Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot na wycieczkę do Wiednia
- kierownik turnusu rehabilatycyjnego/wczasy
- STAŻ- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ
- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ- SPECJALISTA DS TURYSTYKI
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. Turystyki w Salonie wakacje.pl...
- Recepcjonistka Stanica Wodna PTTK Wdzydze -...
- Specjalista ds. Turystyki Częstochowa
- specjalista ds. turystyki

Forum grupa: Biura turystyczne
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Czy organizatorzy będą wspierać agentów?Data wysłania: 2019-01-23 14:27 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Nadal zdecydowanie największym partnerem niezależnych biur agencyjnych pozostaje Itaka, która wyprzedza biura Rainbow oraz TUI Poland. To ostatnie biuro na skutek bardzo silnego wzrostu sprzedaży w obszarze tzw. Polski B, gdzie wiodącym kanałem sprzedaży są biura agencyjne, wyprzedziło trzecie przed czterema laty biuro Grecos Holiday. Wydaje się dość prawdopodobne, że wykazujące w ostatnich 4 latach znaczny przyrost sprzedaży przez agentów TUI Poland pozostanie jednak na trzeciej pozycji, z powodu zbliżania się do apogeum wzrostu sprzedaży w tym kanale sprzedaży i wymówienia współpracy z multiagencyjną siecią Wakacje.pl. Przy takim założeniu Itaka pozostanie numerem 1, jako partner dla biur agencyjnych, co najmniej w dającej się przewidzieć kilkuletniej przyszłości. Wieloletni lider sprzedaży w takich salonach zachował swoją pozycję w zakresie największej ich liczby w relacji z wielkością sprzedaży również obecnie. Dość wysoką proporcję liczby salonów do sprzedaży wykazuje też Rainbow jako rezultat bardzo szybkiego tempa zwiększania sieci w okresie kilku poprzednich lat. Obecnie ten proces uległ wyhamowaniu co pokazuje istotny spadek wskaźnika pomimo umiarkowanej dynamiki wzrostu sprzedaży tego organizatora. Najniższe wskaźniki "usalonowienia" salonami firmowymi wykazują biura Itaka i TUI Poland. Oba biura charakteryzują się względnie mniej ofensywnym i podobnie łagodniejszym podejściem do kwestii rozbudowy i rozszerzania wpływów swoich sieci firmowych, co odbywa się głównie na koszt słabnięcia wpływów biur agencyjnych. Itaka liderem wstrzemięźliwej polityki w rozbudowie sieci własnych salonów sprzedaży Sieć firmowa tego biura składa się w zdecydowanie przeważającej mierze z biur franczyzowych (145), a w zdecydowanie mniejszym stopniu z salonów własnych (40), co na wykresie uwidacznia bardzo niska liczba salonów na jednostkę sprzedaży. Prowadzący biuro franczyzowe pozostaje w jakimś stopniu w zbliżonej biznesowo pozycji do biura agencyjnego. Ma wprawdzie ograniczone pole działania poprzez możliwość sprzedawania jedynie produktów firmowych (czasem w niewielkim stopniu również innych organizatorów), ale w zamian za pewne korzyści i to wcale nie bagatelne. Nieformalną, ale najważniejszą korzyścią jest automatyczne skorzystanie z wysokiej rozpoznawalności i koncentracji odwiedzin przez potencjalnych klientów, co prowadzi zwykle do zwiększenia sprzedaży. Rezultat jest taki, że przeciętne biuro franczyzowe realizuje w Itace (2018) ponad dwa razy większą sprzedaż niż przeciętne biuro agencyjne w zakresie sprzedaży produktów wielu różnych organizatorów. Istotne korzyści z takiej współpracy powstają dla franczyzobiorcy zwłaszcza wtedy, gdy franczyzodawca ma silną pozycję na rynku i dostarcza atrakcyjnych produktów (wycieczek) w atrakcyjnych cenach. Korzyści i obowiązki franczyzobiorców Ograniczenie sprzedaży do produktów jednego organizatora pozwala szybciej i wnikliwiej poznać produktową paletę, co pozwala na prezentowanie relatywnie większego profesjonalizmu i skuteczniejsze pozyskanie zaufania klienta. Pomocne są też szkolenia, które w sposób usystematyzowany zwiększają wiedzą o najwartościowszych cechach produktów. Udzielający franczyzy stawia jednak też wymagania (które kontroluje) w zakresie wystroju wnętrza, elementów zewnętrznej wizualizacji, czystości i porządku w salonu, utrzymania schludnego wyglądu niezależnie od firmowego ubioru, określonych standardów zachowań podczas wizyty w salonie oraz kontroluje wiedzę sprzedawców. Osobom przyzwyczajonym do niezależnego luzu może wydawać się to dość uciążliwe, ale prowadzi do wyższego poziomu satysfakcji klienta i wspiera skuteczność sprzedaży, a więc ewidentnie działa na finansową korzyść prowadzącego salon franczyzowy. Właściciel takiego biura pozostaje bowiem odrębnym przedsiębiorcą, działa na własny rachunek i realizuje własne zyski. Rozumując w ten sposób można założyć, że franczyzobiorca jest odmianą turystycznego agenta, który ogranicza wprawdzie swoją niezależność biznesową, ale na rzecz pozyskania konkretnych korzyści. Franczyzobiorcy najczęściej nie są osobami z zewnątrz branży, ale często wywodzą się z grona osób prowadzących wcześniej biura agencyjne i to z reguły z sukcesami. Organizatorzy w danych o swojej działalności (np. w zakresie wielkości sprzedaży) często wrzucają biura agencyjne i franczyzowe do jednego worka, a za kanały własne uważają te, które pracują na ich rachunek, czyli salony własne będące części ich przedsiębiorstwa, Internet i call center.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematy
Makarun otwiera lokal poza Europą
MSZ zaktualizowało ostrzeżenie przed wyjazdami do Izraela
Komunikat MSZ w sprawie wyjazdów na Sri Lankę
Mercure Warszawa Centrum wzbogaca kadrę kierowniczą
Końcówka roku udana dla Kraków Airport
Mniej pasażerów na lotnisku w Poznaniu
Nowa trasa z łódzkiego lotniska
Ruch w Pyrzowicach zbliżony do wyników z 2019 roku
Sfinks Polska otwiera nowy lokal
Rusza budowa nowego hotelu nad morzem
Listopad w Pyrzowicach pod znakiem wzrostów
Calella, Costa Brawa, Hiszpania
Ośrodek wypoczynkowy Zagroń przejdzie gruntowną modernizację
Ryanair zapowiada nowe połączenia z polskich lotnisk
Wystartowały 3 nowe kierunki czarterowe z Pyrzowic
Hellas Travel rozpoczyna sprzedaż oferty letniej z powiększonym zespołem
Wizz Air uruchomi specjalne loty z Katowic i Warszawy