Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na świecie
Data wysłania: 2022-11-04 09:54 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: W rankingu Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022 Niemcy po raz szósty z rzędu i po raz ósmy od 2008 roku zajmują czołowe miejsce w rankingu 60 krajów świata.
Niemcy osiągnęły rekord: żaden inny kraj nie znalazł się na pierwszym miejscu sześć razy z rzędu od czasu pierwszego badania przeprowadzonego przez NBI w 2008 roku. W tym roku na drugim i trzecim miejscu plasują się Japonia i Kanada. Niemcy jako cel podróży z powodzeniem budują dobry image nawet w tak niestabilnym okresie inflacji, kryzysu gospodarczego, przezwyciężania następstw pandemii i konfliktów geopolitycznych.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT): W obliczu obecnych wyzwań konkurencja między kierunkami turystycznymi jest coraz silniejsza, dlatego tym ważniejszy jest mocny wizerunek. NBI, dzięki analitycznemu przetwarzaniu danych i połączeniu z innymi badaniami rynkowymi, dostarcza nam cennych informacji na temat strategicznej pozycji naszego marketingu. W nadchodzącym roku, włączając nasze kluczowe obszary działania: cyfryzację i ekologię, będziemy kontynuować pozycjonowanie Niemiec jako zrównoważonego celu podróży.
W kategoriach związanych z turystyką, Niemcy uzyskały wyjątkowo dobre wyniki w tematach "Budynki historyczne", "Miasta" i "Kultura współczesna" (każdy 7. miejsce), a także "Dziedzictwo kulturowe" (9. miejsce). Niemcy jako kierunek turystyczny są postrzegane takimi przymiotnikami jak "edukacyjny" (42% wskazań), "fascynujący" (32%), czy " ekscytujący" (30%).
Także inne badania potwierdzają doskonałą pozycję Niemiec jako zrównoważonego miejsca docelowego do wypoczynku. Niemcy zajmują 6. miejsce w rankingu SDG Index, który pokazuje postępy poszczególnych krajów w osiąganiu celów klimatycznych określonych przez ONZ oraz 5. miejsce w rankingu Travel & Tourism Development Index Światowego Forum Ekonomicznego. W rankingu YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking, Niemcy znalazły się w pierwszej 10. wszystkich krajów europejskich.
W badaniu IPK International przeprowadzonym na zlecenie DZT we wrześniu 2022 r. na 27 rynkach źródłowych ważnych dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, turyści zagraniczni na całym świecie oceniali zakres ofert pod względem ochrony klimatu i środowiska, a także zrównoważonego rozwoju. W tej analizie Niemcy zajęły 3. miejsce - za Szwajcarią i Szwecją, a przed Danią, Francją i Austrią.
Pozytywny wizerunek i konkurencyjna oferta odzwierciedlają zadowolenie klientów. Według Niemieckiego Monitora Jakości Turystyki (lipiec 2021 - kwiecień 2022), tzw. "Net Promoter Score" pokazuje, że prawdopodobieństwo polecenia Niemiec jako miejsca na wakacje przyjaciołom i znajomym wynosi +66 w skali od -100 do +100.
NBI został opracowany przez brytyjskiego niezależnego konsultanta Simona Anholta. Od 2005 r. NBI określa wartość marki krajów za pomocą sześciu indeksów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka oraz imigracja/inwestycje, na które z kolei składają się 23 czynniki. Od 2008 r. Simon Anholt rozpowszechniał działania NBI we współpracy z GfK. Po przejęciu zespołu badań społecznych i strategicznych GfK przez Ipsos, wiodącą na świecie firmę zajmująca się badaniem rynku, oferuje usługi pod marką Anholt-Ipsos Nation Brands IndexSM.
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na świecie [2022-11-04 09:54 193.176.184.*] Ten pozytywny wizerunek Niemiec to efekt wzmożonej aktywności informacyjnej i promocyjnej DZT - niemieckiej organizacji turystycznej. Polskich hotelarzy i organizatorów turystyki przyjazdowej szokuje totalna bierność naszej rodzimej Polskiej Organizacji Turystycznej ! Ta opanowana przez funkcjonariuszy PiS instytucja zajmuje się wyłącznie sama sobą i ma w d.pie przyjazdy z zagranicy. Czytałam niedawno wywiad z dyrektorką, która wyłącznie skupiała się na wyposażaniu i meblowaniu nowej siedziby POT. Ani słowem na temat działalności merytorycznej, która zresztą nie istnieje! W Wieliczce utworzono oddział zamiejscowy POT, gdzie zatrudniono wyłącznie działaczy powiązanych z Gowinem i Gutem-Mostowym. Kilkadziesiąt osób pozoruje działalność i przejadą fundusze, których brakuje na efektywną promocję. A my się zastanawiamy dlaczego turyści zagraniczni szerokim łukiem omijającą Polskę! odpowiedz »
|