Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- szukam pilota przewodnika
- TUI Specjalista ds. turystyki Wrocław
- Specjalista/ka ds. turystyki
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025

Forum grupa: Inne związane z branżą
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Protest mediówData wysłania: 2021-02-10 16:26 Autor: Czytelnik IP automatAktualność:
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania. Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych. Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19. Podatek wzbudził również sprzeciw Rady Przedsiębiorczości. Popierając protestujących podkreśla ona, iż wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało negatywne skutki i przyniesie ono miliardowe straty, zamiast zakładanych przychodów. W gospodarce rynkowej znana powszechnie jest prawdziwość twierdzenia, że reklama jest dźwignią handlu. Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB. Według wyliczeń Deloitte dla World Federation of Advertisers w U E każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na 7 złotych wzrostu PKB. - podkreśla Rada Przedsiębiorczości Rada wskazuje, że planowane obciążenia podatkowe dotkną zatem wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji również obywateli. Wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego, wbrew ustalonym od lat zasadom, a ponadto w czasie, w którym pandemia wciąż dławi gospodarkę, będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których dodatkowe opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść ok. 800 mln złotych są błędne, gdyż nie uwzględniają negatywnych skutków proponowanych rozwiązań w postaci obniżki PKB. Straty na podatku VAT, PIT i CIT wielokrotnie przewyższą planowane wpływy z nowego podatku i mogą osiągnąć poziom 6 miliardów złotych. Polski rząd postanawia nałożyć na obywateli kolejne podatki i ograniczyć dopływ tlenu do gospodarki, gdy jednocześnie kraje sąsiadujące z Polską wprowadzają rozwiązania pozytywnie oddziałujące na gospodarkę. Niemcy obniżają VAT, a Czesi radykalnie zmniejszają podatek dochodowy. - można przeczytać w treści apelu, który podkreśla, że zmiany dotknę przede wszystkim te media, które nie są powiązane ze spółkami Skarbu Państwa. Wątpliwości Rady Przedsiębiorczości budzą też zakres i konstrukcja podatku. Nie są one zgodne z prawem Unii Europejskiej, w tym z unijną zasadą swobody przepływu usług, swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz proporcjonalności - alarmuje Rada wskazując, że podnoszenie podatków w kryzysie nie jest rozwiązywaniem problemów polskiej gospodarki, a za dodatkowe opodatkowanie reklam zapłaci cała gospodarka i konsumenci, a w efekcie budżet państwa.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematy
Egipt: polski turysta zginął pod kołami ciężarówki
Słaba reaktywacja połączenia Łódzi z Warszawą
W Katowice natkniemy się na piętrowa "niespodziankę" od PKP PR
Centralwings oferuje loty dla poszkodowanych pasażerów Ryanair
Największą atrakcją turystyczną Poznania jest Stary Rynek
Rekrutacja do hotelu Interferie Medical SPA w Świnoujściu
Jednomyślność w obradach nad ustawą o całkowitym zakazie palenia
Hotel Labineca Chorwacja - bankrut
Centralwings ostatni raz na minusie?
Wiceminister podgrzewa wojnę na rynku kolejowym
W Bratysławie - Jarmark Bożonarodzeniowy
Bezpłatny wpis restauracji do Panoramy Firm kosztował ponad dwa tysiące
Czy wakacje na pokładzie towarowca dostarczą nam niezapomnianych wrażeń?
Zgłoszono ponad 100 projektów centrów pobytowo - treningowych na Euro 2012
Gibraltar wybija małpy, bo napadają na turystów
Galileo Leisure - są jeszcze wolne pokoje na Mundial!
Kasprowy Wierch - trasa narciarska otwarta od soboty
Koszt transportu turysty do kraju to wydatek w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych
Hotel Le Meridien Bristol: oferta na weekend walentynkowy
Coraz więcej pasażerów PKP InterCity