Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Forum grupa: Turystyka krajowa
Czy Małopolska odrobiła straty w ruchu turystycznym?Data wysłania: 2023-03-04 10:14 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Spadek dotyczył przede wszystkim z odwiedzających z zagranicy - spadek o 43,4 proc. w stosunku do roku 2021 i wyniósł jedynie 0,7 mln osób. Dla porównania, w roku 2019 było to 3,7 mln osób. Całościowo ruch turystyczny w Małopolsce w roku 2022 osiągnął wielkość 16,9 mln osób i jest to wynik o 5,2 proc. mniejszy od dotychczas rekordowego roku przed pandemicznego, czyli 2019 r. (17,8 mln osób). - zaznacza Iwona Gibas. Jednakże w latach przed pandemią można było liczyć na znacznie większy udział turystów zagranicznych o większym budżecie - szczegółowe opracowanie można znaleźć www.malopolska.pl W 2022 roku szacunkowe wpływy Małopolski z turystyki w 2022 r. wyniosły 11,2 mld zł. To o ok. 3,7 proc. więcej, niż w 2021 roku. Czyli bardzo niewiele, biorąc pod uwagę, że zakończyła się pandemia. Wśród turystów zagranicznych, najwięcej osób odwiedzających Małopolskę pochodziło z Niemiec (17,9 proc.) i Wielkiej Brytanii (17,6 proc.) oraz Francji (10,6 proc.). Wśród odwiedzających z Polski, dominowali Małopolanie (36,9 proc.) oraz mieszkańcy Śląska (18,8 proc.), Mazowsza (8,9 proc.) oraz Podkarpacia (7,3 proc.). Turyści najczęściej odwiedzali Małopolskę po to, by wypocząć, uprawiać aktywną turystykę i zwiedzać zabytki. Na liście najczęściej wybieranych destynacji turystycznych w Małopolsce znalazły się: Kraków i Krynica-Zdrój, a następnie Zakopane, Oświęcim, Wieliczka z Kopalnią Soli, Szczawnica, Nowy Targ, Gródek nad Dunajcem i Zawoja (Babia Góra). Czołówkę domykają: rodzinny park rozrywki Energylandia w Zatorze i termy w Chochołowie. W dobie pandemii uświadomiliśmy sobie, jakie znaczenie ma możliwość przebywania na łonie przyrody i niespiesznego podróżowania w ciszy i spokoju, dlatego jednym z głównych atutów naszego regionu była bliskość natury. Warto też podkreślić, że to kolejny już rok, kiedy turyści najbardziej docenili gościnność, życzliwość, atmosferę i bogatą ofertę turystyczną regionu. Chęć ponownego przyjazdu do Małopolski wyraziło ponad 72 proc. badanych podkreśla Iwona Gibas. By wesprzeć borykającą się z niepewnością ekonomiczną gospodarkę turystyczną, Samorząd Województwa Małopolskiego podjął szereg inicjatyw pomocowych dla tego sektora. Co ważne, wsparcie oferowane przedsiębiorcom z branży turystycznej nie ograniczyło się do bezpośredniej pomocy finansowej. Województwo Małopolskie wraz z Małopolską Organizacją Turystyczną i Miastem Kraków przygotowało projekt pn. "Małopolska - cel podróży", zakładający realizację kampanii promocyjnej na wybranych rynkach zagranicznych, organizację misji gospodarczych, ambientów oraz udział w międzynarodowych targach turystyki biznesowej. - Kampania jest ukierunkowana na pozyskanie turystów z rynków niemieckiego i brytyjskiego i koncentruje się na promocji turystyki aktywnej, w tym rowerowej i górskiej. W roku 2023 będziemy prezentować także bogatą, mocną i różnorodną ofertę Małopolski w zakresie turystyki kulturowej, wellness i spa, kulinarnej, czy biznesowej - wyjaśnia Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Ponadto w Programie Regionalnym Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 "Małopolska Przyszłości" zaplanowane zostało wsparcie działań przyczyniających się do rozwoju oferty turystycznej i rekreacyjnej regionu. Propozycje projektów dotyczą m.in.: budowy, rozbudowy i promocji szlaków turystycznych wraz z budową schronisk i schowków na szlakach, rozbudowy i promocji zintegrowanej sieci głównych tras rowerowych VeloMalopolska oraz działań mających na celu promocję gospodarczą Małopolski podkreśla Iwona Gibas z zarządu województwa. Zaplanowano także wsparcie rozwoju stref rekreacyjnych oraz stref aktywności, tj. np. tężni, punktów widokowych, pól noclegowych, kąpielisk, basenów korzystających ze źródeł geotermalnych, wód leczniczych i mineralnych, jak również rozwój infrastruktury turystycznej wokół zbiorników wodnych. Do sezonu letniego szykuje się Kraków Airport. Przez cały 2023 rok w Kraków Airport konsekwentnie odbudowywaliśmy atrakcyjną siatkę połączeń, jednocześnie realizując inwestycje zawarte w Planie Generalnym. Obecnie cała branża turystyczna i lotnicza szykuje się do sezonu letniego, trwają rozmowy z przewoźnikami i ustalanie mapy połączeń wakacyjnych, którą zainaugurujemy pod koniec marca. Jestem pewien, że każdy pasażer znajdzie dla siebie inspirujące miejsce podróży. Krakowskie lotnisko jest bramą dla Krakowa i Małopolski i pierwszą wizytówką dla przylatujących turystów. Przed nami Igrzyska Europejskie, czyli sportowa rywalizacja na najwyższym poziomie, która wpłynie na jeszcze lepszą promocję regionu w całej Europie dodaje Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport. Pełne wyniki badania ruchu turystycznego w Małopolsce: prezentacja: www.malopolska.pl ikonografika: www.malopolska.pl
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyPOT: turysto fotografuj Polskę podczas długich weekendów majowych!
Amadeus i linie lotnicze Austrian - umowa full content
Trwają 14. Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii Horeca
Kłopoty producenta Airbusa A380
Ibiza Ice Cafe na wrocławskim rynku
Brakuje ofert last minute w biurach podróży
Polska Agencja Rozwoju Turystyki skończyła 10 lat
Wiślańska Trasa Turystyczna atrakcją dla rowerzystów z całej Europy
Polskie Koleje Linowe mają już 70 lat!