POT zauważa, że Polska potrzebuje profesjonalnej promocji
Data wysłania: 2008-09-02 12:41 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Z raportu Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że Polska ma nieograniczony potencjał turystyczny, ale brakuje jej dobrej promocji. Dlatego też POT przygotowała założenia dla strategii marketingowej Polski na lata 2008-2015.
W ciągu ostatnich lat pozycja Polski na międzynarodowym rynku turystycznym pogorszyła się. Spadła liczba turystów z zagranicy, głównie z Ukrainy, Białorusi i Rosji. Natomiast udział Polski w międzynarodowych podróżach turystyczno-wypoczynkowych w Europie w ubiegłym roku wynosił tylko 1,1%.
Przygotowanie "Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015" miało na celu dostarczenie branży turystycznej wytycznych dla spójnej polityki promocyjnej Polski. Dokument ma służyć również jako podstawa dla przyznawania funduszy strukturalnych, których beneficjentem jest POT.
Twórcy raportu uważają, że tempo rozwoju gospodarki turystycznej w Polsce w kolejnych latach ma szanse być większe niż tempo rozwoju całej polskiej gospodarki.
Według autorów raportu, żeby osiągnąć cel, Polska potrzebuje przede wszystkim zwiększenia skuteczności i efektywności działań marketingowych. Należy stworzyć odpowiedni wizerunek Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnego, który posiada konkurencyjne produkty turystyczne o wysokiej jakości.
Eksperci uważają, że w najbliższych latach trzeba skupić się między innymi na osiągnięciu pozycji konkurencyjnej na rynkach zagranicznych poprzez kampanie promocyjne, a także stworzeniu sprawnego i efektywnego systemu informacji turystycznej w celu poprawy jakości komunikacji i obsługi turystów. Do tego można wykorzystać łączność bezprzewodową, GPS, a także upowszechnić i ułatwić dostęp do informacji przez telefony komórkowe i bluepointy, czyli duże ekrany dotykowe z szeroką informacją oraz dostępem do ogólnokrajowej bazy danych.
Według POT na gospodarkę turystyczną trzeba patrzeć produktowo. Dlatego też z uwagi na ogromną rolę produktu turystycznego w promocji i rozwoju turystyki, POT zamierza podejmować działania, które będą zmierzać z jednej strony do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, a z drugiej do jego promocji w kraju i za granicą.
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2008-09-02 12:41 83.22.10.*] Pogratulować spostrzegawczości;)## odpowiedz »
POT - slaba promocja? [2008-09-02 15:17 85.168.150.*] Rowniez gratuluje !!!. I potwierdzam, juz jako turysta z zagranicy przybywajacy z dziecmi nastoletnimi. I tym wieksze podziekowania skladam organizacji "Wspolnota Polska" , dzialajacej pod patronatem Senatu) za zorganizowanie (po raz 3-ci (?) z kolei, obozu/ kolonii dla mlodziezy polonijnej. Oczywiscie aspekty kulturowe (wycieczki), zajecia jezykowe, ... byly motywem przewodnim. Ale rowniez to okazja do nawiazania ciekawych relacji z rowiesnikami z innych krajow, z ktorymi mogli porozumiec sie TYM SAMYM JEZYKIEM, polskim. Liczne wycieczki pozwolily na glebsze poznanie walorow krajobrazowych i kulturalnych naszego kraju, etc...i juz daly sobie "rendez-vous" za dwa lata (jako ze wczesniej pierwszenstwo maja inni, ..). Jestem matka dwoch corek, ktore w tym spotkaniu braly udzial i wrocily zachwycone. Dzieci rowniez zdaly sobie sprawe ze ... warto sie uczyc jezyka polskiego, ze moze to byc rowniez jezyk miedzynarodowy. Warto zauwazyc, ze Polonia na swiecie liczy ok. 18mln. Jakiz to duzy rynek turystyczny!!!. Jeszcze raz dziekuje ciekawego pomyslu. Miroslawa Woroniecki odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2008-09-02 13:42 217.149.249.*] Czegoś nie rozumiem. POT zauważa, że Polska potrzebuje profesjonalnej promocji. To dobrze, że zauważa, ale dlaczego jej nie realizuje? ## odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2008-09-02 13:55 195.200.89.*] Nasuwa sie pytanie - jak z wdrożeniem!?Czas pokaże.## odpowiedz »
Obawa przed nadaktywnością POT [2008-09-02 17:54 212.76.37.*] A mnie to nagłe bicie się w piersi trochę niepokoi. Bo czy przypadkiem nie sygnalizuje ono wzmożonej aktywności POT-u i np. wyprodukowania kolejnego spotu reklamowego, który za pośrednictwem światowego kanału POLSAT2 będzie kolportowany do międzynarodowego odbiorcy? odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2008-09-02 15:43 79.189.165.*] jak na organizację która ma promować polską turystykę to odkrycie potrzeby działań promocyjnych zasługuje co najmniej na umieszczenie w księdze rekordów Guinessa-brawo. Jak zwykle wyważamy otwarte drzwi## odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2008-09-03 14:53 217.149.249.*] to chyba gol do własnej bramki...## odpowiedz »
POT zauważa, że Polska potrzebuje profesjonalnej promocji [2008-09-12 01:20 83.27.213.*] brawo, POT coś zauważyła... odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2009-03-02 21:46 83.27.226.*] POT do tej pory promował "swoich" ludzi, teraz taka odmiana??? odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2009-05-23 10:54 95.158.97.*] No pewnie po co ryzykować własna kasą i np organizować wycieczki?-jeżeli można spoko dobrze pożyć z tzw funduszy promocyjnych? jak sie nie uda to co? ano nic-powie sie :nie wyszło. odpowiedz »
POT zauważyła, że Polska dotąd była słabo promowana [2009-12-06 00:30 90.224.38.*] Oto dowod na wspaniala prace POT: Wejdzcie prosze na www.sztokholm.polemb.net, nastepnie link (Polska w Szewecji - Podroz do Polski) i....www.poland.travel Takich idiotyzmow jeszcze nie widzieliscie!!!!! odpowiedz »
|