Rekordowy rok pod względem opóźnień lotów
Data wysłania: 2019-01-10 13:04 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Rok 2018 był rekordowy pod względem liczby opóźnionych lotów i odszkodowań należnych pasażerom - przekonuje AirHelp, który podsumował informacje o opóźnionych lub odwołanych lotach.
Ze statystyk AirHelp wynika, że łączna liczba pasażerów w Polsce, których w 2018 roku spotkało opóźnienie powyżej 3 godzin na lotnisku docelowym, anulowanie lotu lub niewpuszczenie na pokład, wyniosła 227 tysięcy. Dla porównania w całym 2017 roku takich osób było 138 tysięcy. Zatem na przestrzeni 12 miesięcy liczba pasażerów uprawnionych do ubiegania się o odszkodowanie wzrosła o ponad 64%. Co za tym idzie znacznie wyższa jest także wartość odszkodowań należnych pasażerom podróżującym z polskich lotnisk - w 2018 przekroczyła 300 mln zł, wobec 172 mln zł w roku 2017.
Dane AirHelp za cały 2018 rok pokazują, że zdecydowanie najmniej zakłóceń harmonogramu lotów ma miejsce rano, pomiędzy 6.00 a 12.00 - wówczas aż 83,7% samolotów ląduje o czasie. W ciągu dnia opóźnienia się kumulują - między godziną 16 a 22 wskaźnik punktualności spada do 68,4%. Relatywnie najwięcej zakłóconych lotów zdarza się w piątki (70,1% lotów na czas), a najmniej we wtorki (78,7% lotów na czas).
Rok 2018 był bez wątpienia rekordowy pod względem zakłóceń w ruchu lotniczym na świecie - prawie co piąty lot był opóźniony (o ponad 15 minut) lub odwołany. Jedną z głównych przyczyn licznych zakłóceń były strajki personelu linii lotniczych. Ogromny wzrost liczby pasażerów w transporcie lotniczym wywarł również dodatkową presję na porty lotnicze, które musiały poradzić sobie z ograniczoną przepustowością ruchu.
|