Forum grupa: Biura turystyczne
Sun & Fun ubezpieczy klientów od skutków pandemiiData wysłania: 2020-06-04 20:12 Autor: Czytelnik IP automatAktualność z dnia 2020-12-16: Nowa gwarancja Itaki Biuro podróży Itaka z nową gwarancją ubezpieczeniową. Nowa gwarancja opiewa na sumę 96 000 000 PLN i będzie obowiązywać od 16.09.2020 r. do 15.09.2021 r. Gwarancja wystawiona została przez ERGO Reiseversicherung AG Oddział w Polsce. Przedmiotem gwarancji jest:
Wysokość gwarancji ubezpieczeniowej na sezon 2020/2021, niższej w porównaniu z sezonem 2019/2020, wynika z rozporządzenia Ministra Finansów z marca tego roku, na mocy którego touroperator może zadeklarować na kolejny rok 30% przychodu z roku 2019. Powyższe rozporządzenie powstało w wyniku sytuacji branży turystycznej, dla której rok 2020 jest najtrudniejszym w historii, a touroperatorzy ponieśli i ponoszą olbrzymie straty zarówno w związku z zawieszeniem działalności operacyjnej jak i jej wznowieniem. W przypadku zwiększenia popytu i wzrostu przychodu wysokość zabezpieczenia ulegnie podwyższeniu Portal Lulubeds dostępny w Merlinie X Od 16 lipca 2020 agenci korzystający z systemu rezerwacyjnego MerlinX mogą proponować swoim klientom ofertę portalu miejsc noclegowych Lulubeds. W systemie Merlin X dostępna jest oferta z dojazdem własnym w wielu hotelach, ośrodkach, pensjonatach czy obiektach agroturystycznych w całej Polsce, od gór po morze. O powstaniu portalu Lulubeds pisaliśmy w aktualności Touroperator uruchamia portal rezerwacyjny Itaka wznowiła czartery Samolot z Klientami Itaki na pokładzie wylądował 3 lipca na lotnisku na Zakynthos w Grecji. To pierwszy rejs ITAKI po 112 dniach przerwy spowodowanej pandemią koronawirusa. Jak poinformował wiceprezes touroperatora, Piotr Henicz, 167 turystów Itaki wylądowało dzisiaj w Porcie Lotniczym Zakynthos, gdzie rozpoczynają swoje greckie wakacje 2020. Pierwszy rejs po wznowieniu działalności operacyjnej został zrealizowany przez linie lotnicze Smartwings. Samolot wystartował z Lotniska Chopina w Warszawie o godz. 6.35 i wylądował na Zakynthos zgodnie z rozkładem o 10.10 czasu lokalnego. Odprawa na lotnisku w Warszawie z zastosowaniem procedur bezpieczeństwa przebiegła sprawnie i bezproblemowo. Europa Ubezpieczenia wprowadza klauzulę covidową Europa Ubezpieczenia wprowadza do ubezpieczeń turystycznych klauzulę covidową, która zapewnia ochronę na wypadek zachorowania na COVID-19 podczas podróży zagranicznej. Od 15 czerwca część państw Unii Europejskiej otworzyła swoje granice dla podróżnych z Polski. Dwa dni wcześniej (13 czerwca) Polska zniosła obowiązek kwarantanny dla osób wracających do kraju. Te dwa wydarzenia umożliwiają Polakom powrót do swobodnych wyjazdów za granicę. Mimo otwarcia granic nadal występuje ryzyko zachorowania na COVID-19. Dlatego chcemy zapewnić klientom, którzy decydują się na wyjazd za granicę w celach turystycznych lub zawodowych ochronę na wypadek zachorowania na koronawirusa. W ramach oferowanych przez nas ubezpieczeń będą mogli liczyć na pokrycie kosztów leczenia, ratownictwa, transportu czy pomocy w podróży - mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia. Ochrona przed COVID-19 jest dostępna m.in. w ubezpieczeniu Travel World, które Europa oferuje przez partnerów czy ubezpieczeniu ITravel. Zgodnie z klauzulą covidową, w przypadku zachorowania na koronawirusa ochrona jest zapewniona w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, w wysokości do 50 tys. EUR w produkcie Travel World i do 200 tys. zł w ITravel. Nowe zasady ochrony ubezpieczeniowej dotyczą wyjazdów zagranicznych od 21 czerwca, niezależnie od daty zakupu polisy. Klauzula covidowa nie obejmuje ubezpieczenia kosztów rezygnacji. Mouzenidis ubezpieczy turystów od kosztów leczenia COVID-19 Mouzenidis Travel wraz z Signal Iduną, rozszerzył bezpłatnie ochronę ubezpieczeniową o koszty leczenia spowodowane przez koronawirusy Sars-Cov-1, Sars-Cov-2. Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Bezpieczne Podróże, które jest wliczone do każdej rezerwacji ubezpieczyciel świadczy ochronę z tytułu kosztów leczenia spowodowanych przez koronawirusy Sars-Cov-1, Sars-Cov-2 z ich mutacjami w tym zachorowania na CCOVID-19. Przedłużone zostaje także ochrona do 7 dni w zakresie kosztów leczenia i assistance w przypadku odwołania wcześniej zaplanowanego powrotu z podróży zagranicznej wskutek epidemii choroby zakaźnej, pandemii, których początek nastąpił w trakcie pobytu ubezpieczonego za granicą. Organizator dodatkowo rozszerzył ochronę podczas amatorskiego uprawiania sportu. Podróżujący z Mouzenidis Travel otrzymują bez dodatkowych dopłat ubezpieczenie obejmujące jazdę na quadach oraz żeglarstwo do 10 mil morskich od brzegu. Powyższe warunki obowiązują dla każdej pakietowej rezerwacji Mouzenidis Travel oraz na dojazd własny. Rozumiemy, że w nadchodzącym okresie, poczucie bezpieczeństwa przez naszych klientów będzie jeszcze bardziej pożądane i cieszymy się, że możemy naszym klientom oferować tak rozszerzony wariant ubezpieczenia bez dodatkowych opłat - komentuje Beniamin Vafidis, dyrektor marketingu. Sun & Fun ubezpieczy klientów od skutków pandemii Biuro podróży Sun & Fun Holidays we współpracy z Ergo Ubezpieczenia Podróży rozszerza pakiet ubezpieczeniowy o skutki: pandemii i zdarzeń pod wpływem alkoholu. W ramach pakietów Max i Super Max touroperator zapewnia także ochronę w kosztach leczenia i transportu na wypadek pandemii (w tym choroby COVID-19). Rozszerzenie obejmuje wyloty zaplanowane od sezonu Lato 2020 niezależnie od daty założenia rezerwacji, tym samym będą nim objęci również klienci, którzy wykupili te warianty wcześniej. Polacy czekają na otwarcie granic i powrót do zagranicznych kurortów, które gwarantują im ciepłe morze, słońce i przede wszystkim standard wypoczynku, do którego są przyzwyczajeni. Wznowienie ruchu turystycznego jest kwestią czasu, ale będzie związane z koniecznością dostosowania się do nowych warunków, w których kluczowym tematem pozostanie bezpieczeństwo. Obok nowych procedur w hotelach, istotna jest też szersza ochrona ubezpieczeniowa, która zapewni klientom komfort i poczucie bezpieczeństwa podczas wypoczynku. - mówi Semir Hamouda, dyrektor generalny Sun & Fun Holidays. Do tej pory pandemia należała do jednych z wyłączeń odpowiedzialności w ubezpieczeniu, co wzbudzało pewne obawy o ochronę podczas wypoczynku za granicą po wznowieniu ruchu turystycznego. Touroperator, we współpracy z Ergo Ubezpieczenia Podróży postanowił zatem rozszerzyć zakres ubezpieczenia kompleksowego Max i Super Max gwarantując pokrycie kosztów hospitalizacji, leków czy transportu (z podlimitem sumy ubezpieczenia do 20 000 EUR.) także na wypadek zakażenia koronawirusem. Rego-Bis: zmiana terminu lub voucher na 110 proc. wpłaty Katowickie Biuro Podróży Rego-Bis zaproponowało kilka rozwiązań, skorzystania z wyjazdu w innym, dogodnym terminie. Touroperator przygotował trzy alternatywne możliwości skorzystania z wyjazdów, które zaplanowane były w niemożliwych do zrealizowania terminach. Pierwszą z nich jest skorzystanie z innej wycieczki lub oferty wypoczynku, zaproponowanej przez pracownika Biura, bez konieczności dopłat i opłat manipulacyjnych. Jeśli zaoferowany produkt nie zadowoli klienta, będzie mógł samodzielnie wybrać interesujący go wyjazd, przy czym konieczna będzie dopłata. W przypadku, gdy Klient nie zdecyduje się na żadną z oferowanych propozycji, ma możliwość skorzystania z vouchera, który, zgodnie z przepisami tzw. tarczy antykryzysowej będzie ważny przez rok od daty rozpoczęcia wstępnie planowanej imprezy. Wartość bonu opiewa będzie 110% na wartości wpłaconej kwoty. Dowodzi to, w myśl hasła "zmień termin nie odwołuj", że bardziej opłaca się przenieść zaplanowany wyjazd na późniejszy termin, niż z niego zrezygnować. Itaka przygotowała bony o wartości przekraczającej kwoty wpłat klientów W związku z decyzją o przywróceniu granic, wstrzymaniem międzynarodowego ruchu lotniczego oraz aktualną sytuacją związaną z pandemią koronawirusa, Itaka przedłużyła zawieszenie wszystkich wyjazdów do 31 maja 2020 r. Wszyscy klienci, którzy mają zarezerwowany wyjazd w tym okresie zostaną powiadomieni o zawieszeniu wyjazdów przez pracowników biur sprzedaży, gdzie dokonano rezerwacji. Zwracamy się do naszych klientów z apelem o zmianę terminu rezerwacji, co nie tylko pozwoli nam dopełnić podjętych zobowiązań wobec klientów i kontrahentów, ale także wesprze branżę turystyczną w szerokim sensie znaczenia: linie lotnicze, hotele, pilotów, a także inne podmioty związane z branżą jak muzea i zabytki. - apeluje wiceprezes Itaki, Piotr Henicz. Jeżeli klient nie skorzysta z tej opcji, będzie miał możliwość rozliczenia kwoty wpłaconej na poczet rezerwacji objętej anulacją w formie bonu wakacyjnego o wartości 105% wpłaconej kwoty (odpowiednio zaliczki lub całości). Bon będzie ważny przez 1 rok od dnia, w którym miała się odbyć (rozpocząć) impreza turystyczna, za którą bon jest wystawiony. Jego wykorzystanie będzie możliwe wyłącznie w biurze sprzedaży, w którym została założona pierwotna rezerwacja. Bon jest zabezpieczony przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. - dodaje Piotr Henicz. Te kroki są zgodne z propozycjami wiceprezesa Henicza z piątkowej telekonferencji z udziałem wiceministra rozwoju Andrzeja Guta-Mostowego, o której pisaliśmy w artykule Touroperatorzy: potrzebujemy jasnych i spójnych rozwiązań Merlin X zrezygnuje z opłat za kwiecień Merlin X nie pobierze opłat za kwiecień. Jak poinformował prezes spółki Elektroniczne Systemy Sprzedaży, Tomasz Berdowski, dla każdego agenta który nie jest w stanie wypowiedzenia, nie zalega z opłatami, spółka nie wystawi w miesiącu Kwiecień faktury za korzystanie z systemu Merlin X. Faktury za produkty VACATIONS CMS, VACATIONS IBE, MDS, Robin, czy umowy zbiorcze i sieciowe zostaną wystawione normalnie po 14.04.2020. Wszystkie faktury zostaną wysłane tylko i wyłącznie za pomocą maila. Władze spółki nie podjęły jeszcze decyzji odnośnie do faktur za maj. Itaka wstrzymuje wyjazdy W związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego i decyzją o przywróceniu granic na 10 dni z możliwością przedłużenia, oraz wstrzymaniem międzynarodowego ruchu lotniczego, Itaka zawiesiła ze skutkiem natychmiastowym wszystkie wyjazdy do 15.04.2020. Jak podał Piotr Henicz, wiceprezes touroperatora, wszyscy Klienci, którzy mają zarezerwowany wyjazd w tym okresie zostaną powiadomieni o zawieszeniu wyjazdów przez pracowników punktów sprzedaży, gdzie dokonano rezerwacji. Mając jednak na celu usprawnienie procesu, prosimy o kontakt z punktami sprzedaży w celu dopełnienia niezbędnych formalności i ewentualnej konsultacji w sprawie zmiany terminu wyjazdu lub destynacji. Jednocześnie informujemy, że wszyscy Klienci przebywający aktualnie za granicą za pośrednictwem Biura Podróży ITAKA mają zagwarantowane powroty do kraju. W związku z ogłoszonym stanem zagrożenia epidemicznego polscy obywatele po przekroczeniu granicy zostaną skierowani na domową 14-dniową kwarantannę lub w inne miejsce wskazane przez służby graniczne, jeśli osoba wracająca nie wskaże swojego miejsca zamieszkania jako miejsca, w którym może odbyć kwarantannę - szczegółowe informacje osoby wracające otrzymają w miejscach przylotu do kraju - informuje Piotr Henicz. Do podjęcia podobnych decyzji zostaną zmuszeni także inni organizatorzy turystyki. O zamknięciu granic pisaliśmy w artykule Polska zamyka granice Funclub oferuje możliwość dokupienia opcji bezkosztowej rezygnacji z wyjazdu Biuro Podróży Funclub oferuje swoim turystom specjalny produkt Kup Sobie Spokój. Nowy produkt gwarantuje możliwość bezkosztowej rezygnacji do 21 dni przed imprezą bez podawania przyczyn. Koszt Kup Sobie Spokój to od 40-80 PLN w zależności od ceny imprezy. Unity Line otwiera sklep z wycieczkami Unity Line otwiera internetowy sklep z wycieczkami. Sklep znajduje się pod adresem: skandynawskiepodroze.pl. Turyści znajdą tam wycieczki głównie po Skandynawii, oparte na połączeniach promowych Unity Line. Jak przekonuje armator, w ofercie są propozycje m.in dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku, czy