POT pozyskała dodatkowe środki na promocję turystyczną
Data wysłania: 2019-06-03 17:24 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: W tym roku w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich i działającej w jego ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Polska Organizacja Turystyczna uzyskała dwa granty ze środków unijnych.
POT zdobyła ponad 905 tysięcy złotych więcej na promocję polskiej turystyki na obszarach wiejskich. Środki pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego Na Rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie (2014-2020). Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa, zrównoważone zarządzanie zasobami naturalnymi i działania w dziedzinie klimatu oraz zrównoważony rozwój terytorialny obszarów wiejskich.
Polska Organizacja Turystyczna kolejny rok z rzędu aplikowała o granty mające na celu rozwój turystyczny obszarów wiejskich. W ramach projektu "Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich" POT będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs "Na wsi najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej". W minionym roku konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem podmiotów działających w branży turystycznej na obszarach wiejskich. Jego celem jest upowszechnianie standardów wiejskiej bazy recepcyjnej i jakości świadczonych usług, aktywizacja mieszkańców wsi oraz wymiana doświadczeń i opracowywanie na tej podstawie profesjonalnych ofert i właściwej obsługi klientów.
Polskie obszary wiejskie kojarzone są z gościnnością, dziedzictwem kulturowym, wspaniałą kuchnią i bogactwem natury. Organizowany przez Polską Organizację Turystyczną konkurs "Na wsi najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej" to świetna okazja do wymiany doświadczeń między osobami zarządzającymi produktami turystycznymi, synergii ich działań i dalszego rozwoju - powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Na realizację konkursu i kampanii "Na wsi najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej" POT otrzymała w 2019 r. grant w wysokości 589 607,86 zł.
Drugim projektem, który w tym roku dzięki środkom z Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich będzie realizować Polska Organizacja Turystyczna, jest "Dobry biznes na wsi". Głównym celem akcji jest ukazanie polskich obszarów wiejskich, jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, ze szczególnym naciskiem na branżę turystyczną. W akcji zostaną wykorzystane najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym blogerzy i storytelling.
Zarówno krajowi jak i zagraniczni turyści coraz częściej chcą odpoczywać w miejscach, które zachowują naturalny krajobraz, mających zdrową lokalną kuchnię i są wolne od tłumu, mechanizacji i urbanizacji. Polska wieś jest idealną destynacją dla osób szukających właśnie takiego wypoczynku. Naszym celem jest dotarcie z przekazem do obecnych i potencjalnych mieszkańców obszarów wiejskich, że wykorzystując potencjał wsi, można osiągnąć sukces w biznesie turystycznym - mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.
Długofalowym celem akcji "Dobry biznes na wsi" jest profesjonalizacja turystyki na obszarze wiejskim poprzez tworzenie kompleksowych produktów turystycznych, skoncentrowanych wokół biznesu agroturystycznego i promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji Polska Organizacja Turystyczna otrzymała w 2019 r. grant w wysokości 315 741,00 zł.
Środki na promocję turystyki wiejskiej [2019-06-03 17:24 192.95.12.*] Pewnie jak dotychczas większość tych środków, po ustawionych przetargach, zostanie przekazana do powiązanych z kierownictwem POT agencji PR, domów mediowych itp odpowiedz »
Środki na promocję turystyki wiejskiej [2019-06-05 01:59 51.15.119.*] To POT jeszcze istnieje??? Myślałam, że został przejęty przez Polską Fundację Narodową! odpowiedz »
|