TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

Harmony Polish Hotels sugeruje hotelarzom pożądane praktyki w dobie epidemii

Data wysłania: 2020-04-23 09:52 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Wznowienie działalności hotelarskiej jest przewidziane w drugim etapie "odmrażania gospodarki". Epidemia koronawirusa z pewnością zmieni sposób pracy w hotelach. Fundacja Harmony Polish Hotels przygotowała Kodeks Dobrych Praktyk dla hotelarzy, wznawiających działalność.

Intencją Kodeksu jest przygotowanie hoteli na przyjęcie Gości w hotelach w nowej rzeczywistości i zmieniającej się sytuacji w obliczu COVID-19. Zawiera 40 punktów, wskazujących na pożądane praktyki w odniesieniu do recepcji, pokoi, hotelowej gastronomii, czy pomieszczeń ogólnodostępnych, stref SPA, czy pracowników. Daje także pewne wyobrażenie na temat tego, jak, przynajmniej przez jakiś czas, może wyglądać praca i pobyt w hotelu. Pełną treść kodeksu zamieścimy na końcu artykułu.

Podstawą jest udostępnienie środków do dezynfekcji rąk praktycznie w każdym, możliwym pomieszczeniu, w recepcji, pokojach, spa, hotelowych restauracji, barów, czy częściach wspólnych. Fundacja proponuje także, aby recepcjoniści mierzyli, bezdotykowym termometrem, każdemu z gości temperaturę. Goście z podwyższoną temperaturą, lub innymi objawami chorobowymi, nie mogliby zostać przyjęci w obiekcie. Wśród dobrych praktyk dla recepcjonistów wymieniono także noszenie rękawiczek i maseczek, bądź przyłbic ochronnych, systematyczną dezynfekcję drzwi, lady recepcyjnej, poręczy, terminali, kart pokojowych itd., ograniczenie liczby osób przebywających jednocześnie w hotelowym lobby, ograniczenie do minimum czasu, który gość spędza przy recepcji, czy używanie jednorazowych długopisów.

Harmony Polish Hotels proponuje także zakaz wpuszczania do pokoi osób niezameldowanych, obowiązkowe ozonowanie pokoju, po opuszczeniu go przez gościa, dezynfekcję i częste wietrzenie.

Jeśli chodzi o hotelową gastronomię, to kodeks proponuje podobne rozwiązania, jak dla recepcji, a oprócz tego, zwiększenie odległości między stolikami, a także dezynfekcję naczyń, częstą zmianę obrusów.

W stosunku do pracowników, proponowane są m.in. szkolenia z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa, używanie odzieży ochronnej, czy wprowadzenie dodatkowych dezynfekcji części wspólnych dla pracowników.

Poniżej pełna wersja Kodeksu Dobrych Praktyk, przygotowanego przez Harmony Polish Hotels.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20200420_kodeks_dobrych_praktyk_harmony.pdf

    • Kodeks dobrych praktyk dla hotelarzy 

      [2020-04-23 09:52 93.179.229.*]

      Te wskazówki są dość oczywiste ale ich wdrożenie rozbija się o szczegóły. Baseny i strefa SPA - nie będzie można ich udostępniać od razu, nawet na tych zasadach. Mierzenie temperatury - dopiero po kilku minutach od wejścia do budynku termometr pokazuje temperaturę ciała a nie skóry. Ozonowanie - PZH nie zaleca tej formy działania a szczególnie wykonywanej samodzielnie.
      Jaka jest cywilna odpowiedzialność obiektu, gdy ktoś będzie twierdził, że się w nim zaraził? Co z gośćmi, gdy wystąpi przypadek zarażenia?
      To wszystko nie jest takie elementarne.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję