Nowy etap konsultacji w sprawie CPK
Data wysłania: 2019-08-19 14:48 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Od poniedziałku, 19 sierpnia można oceniać założenia koncepcyjne Portu Lotniczego Solidarność.
Propozycja skierowana jest do podmiotów prowadzących działalność lub posiadających wiedzę ekspercką w zakresie podlegającym uzgodnieniom. To kolejny etap konsultacji, w które zaangażowani są m.in. liczni przewoźnicy lotniczy.
Uwagi do tzw. briefu strategicznego Centralnego Portu Komunikacyjnego można zgłaszać od dziś do końca października. Warunkiem uczestnictwa w konsultacjach jest dokonanie rejestracji i podpisanie zobowiązania do zachowania poufności (NDA). Zaproszenie wraz z opisem i warunkami uczestnictwa oraz formularz rejestracyjny i NDA dostępne są pod adresem: cpk.pl
Firmy i osoby, które zgłoszą się do najnowszego etapu konsultacji i zostaną do niego przez spółkę CPK dopuszczone, otrzymają dostęp do 350-stronicowego briefu strategicznego nowego lotniska. Po zalogowaniu będzie można - przy pomocy specjalnego formularza - wprowadza propozycje zmian i uzupełnień dotyczących planowanej infrastruktury. Brief jest efektem dotychczasowych uzgodnień z partnerami branżowymi inwestycji.
Nasze konsultacje celowo rozpoczęliśmy już na wstępnym etapie przygotowań do projektowania i budowy CPK. Nie da się mądrze zaplanować nowoczesnego lotniska, nie pytając się o zdanie tych, którzy będą z niego korzystali, czyli m.in. przewoźników lotniczych, zarządców infrastruktury, firm: handlingowych, utrzymaniowych i kurierskich, operatorów cargo oraz dostawców mediów, surowców i usług - podkreśla Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.
W kwietniowym inauguracyjnym spotkaniu konsultacyjnym wzięło udział ponad 60 przedstawicieli firm takich jak m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, LOT AMS, LS Airport Services, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Poczta Polska, Orlen, LOTOS, PERN, Polski Holding Hotelowy, FedEx, DHL, UPS i TNT Express. Spółka CPK zapoznała partnerów z zakładanymi etapami inwestycji oraz przedstawiła roboczy, blokowy schemat realizacji projektu, jak też założenia dotyczące formuły i zakresu współpracy. Do końca maja do CPK wpłynęło ponad pół tysiąca uwag i propozycji dotyczących infrastruktury planowanego lotniska, m.in. części pasażerskiej, bagażowej, cargo, zaplecza technicznego itd.
W następnej kolejności CPK we współpracy z Międzynarodowym Zrzeszeniem Przewoźników Lotniczych (IATA) powołał Airport Consultative Committee (ACC). W pierwszym spotkaniu ACC, które odbyło się 18 lipca w Warszawie, uczestniczyli m.in. przedstawiciele LOT-u, El Al, Emirates, Enter Air, Qatar Airways, SAS i Wizz Air oraz grup lotniczych: IAG (w jej skład wchodzą British Airways, Iberia, Aer Lingus, Level i Vueling) i Lufthansy (oprócz niemieckiego przewoźnika należą do niej także: Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Eurowings). Wzięli też w nim udział przedstawiciele sojuszu Star Alliance, który reprezentuje oprócz LOT-u też np. Air China, Singapore Airlines, United Airlines, Turkish Airlines i South African Airways.
Równolegle z częścią lotniskową CPK trwają przygotowania do projektowania i budowy nowych linii kolejowych prowadzących do CPK i Warszawy. W lipcu zakończył się pierwszy etap Regionalnych Konsultacji Strategicznych w tej sprawie. Dotychczas odbyły się one w pięciu województwach: kujawsko-pomorskim, wielkopolskim, mazowieckim, łódzkim i dolnośląskim. We wrześniu mają się odbyć spotkania w tej sprawie w kolejnych siedmiu.
Od lipca działa również Rada Społeczna ds. CPK, reprezentująca mieszkańców gmin Teresin, Wiskitki i Baranów, na terenie których będzie zlokalizowana inwestycja. Rada umożliwia bieżącą wymianę informacji między mieszkańcami i samorządem a spółką CPK i Biurem Pełnomocnika ds. CPK.
W lipcu decyzją Premiera RP Mateusza Morawieckiego CPK został dofinansowany kwotą 300 mln zł, co jest efektem objęcia nowych udziałów przez Skarb Państwa. Rząd uznał CPK nie tylko za projekt strategiczny dla rozwoju Polski, ale także za opłacalną inwestycję. Według raportu PwC z kwietnia br., polski rynek lotniczy ma jeden z największych potencjałów wzrostu w całej Europie, a budowa hubu pod Warszawą jest uzasadniona m.in. prognozami ruchu i zakładaną stopą zwrotu. Według opracowania Baker McKenzie i Polityki Insight z maja br., powstanie CPK może przynieść Polsce od 4 do 7 proc. wzrostu PKB.
Dalsza część konsultacji w sprawie CPK [2019-08-19 14:48 93.84.107.*] I co by tu jeszcze spieprzyć, panowie?? ... co by tu jeszcze???? odpowiedz »
Dalsza część konsultacji w sprawie CPK [2019-08-20 10:14 83.12.119.*] W Europie zaczyna się ruch zastępowania samolotów (emitują najwięcej spalin), na rzecz kolei. PIS tego nie widzi, nie rozumie i w zaślepieniu chce "tworzyć wiekopomne pomniki swojej władzy" nie oglądając się na suszę i degradację środowiska (spowodowaną coraz większym spalaniem węgla i zwiększonym ruchem samolotów), Szkoda, że wyborcy PIS nie widzą,że ta władza to umysły z XIX wieku, a nam potrzebni są świadomi i odważni rządzący, wskazujący jak żyć w zgodzie z naturą, bo bez niej zginiemy odpowiedz »
|