pasjonatów historii. W e-sklepie Unity Line znajdzie się również kilka propozycji dla szukających mniej typowych wyjazdów, np. programy skierowane w stronę pasjonatów skandynawskiego kina, miłośników szwedzkich kryminałów, czy koneserów dobrego wina. Fly.pl w nowej odsłonie Biuro podróży Fly.pl uruchomiło nową odsłonę serwisu do rezerwacji wycieczek, która ma być bardziej intuicyjna, przejrzysta i zoptymalizowana pod najnowsze trendy w turystyce i sprzedaży e-Commerce. Co się zmienia w nowym serwisie? Jak przekonują przedstawiciele biura, nowa strona jest prostsza w obsłudze i bardziej czytelna. Ułatwienia w ścieżce rezerwacyjnej zgodnie z założeniami User Experience, dostosowanie portalu do aktualnych wytycznych Google a, nowa szata graficzna i jeszcze więcej wartościowych treści to kilka z podstawowych zmian. Serwis został dostosowany pod nowe trendy w turystyce i nowy produkt, m.in. city breaki i coraz bardziej popularne wycieczki objazdowe. W ścieżce rezerwacyjnej pojawiły się także usługi dodatkowe, np. możliwość zarezerwowania parkingu przy lotnisku. Łatwiejsza nawigacja skraca czas wyboru oferty a nowe funkcjonalności pozwalają dopasować ją pod wymagającego Klienta. W nowym serwisie Fly.pl zostały wyeksponowane największe atuty rezerwacji w internetowym biurze agencyjnym, czyli możliwość porównania ofert różnych organizatorów. Nowa prezentacja produktu dotyczy nie tylko wyglądu strony, lecz także rozbudowania najbardziej istotnych dla Klienta elementów oferty, szczególnie w wersji mobilnej. Użytkownik w przejrzysty sposób widzi, który hotel jest najtańszy, jakie ma możliwości zakwaterowania i ma jasno przedstawioną kalkulację ceny na każdym kroku. Strategia mobile first FLY.PL odchodzi od schematu, w którym pierwszym krokiem jest budowa wersji desktopowej, a dopiero później dostosowywanie jej do urządzeń mobilnych. Zamiast okrajać produkt pod smartfony i tablety, nowa strona powstała od bardzo funkcjonalnej wersji mobilnej, która następnie została rozbudowywana pod większe ekrany. Nowa strona zgodnie z bieżącymi trendami jest zoptymalizowana pod mobile, w jeszcze większym stopniu niż poprzednia. Od dawna widzimy, jak duży potencjał ma ten kanał w perspektywie zakupów internetowych. Pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami, uruchomienie nowego serwisu to mocny początek zmian - wyjaśnia Kacper Daszke, Dyrektor Marketingu i e-Commerce FLY.PL. Nowoczesny wygląd i łatwość użytkowania Strona została stworzona zgodnie z aktualnymi wymogami web-usability, czyli najwyższymi standardami pod względem łatwości użytkowania i funkcjonalności. W serwisie Fly.pl zastosowane zostały wytyczne dotyczące projektowania "przyjaznych" (user-friendly) stron internetowych. Serwis został wzbogacony o duże zdjęcia, dzięki którym użytkownik już na etapie wyboru wycieczki może oczami wyobraźni przenieść się na wakacje. Prezentowana dziś strona jest jednym z etapów zaplanowanych zmian technologicznych i wizualnych naszego serwisu. Nowa odsłona FLY.PL to nasz największy projekt, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. Jestem przekonany, że będzie ona krokiem milowym w dalszym rozwoju firmy - podsumowuje Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyLOT pierwszy, ale tanie linie tuż za nim!
Dużo szersza oferta dla dzieci i młodzieży!
Konkurs na projekt polskich stoisk narodowych
UE będzie dopłacać do wczasów?
Nie ma systemu informowania o samolotach
McDonalds: restauracjom fastfood kryzys nie straszny
Czy LOT będzie miał własny terminal na Okęciu?
Czy piloci LOT-u nie znają języka angielskiego?
Eksponaty z "Rudego" z serialu "Czterej pancerni i pies" udostępnione turystom
Strajk pilotów Jet Airways: ponad 130 lotów odwołanych
Odbyło się pierwsze notowanie PDA Interferii
SPA Bagiński & Chabinka - nowe SPA w Międzyzdrojach
Muzeum Początków Państwa Polskiego zostanie rozbudowane
Linie lotnicze flyLAL nie chcą mieć w kodzie liczb diabelskich
Promocyjne bilety Lufthansa już w sprzedaży
katalog Egzotyka jesień/zima 2010-2011 Rainbow Tours