KIT: Widzimy wyraźny spadek zainteresowania przyjazdami do Krakowa i Małopolski
Data wysłania: 2022-03-24 11:12 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Po dwóch latach kryzysu związanego z pandemią, w ostatnich tygodniach branża turystyczna odnotowała kolejne zawirowania związane z konfliktem za wschodnią granicą.
Widząc to Krakowska Izba Turystyki zwróciła się do grona ponad trzydziestu praktyków i ekspertów o ocenę obecnej sytuacji, związanej z kryzysem w małopolskiej turystyce, który powstał wraz z pojawiającym się zagrożeniem oraz falą uchodźców, która zaburzyła odbudowujący się po pandemiczny ruch turystyczny.
Aktualnie po przybyciu obywateli Ukrainy szeroka grupa wolontariuszy i odpowiednich służb poradziły sobie z falą uchodźców jaka dotarła do Polski, w której setki tysięcy osób otrzymało pomoc i wsparcie. Dotychczasowe szerokie zaangażowanie Polaków, pokazuje ogromną gościnność i wrażliwość na wynikłe problemy oraz bezwarunkową pomoc.
Prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Rafał Marek podkreśla, że na dzień dzisiejszy miejsca, które służyły pomocą naszym poszkodowanym sąsiadom w większości zostały doprowadzone do normalnej funkcjonalności a przybyłe ofiary konfliktu zostały przeniesione do bezpiecznych obiektów w których udzielane są nadal świadczenia, wspieranych finansowo przez licznych sponsorów z kraju, zagranicy oraz państwo polskie. Hotele oraz szeroko rozumiana infrastruktura m.in. dworce, lotniska, które brały udział w początkowej fazie pomocy udostępniając swoje zasoby, dostosowały swój serwis do aktualnej funkcjonalności i podobnie jak przed wspomnianą sytuacją oferują odprawę podróżnych, sprawną obsługę turystów przybywających i zwiedzających nasz kraj.
Mając na uwadze przedstawione opinie, badani eksperci wskazują na potrzebę podjęcia natychmiastowych działań pokazujących stabilną i bezpieczną sytuację w Polsce. Przede wszystkim zapobiegając dezinformacji za granicami naszego kraju jak i wewnątrz niego. Przedstawiciele branży turystycznej uważają, że informacje te powinny być udostępniane za pośrednictwem dostępnych mediów tak aby miały jak najszerszy zasięg i dotarły do potencjalnych turystów.
Eksperci rekomendują podjęcie jak najszybszych działań związanych z przekazem przedstawiającym Kraków, Małopolskę i nasz kraj jako stabilną destynację, która posiada gwarancję bezpieczeństwa Unii Europejskiej oraz Sojuszu Atlantyckiego, która otoczona jest w pełni kontrolowaną granicą, której przekroczenie możliwe jest wyłącznie na wyznaczonych przejściach granicznych na podstawie stosownych dokumentów.
Mając na uwadze wywołany w ostatnich tygodniach kryzys oraz powoli odradzający się rynek turystyczny po pandemii działania powinny być wielopoziomowe i podzielone na poszczególne etapy, polegający na zintensyfikowanych działaniach PR, networkingu, podróży studyjnych oraz kampanii wizerunkowej. Wykorzystując do tego dostosowaną formę i poziom komunikacji przy wykorzystaniu mediów społecznościowych i ogólnodostępnych. Ważne jest również aby w komunikacji wykorzystać również informacje o zniesieniu z dniem 28 marca 2022, w dużej części obostrzeń związanych z kończącą się pandemią, co pozwoli na odrodzenie się turystyki, zwłaszcza turystyki miejskiej, która najbardziej ucierpiała przez ostatnie dwa lata.
Segmentacja rynku turystycznego z którego reprezentowani byli eksperci/praktycy
- 39,6% Touroperator
- 22,9% Przewodnik/pilot
- 14,6% Transport
- 10,4% HoReCa
- 8,3% MICE (turystyka biznesowa)
- 4,2% Atrakcje Turystyczne
- 2,0% Uczelnie
91% badanych przewiduje znaczny spadek zainteresowania przyjazdami turystycznymi do Małopolski z uwagi na wojnę na Ukrainie. 88% ankietowanych wskazało znaczące i bardzo dużą liczbę anulacji rezerwacji usług turystycznych
Anulacja rezerwacji usług turystycznych w perspektywie czasowej
- 48,5% anulacje rozpoczęły się od początku rozpoczęcia konfliktu do dnia 18.03
- 18,2% najbliższe dni, tydzień do 27.03
- 27,3% w przedziale tydzień - miesiąc do 18.04 (do Poniedziałku Wielkanocnego)
- 39,4% do rozpoczęcia wakacji do 30.06
- 15,2% do końca roku
- 6,1% na kolejne lata
Kierunki z jakich odnotowuje się i przewiduje spadek zainteresowania podróżami turystycznymi do Krakowa i Małopolski
42,4% Francja
- 39,4% Stany Zjednoczone, Kanada
- 39,4% Włochy
- 33,3% Wielka Brytania
- 24,2% Kraje Skandynawskie
- 21,2% Austria, Szwajcaria:
- 21,2% Hiszpania
- 18,2% Polska
- 15,2% Izrael
- 12,1% Azja
- 9,1% Litwa, Łotwa, Estonia
- 6,1% Słowacja, Węgry, Czechy
- 9,1 % pozostałe
KIT bada wpływ wojny na przyjazdy do Krakowa [2022-03-24 11:12 149.202.98.*] Największy dramat, to przyjazdy zagraniczne. Wydaje mi się, że i ministerstwo od turystyki (które??!!), i tzw. Polska Organizacja Turystyczna zajęte są wyłącznie swoimi wewnętrznymi problemami, które sami tworzą. Oddział POT w Wieliczce, w którym zatrudnia się funkcjonariuszy partyjnych, to już totalny odlot!!!!! Ja bym zlikwidowała te martwe struktury a rządowe środki na promocję turystyki, przekazała strukturom regionalnym i lokalnym. odpowiedz »
KIT bada wpływ wojny na przyjazdy do Krakowa [2022-03-26 08:33 83.17.160.*] Górale i Kraków ciągle płaczą, a co ma powiedzieć Podlasie i Białowieża, tu jest dopiero dramat.Sezon trwa 4 m-c i jak się nie otworzy Białowieża to wszyscy popadamy na Podlasiu. odpowiedz »
|