Ryanair walczy z OTA
Data wysłania: 2023-06-16 16:38 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Ryanair nie jest zadowolony z pośrednictwa przy sprzedaży swoich biletów czego dawał wyraz w mediach. To z kolei spowodowało reakcję OTA i proces sądowy w Hiszpanii. Linia Ryanair z zadowoleniem przyjęła orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Barcelonie dotyczące szkód wyrządzonych Ryanair i klientom przez internetowe biura podróży (Online Travel Agencies - OTA), które nie mają żadnych umów handlowych z Ryanair i nie są upoważnione przez Ryanair do sprzedaży biletów.
Sąd podtrzymał decyzję pierwszej instancji, która odrzuciła skargę karną ACAVE (hiszpańskiego stowarzyszenia biur podróży) przeciwko Ryanair i stwierdził, że oświadczenia Ryanair o szkodliwych praktykach OTA są zasadne i poparte obszernymi dowodami. Sądy stwierdziły w szczególności, że standardową praktyką OTA jest zawyżanie opłat dla klientów poprzez stosowanie "opłat za usługi", a także fakt, że niektóre internetowe biura podróży utrudniają Ryanair bezpośrednią komunikację z klientami i blokują wypłaty zwrotów, nie podając Ryanairowi prawidłowych danych klienta.
Dara Brady z Ryanair powiedział: Z zadowoleniem przyjmujemy orzeczenie sądowe, które zdecydowanie potwierdza prawo Ryanaira do podnoszenia świadomości na temat szkód, jakie OTA wyrządzają Ryanairowi i naszym klientom, zawyżając opłaty, utrudniając tym samym bezpośredni kontakt z konsumentami w sprawie ważnych aktualizacji lotów i blokując zwroty, do których są uprawnieni. Zachęcamy wszystkich klientów do rezerwowania lotów bezpośrednio na stronie internetowej lub w aplikacji Ryanair, aby uzyskać dostęp do najniższych cen i bezpośredniej obsługi klienta. Klienci powinni zwracać uwagę na pieczęć Ryanair Verified Seal, aby upewnić się, że dokonują rezerwacji bezpośrednio w Ryanair i otrzymują najlepszą wartość i obsługę
Ryanair walczy z OTA [2023-06-16 16:38 83.26.37.*] Kolejne bzdury Ryanaira nadające się tylko do TVP. Do dziś nie zwrócił pieniędzy za dwa odwołane loty w 1921 roku (zakupione na stronie Ryanair). Kontakt z Ryanairem przypomina (bardzo kosztowną) rozmowę głuchego z niemym i na dodatek bez żadnego śladu/dowodu kontaktu. Za brak zwrotu natomiast można mieć pretensje wyłącznie do niebios. odpowiedz »
|