Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Forum grupa: Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Wakacje.pl: Turcja wyprzedziła Grecję w 2021 rokuData wysłania: 2022-02-15 12:45 Autor: Czytelnik IP automatAktualność z dnia 2022-01-26: Ile Polacy wydali na podróże? Wakacje.pl przeanalizowały też średnie wartości rezerwacji dla poszczególnych grup klientów. Choć pod lupę wzięto osobno wydatki par, jak i rodzin z dziećmi, widać jedną wspólną cechę - w zeszłym roku klienci byli skłonni wydać na swój urlop więcej niż przed rokiem. Średnio na rezerwację było to 6 814,09 zł wobec 5 707,95 zł w 2020 roku. Wyższa wartość koszyka zakupowego to wynik kilku zmiennych. Polacy decydowali się na pobyty w obiektach o wyższym standardzie, często pięciogwiazdkowych z wyżywieniem w formie all inclusive, po drugie w dalszym ciągu popularne były podróże do dalekich krajów, które choćby z uwagi na dłuższy lot są droższe od podróży do basenu Morza Śródziemnego - komentuje Jolanta Kołodziejczyk. W przypadku Turcji średnio na rezerwację dla dwóch osób klienci przeznaczali 5 387 zł (4 910 zł w 2020 roku), dla dwójki dorosłych i dziecka było to 7 666 zł, przy czterech osobach w konfiguracji dwoje dorosłych i dwoje dzieci 9 633 zł, a przy trójce dzieci podróżujących z rodzicami 12 310 zł. Przy Grecji para wydawała przeciętnie 5 926 zł, rodzina z jednym dzieckiem 8 138 zł, a z dwójką 10 207 zł. Dla Egiptu było to odpowiednio 5 539 zł dla dwóch osób, 7 339 zł dla rodziców z dzieckiem i 9 247 zł dla czterech osób (2+2). Kiedy i jak wyjeżdżaliśmy w 2021 roku? Tradycyjnie najwięcej osób kupiło wycieczkę w trzecim kwartale roku, na który przypadło 42,4 proc. sprzedaży zrealizowanej w Wakacje.pl. Zima była dla branży trudnym okresem z uwagi na obowiązujące wówczas obostrzenia oraz wprowadzenie jednego terminu ferii, wiosną z powodu restrykcji, ale też zamknięcia części krajów na przyjazdy z zagranicy Polacy również wstrzymywali się z rezerwacjami. Na lipiec przypadło 15,6 proc. sprzedaży, drugim najpopularniejszym miesiącem na kupowanie wycieczek był czerwiec (15,1 proc.), a trzecim sierpień (14,8 proc.). Co ważne, w zeszłym roku udało się nieco wydłużyć sezon, dzięki czemu samoloty latały do kierunków typowo wakacyjnych w październiku (8 proc.) i na początku listopada (6,3 proc.). Dobry był także maj, kiedy kupionych zostało 10,5 proc. podróży z terminem realizacji do końca 2021 roku. Jeśli spojrzymy na dane pod kątem daty wylotu, okaże się, że najwięcej osób wyjechało w sierpniu (21 proc.), a potem w lipcu (18,7 proc.) i we wrześniu (14,6 proc.). Czwartym najczęściej wybieranym miesiącem na podróż był czerwiec (9,13 proc.), a piątym październik (6,6 proc.). 2021 rok był jednocześnie czasem popularności last minute i rezerwacji dokonywanych na kilka tygodni przed wylotem. 23 proc. sprzedaży przypada na zamówienia składane w okresie do 7 dni przed rozpoczęciem podróży, ale 24 proc. w okresie od 31 do 90 dni wcześniej. Na trzecim miejscu w tym zestawieniu znalazły się wycieczki kupowane na 15-30 dni przed wyjazdem (20 proc.). Nie ma natomiast żadnego zaskoczenia przy wyborze rodzaju transportu. Na pierwszym miejscu znalazły się wycieczki lotnicze (93,62 proc. wszystkich zarezerwowanych wyjazdów), na drugim te z dojazdem własnym (4,84 proc.), a na trzecim imprezy autokarowe (1,53 proc.). Widać natomiast, że wzrosło zainteresowanie podróżami lotniczymi, a spadło tymi z dojazdem własnym. W 2020 roku, choć wycieczki samolotowe były najczęściej wybieranymi przez klientów Wakacje.pl, to większym zainteresowaniem niż zazwyczaj cieszyły się podróże z dojazdem własnym. Od zeszłego roku obserwujemy powrót popularności wyjazdów lotniczych do wcześniejszych poziomów, stąd wzrosty w tym segmencie, a spadki udziałów ofert z dojazdem samochodowym - mówi Anna Podpora, menedżer produktu w Wakacje.pl. Na urlop najchętniej we dwoje albo z dwójką dzieci W 2021 roku klienci biur podróży najchętniej podróżowali we dwoje - takie rezerwacje odpowiadały za 69 proc. sprzedaży. Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazły się rodziny z jednym dzieckiem (17 proc.), na trzecim z dwójką dzieci (13 proc.). Co ciekawe, rok do roku o 8,4 pkt. proc. spadł udział w sprzedaży wyjazdów dla par, a o 4,7 pkt. proc. wzrósł w przypadku wycieczek dla dwojga dorosłych i dziecka. Wzrost - o 3,6 pkt. proc. - zanotowano także w przypadku wyjazdów 2+2 (rodzice i dwójka dzieci). Na tydzień, ale z all inclusive W 2021 roku Polacy najchętniej wyjeżdżali na tygodniowe wakacje - takich rezerwacji było zdecydowanie najwięcej, bo aż 69,1 proc. Na drugim miejscu znalazły się pobyty o niestandardowej długości 8-13 dni (17,1 proc.), na trzecim typowe 14-dniowe (6,3 proc.), a na czwartym krótkie wypady połączone z 3-6 noclegami (5,9 proc.). Klienci Wakacje.pl decydowali się zazwyczaj na pobyt z opcją all inclusive lub ultra all inclusive - na te formy wyżywienia łącznie przypadło nieco ponad 81 proc. rezerwacji (prawie 76 proc. w 2020 roku). Dwa posiłki dziennie zamawiało 11 proc. podróżnych, na same śniadania zdecydowało się trochę powyżej 4 proc. osób. Popularność all inclusive rośnie w grupie rodzin z dziećmi i przypada na 86,3 proc. zamówień, przy dwóch dorosłych jest tylko nieco niższa, bo wynosi trochę ponad 79 proc. All inclusive to już od kilku lat najpopularniejsza forma wyżywienia wybierana przez klientów biur podróży. Na taką formułę decydują się nie tylko rodziny z dziećmi, ale też pary i single. W tym roku zyskała szczególnie na znaczeniu, bo część osób wolała spędzać urlop w hotelowych resortach, które działały wedle ściśle określonych protokołów sanitarnych. Stosowne wytyczne przygotowały władze wszystkich najważniejszych krajów turystycznych - przypomina Jolanta Kołodziejczyk. Mimo pandemii i utrzymujących się restrykcji widać, że Polacy w pierwszym półroczu tego roku planowali wyjazdy letnie z większym wyprzedzeniem niż początkowo można było się spodziewać. Latem wycieczki last minute były co prawda popularne, ale wcale nie tańsze niż kupowane na kilka tygodni przed wylotem. Z naszych analiz wynika, że w szczycie sezonu oferty rezerwowane na kilka dni przed wylotem były droższe o kilkaset złotych od osoby niż kupowane na co najmniej miesiąc wcześniej. W niektórych przypadkach różnice w cenie przekraczały nawet tysiąc złotych od osoby przy tych samych lub bardzo zbliżonych parametrach podróży. Obecnie obserwujemy, że wyjazdy do tych samych miejsc w przedsprzedaży na Lato 2022 są tańsze niż last minute, które można było "złapać" w minionym sezonie wakacyjnym. Jeśli zatem zależy nam na atrakcyjnej cenie, nie warto zwlekać z decyzją o rezerwacji - przypomina Anna Podpora. Wbrew przekonaniu, że Polacy rezerwują wyjazdy głównie w biurach stacjonarnych, w Wakacje.pl w 2021 roku udział rezerwacji dokonywanych w pełni samodzielnie przez klientów (full online) zwiększył się trzykrotnie wobec 2019 roku.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematySphinx wprowadza nowe dania do menu
Zielone światło dla Parku Hewelian
Najciekawsze polskie atrakcje dla dzieci!
Przewozy Regionalne konkurencją dla PKP Intercity?
Hotelarz zapłaci karę, bo wyrzucił gejów
Ryanair przeprasza LOT. Czy to jest prawdziwe?
Wrocław: teraz budowa Hiltona ruszy pełną parą
Połączenie kolejowe Balice - Kraków będzie później
Radisson Blu Kraków na wrzesień - menu meksykańskie
Porozumienie o utworzeniu Portu Lotniczego w Modlinie podpisane
Podlasie bez dodatkowych pociągów na ferie
Port lotniczy Praga-Ruzynie będzie całkowicie sprywatyzowany
Piloci i przewodnicy - zmiany w prawie
Zakaz przeklinania w jednym ze szkockich barów