrzeb odpowiedniej kategorii pojazdów, którymi będą kierować, zanim zasiądą za kierownicami samochodów szczególnie autobusów oraz ciężarowych z określonymi ładunkami.
      Z długoletniej praktyki w zakresie szkolenia kierowców kat B w Warszawie /ośr.LOK ulMokotowska 10. PZMot, oraz własnym/ mogę stwierdzić - predyspozycje do pracy w kierowaniu pojazdami w obecnych polskich warunkach drogowych powinny być poddawane częstym sprawdzianom w określonym czasie właśnie w urządzeniach symulacyjnych. Duża ilość wypadków ze skutkami śmiertelnymi wynika - moim zdaniem - z braku
      świadomości kierujących pojazdami, wynikającej z krótkiego okresu szkolenia kandydatów na kierowców w odpowiednich warunkach drogowych.
      Pozdrawiam Andrzej Rowicki   odpowiedz »

    • kierowcy autobusów 

      [2009-04-12 20:23 85.221.158.*]

      Zastanawiam się nad bzdetami wymyślanymi w ministerstwie ,po 1-dlaczego nie ma szkolenia kierowców tak jak było w latach 65 tz. krok po kroku 3,lata do 7 ton potem wyższe uprawnienia aż do autobusów . nabycie praktyki w prowadzeniu aut ma wielkie znaczenie ,ale p. z ministerstwa pewno o tym nie wiedzą .po 2 dlaczego przepisy dla tirów są takie same jak dla autobusów turyści to nie towar .wiele można by pisać ale niestety po co czy uczeni z tytułami przed nazwiskiem biorą pod uwagę stan polskich dróg , a to rząd stwarza warunki pracy dla kierowców ,,droga jest miejscem pracy a samochód narzędziem ,, proste ,,nie dla wszystkich .a jak by co kierowca winien nie dostosował szybkości do warunków ,proponuje postawienie znaku na granicy RP najbezpieczniej jest pchać pojazd lub wynająć zaprzęg konny. zwiększenie kontroli do niczego nie doprowadzi lecz poprawa jakości dróg na pewno . państwo chce mieć nad wszystkim kontrole , może przywrócić do pracy SB i UB . do tego to wszystko zmierza .pracuje jako kierowca wiele lat i przyjdzie mnie pracować jeszcze co najmniej 10 zaznaczam bez wypadku i mandatów tylko dla tego że mam doświadczenie ale to się w RP nie liczy , pracuje za granicą i tam jest nie do pomyślenia łamanie przepisów podczas jazdy autobusem i w firmie a w takiej pracuje , nie mam ochoty wracać do RP .państwo już mnie okradło, emerytura, zus, tu wiem ile dostane ile mam na koncie ubezpieczeniowym i wiem co mogę z tym zrobić bo to moje pieniądze.piękne hasło solidarność ale nie w RP.pozdrowienia dla kierowców   odpowiedz »

    • Polska głupota 

      [2009-08-04 17:03 79.185.68.*]

      Mam wszystkie kat. prawa jazdy. wszystkie kursy ,zaświaczenia jestem młody zdrowy, ale przez jeden nie przemyślany przepis, nie moge prowadziś pojazdu bo brakuje mi 0,5 roku. Najlepiej niech państwo zrobi przepisy aby zostać kierowcą zawodowym trzeba ukończyć 64 rok życia, gdzie refleks, wzrok i nine rzeczy są już mniej sprawne, rok popracuje i na emeryturę ..... a wypadki były, są i będą jeżeli nie podbiera imunitety rządzącym np. Pewien EuroDeputowany na stecznym biegu po autostradzie i nic mu nie zrobili.... a stwożył zagrożenie   odpowiedz »

    • Ministerstwo transportu w Polsce zaostrzy zasady szkolenia kierowców 

      [2009-08-05 10:27 77.113.58.*]

      Tylko w Polsce tak jest że piekarz decyduje o transporcie, lekarz o ogrodnictwie, ogrodnik o służbie zdrowia itp itd Nie masz kasy to NIE WOLNO TOBIE PRACOWAĆ!!! Jeśli masz w kieszeni śrubokręt to prędzej zostaniesz wykwalifikowanym elektrykiem.   odpowiedz »

    • Ministerstwo transportu w Polsce zaostrzy zasady szkolenia kierowców 

      [2009-08-05 10:40 77.113.58.*]

      Młody przyjacielu. Praca kierowcy jest nie zapłacona. Jeśli pracujesz to możesz zarobić i od swoich zarobków zapłacisz podatek do US, ale będziesz bardzo zdziwiony jak doczekasz do emerytury i zaczniesz ją odbierać ?!? Pracodawca odprowadza za Ciebie składki z najniższej krajowej i to jest podstawą do Twojej emerytury. Tą sprawą nasi parlamentarzyści się nie zajmują. Dla nich najważniejsze jest aby Ciebie jako kierowcę WYKOŃCZYĆ, a nie stworzyć dla Ciebie godziwych warunków pracy i płacy. Tak będą w dalszym ciągu z Nami robić, ponieważ jako kierowcy zawodowi nie jesteśmy ze sobą solidarnie zorganizowani Pozdrawiam   odpowiedz »

    • kierowcy zjednoczmy siły!!! 

      [2009-09-15 20:56 87.206.190.*]

      Moim zdaniem powinniśmy się zjednoczyć przeciw tak głupim i chorym przepisom. Kierowca który 10 lat przejeździł na międzynarodówce ma się szkolić kupę kasy wydać na szkolenie i czas którego niema. Zamiast się dobrać do tyłka właścicielom firm przewozowych i zreperować drogi to łatwiej pognębić tego biednego kierowce. Przecież te kary które są na firmę są śmieszne w porównaniu do tych dla kierowcy. Firma woli zapłacić kare niż kierowca ma się spóźnić na awizację . Tobie powiedzą krótko chcesz pracować to jedź nie ty to następny. Niema możliwości przejeździć 1 miesiąc po zachodzie bez znajomości przepisów a tam przecież takich głupot nie wymyślają ja raz zapłaciłem na Hiszpanii za nie wykręcenie pałzy 24 bo szef poganiał (3300euro). Nauczyłem się szybko jeździć zgodnie z przepisami ale kto nauczy przepisów mojego szefa?   odpowiedz »

    •  

      [2011-07-12 09:42 90.156.97.*]

      ABSURD!!! Czemu jest taki drogi egzamin na prawo jazdy k.B ??? Czyj to pomysl?Policzyc to wszystko razem ,to trzeba brac KREDYT!!!! ABSURD!!! Obnirzyc koszty egzaminow!!!!!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję