Agonia Alitalii?
Data wysłania: 2008-09-09 15:19 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Jak podaje TVN 24, agonia linii Alitalia trwa już od kilkunastu miesięcy.
Roberto Colannino, prezes Włoskiego Towarzystwa Lotniczego (Compania Aerea Italiana), które powoła do życia nową Alitalię, powiedział, że aby zrealizować ten zamiar konieczny jest zagraniczny wspólnik i właśnie dlatego prowadzi on rozmowy z Air France-KLM oraz Lufthansą.
W wywiadzie dla dziennika "La Repubblica" Colannino nie wskazał, które wolałby mieć z dwu wymienionych towarzystw za wspólnika Alitalii.
W czwartek Air France-KLM oświadczyło, że jest gotowe, aby wstąpić w spółkę z Alitalią jako wspólnik mniejszościowy, jeżeli potwierdzą się przewidywania co do wypłacalności towarzystwa. Włoski premier Silvio Berlusconi powiedział również w czwartek, że każdy spośród aliansów z zagranicznymi liniami będzie oznaczał ich udział mniejszościowy.
Plan, który ma na celu ratunek dla przeżywającej już od dawna głęboki kryzys Alitalii oraz jej prywatyzacji, nazwany "Fenix", przewiduje podzielenie włoskiego towarzystwa na dwie części. Jedna część, ta wolna od długów, przejmie rentowne usługi świadczone przez Alitalię oraz zostanie zakupiona przez Włoskie Towarzystwo Lotnicze (CAI), które zostało utworzone jeszcze w tym tygodniu przez 16 włoskich przedsiębiorców.
CAI stworzyła nowe, flagowe włoskie linie lotnicze, skupiając aktywa oraz obsługę dochodowych połączeń lotniczych Alitalii, a także drugich co do wielkości włoskich linii lotniczych AirOne.
Druga połowa Alitalii, która prawdopodobnie znajdzie się pod specjalną administracją, będzie musiała przejąć inne dziedziny działalności Alitalii a także jej długi.
W czwartek włoski rząd przystąpił do dokonywania zmian w ustawie, która ma na celu regulacje trybu ogłaszania upadłości, czy kryzysu wielkich przedsiębiorstw. Zmiany mają utorować drogę do utworzenia nowej Alitalii oraz zastosowania planu "Fenix".
Już od kilkunastu miesięcy ciągną się kłopoty flagowego włoskiego przewoźnika. Przed rokiem nawet rosyjski Aerofłot był wymieniany jako poważny kandydat do kupna tej upadającej firmy.
Co dalej z nierentowną Alitalią? [2008-09-09 15:19 158.66.1.*] ## odpowiedz »
Co dalej z nierentowną Alitalią? [2008-09-11 14:12 213.241.15.*] TYTUŁ JEST NIESPRAWIEDLIWY Proszę się nie niepokoić. Alitalia łączy się z Air One, a nad całością będzie nowa ‘parasolowa’ spółka zasilona potężnym kapitałem. Prywatyzacja przebiegnie pod kontrolą Banca Intesa Sao Paolo, top-10 banków na świecie, a więc instytucji gwarantującej przejrzystość procesu. Niedochodowa część linii będzie, pod kontrolą rządu włoskiego, przez kilka lat stopniowo likwidowana. Scenariusz jest dobry. Linia nie przewiduje kłopotów ani dla pasażerów (a nawet gdyby - jest protekcja IATA i wzmocniona gwarancja finansowa), ani dla agentów czy kontrahentów. ALITALIA WARSZAWA## odpowiedz »
|