TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Neckermann w prokuraturze

Data wysłania: 2019-10-02 11:14 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Na podstawie doniesienia klienta Prokuratura Rejonowa w Warszawie sprawdza, czy upadłe biuro podróży Neckermann oszukało klientów. Na razie są to czynności sprawdzające.

Rzecznik prokuratury Łukasz Łapczyński podał, że zawiadomienie w tej sprawie złożył jeden z warszawskich adwokatów w niedzielę do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Jego istotą jest wskazanie, że przedstawiciele Neckermann sp. z o.o. w Warszawie wydając 23 września w imieniu spółki komunikat o realizacji wyjazdów zgodnie z planem, wprowadzali w błąd co do kondycji finansowej spółki. Zatem wszyscy, którzy między ubiegłym poniedziałkiem, a środą zawarli z tym biurem umowy o podróże turystyczne zrobili nie będąc świadomi prawdziwej sytuacji spółki. Bezpośrednim powodem powyższych działań jest ogłoszenie w dniu 23 września 2019 r. upadłości przez Thomas Cook PLC, a w konsekwencji także ogłoszenie w dniu 25 września 2019 r. upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100 % udziałów w Neckermann Polska.

Nie znamy dokładnej sytuacji Neckermanna, ale spekulując na podstawie już znanych faktów, można przypuszczać, że zgłoszenie jest efektem wściekłości klienta. Klient będąc prawnikiem, mógł uznać, że sytuacja spółki, która transferowała do swojej spółki nadrzędnej środki na płatności, jest praktycznie nie do uratowania i zarząd spółki powinien to powiedzieć od razu. Bowiem taki optymalizacje wykonuje się, aby umożliwić tanie finansowanie centrali na przedłużonych terminach płatności dla dostawców. W przypadku upadku centrali takiej struktury, ewentualne środki stają się częścią masy spadkowej i często okazuje się, że zostały "przejedzone" lub są na tyle długo zamrożone, że spółkom-córkom i dostawcom grodzi bankructwo (syndyk lub inny zarządca przymusowy kieruje się zupełnie innymi wytycznymi niż realia biznesowe i musi zbierać wszystkich poszkodowanych).

Co zrobić, jeśli my lub nasz klient zawarliśmy lub kontynuowaliśmy umowę wierząc w zapewnienie zarządu spółki? Warto rozważyć wizytę u prawnika i zgłoszenie się również jako poszkodowany, jako, że w przypadku celowego wprowadzenia w błąd co do kondycji spółki zarząd ponosi także osobistą odpowiedzialność za wyrządzone szkody.

    • Neckemann podejrzany 

      [2019-10-02 11:14 109.173.219.*]

      A Mediterraneum?   odpowiedz »

      • Neckemann podejrzany 

        [2019-10-08 22:01 83.21.134.*]

        jedyna firma tj Neckermann,pl , która nie robiła przewałów, może zainteresują się prokuratorzy Mediterraneum? A może lepiej Thomas Cook - tam jest przewał-ściągnęli kasę z całego sezonu, nie popłacili hotelarzom i ogłosili upadłość - gdzie kasa? tam powinien prokurator się interesować, NEC PL informował w dobrej wierze i my jako branża trzymaliśmy kciuki aby się wyczołgał z tego szamba co Mu zrobił Thomas Cook nie dzwonili do ostatniej chwili jak np Mediterraneum , Alfa Star aby wpłacić kasę. Napewno w Necku było wszystko w dobrej wierze i próbowali ratować firmę, szkoda takiej firmy, bez reklamacji, super dziewczyny na call, w produkcie, finansówce, taki fajny zespół, kto takie study zrobi jak Krzysztof???nikt, tacy wspaniali ludzie, taki świetny zespół :(:(:(   odpowiedz »

    • Neckemann podejrzany 

      [2019-10-02 11:22 5.173.232.*]

      Ola   odpowiedz »

    • Neckemann podejrzany 

      [2019-10-02 12:25 83.12.119.*]

      jak zwykle prokuratura szuka nie tam gdzie trzeba i śledzi nie tego co trzeba ...   odpowiedz »

    • Neckemann podejrzany 

      [2019-10-02 13:13 83.0.175.*]

      Zarząd Neckermann Polska znał dobrze sytuacje finansową firmy . Winien zaprzestać sprzedaży oferty lato 2020 . To jest kpina i naciąganie klientów na tanią ofertę . Świadomi bankructwa robili fałszywe podchody. Pan Prezes udaje niewinnego i przeprasza wszystkich klientów OBŁUDA wiedział dobrze co jest grane . Co z prowizjami agentów za sprzedaż ,których nie otrzymaliśmy do kogo mamy się udać aby odzyskać należność . To Pan wprowadził procedurę pełnego przelewu, nie wolno odliczać prowizji . Biuro Rainbow odliczamy należność przekazujemy potwierdzając fakturą jest ok . A teraz musimy domagać się należności za wykonana pracę. Co z bilansem księgowym chyba wogóle w firmie Neckermann nie istniał . OSZUSTWO KPINA finansowa. To nie powinno mieć miejsca.   odpowiedz »

    • Neckemann podejrzany 

      [2019-10-03 20:21 178.235.177.*]

      Z zapewnień Urzędu Marszałkowskiego wynika, że wszystko było pod kontrolą i UM o wszystkim co działo się wiedział, zarówno o kondycji Neckermanna, jak i o listach pasażerskich, zaplanowanych wylotach i powrotach ( https://www. bankier. pl/wiadomosc/Nie-bedzie-doniesienia-do-p rokuratury-ws-Neckermanna-7744804. html ). Z jakich pobudek Pan adwokat złożył w takim wypadku zawiadomienie? Poza ty, sprzedaż została wstrzymana, zresztą odwołano także loty...   odpowiedz »

      • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

        [2019-10-30 21:46 46.187.173.*]

        Ja mam bony na wycieczkę. Ubezpieczyciel; odmówił wypłaty odszkodowania. Straciłam pieniądze. To nie jest super - to są pieniądze które potracili prawdziwi ludzie.   odpowiedz »

        • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

          [2019-12-03 13:05 91.206.6.*]

          również zostałem mówiąc kolokwialnie "olany", powołują się na ustawę, która jasno nie precyzuje czym jest zakup usługi. Uważam, że kupując bon wykupiłem potencjalną usługę, ponieważ bonami mogłem zapłacić TYLKO za usługi, Neckermann nie prowadził innej dzialalności niż usługowa.
          Pytanie co można z tym zrobić, zeby nie stracić kilkunastu tys zł?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję