Itaka skontrolowała agentów
Data wysłania: 2018-07-11 14:06 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Itaka skontrolowała swoich agentów. Władze touroperatora nie są zadowolone z wyników audytu.
Celem nadrzędnym jest sprzedaż oferty Itaki naszym wspólnym Klientom na tych samych zasadach. ITAKA konsekwentnie stosuje taką samą cenę imprez turystycznych we wszystkich kanałach sprzedaży, niezależnie czy jest to sprzedaż online, czy sprzedaż agencyjna. To nasza fundamentalna zasada. Niestety nie wszyscy jej przestrzegają. - przekonuje, cytowany w komunikacie, wiceprezes Itaki, Piotr Henicz.
Do Itaki wpłynęły sygnały na temat biur, które w sposób niedopuszczalny miały sprzedawać ofertę touroperatora. W związku z tym został zlecony audyt zewnętrznej firmie, przeprowadzony metodą "Tajemniczy Klient". Zbadano 36 biur. W 3 z nich wykryto sprzedaż nieautoryzowaną, w 8 udzielenie rabatu.
Wyniki audytu są bardzo rozczarowujące tym bardziej, że część biur działa na rynku od kilkunastu lat i są nam dobrze znane. Przypominamy: udzielanie rabatów i udostępnianie loginów biurom trzecim jest niedopuszczalne i podlega karze umownej 10.000 PLN lub rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym.Informujemy, że 8 z badanych biur otrzymało karę finansową, z 3 rozwiązaliśmy umowy. Jesteśmy przekonani, że podjęte działania spotkają się ze zrozumieniem naszych partnerów przestrzegających warunków współpracy - ostrzega Piotr Henicz.
Publiczna informacja o kontroli i jej wynikach wygląda na żółtą (oby tylko) kartkę dla agentów. Udzielanie rabatów trudno pochwalać, ale łączenie tego z zarzutem sprzedaży przez biuro trzecie nie wydaje się być uczciwe względem agentów. Rabat bowiem jest psuciem rynku, a sprzedaż nieautoryzowana jest tak na prawdę obejściem problemu stworzonego przez ograniczenia sieci agencyjnej, które ustanawia... sama Itaka. Organizatorzy bowiem często wolą mieć mniej agentów, a za to robiących większy obrót, bo ułatwia to obsługą/szkolenia itp. oraz wymusza lojalność/zależność agentów od organizatora.
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-11 14:06 195.167.35.*] Założę się że żadne z biur nie zapłaci tej kary w kwocie 10 tys. Itaka jedynie da ostrzeżenie ale sprzedaż jest ważniejsza i nie będzie chciała obrazić agenta odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-12 08:42 46.134.155.*] Ciekawe czy tajemniczy był w Travelplanet? odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-12 09:31 83.0.175.*] Tak się dzieje rabacik parking za darmo to stała domena nieuczciwego AGENTA . Nam kliento to na rękę domagamy sie tego samego w innych biurach. Smutno nam będzie bo nie dostaniemy jałmużny. odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-12 14:24 109.173.219.*] Itaka niech się zajmie rezydentami to są szkodniki! odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-12 15:19 185.78.75.*] W dobie internetu agenci takiemu organizatorowi jak Itaka, nie są potrzebni. Po prostu wycinanie agentów. Po co ? aby zwiększyć własną sprzedaż. Poza tym jak zadzwoni tajemniczy agent do centrali, to spokojnie wynegocjuje rabat. Więc gdzie jest uczciwość wobec agenta? a już nie wspomnę, że agent, udzielając rabatu, udziela go kosztem swojej prywatnej kieszeni, więc na papierze i tak wszystko zgadza się, więc w sądzie, raczej Itaka nie wygra takiej sprawy, a to że przyjął agent mniej pieniędzy, to jego prywatna sprawa, o ile w kasie nie brakuje pieniędzy:). Cel to zmniejszenie ilości agencji i przejęcie większego rynku sprzedaży online. Cóż normalne prawa rynku. Cieszyć się, trzeba, że wogóle sprzedają przez agentów... odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-17 21:36 91.222.224.*] Właśnie przez takich agentów trwa wojna cenowa aby zdobyć klienta. Nie ma walki o jakość oferty tylko o to ile gratisów otrzyma klient. Jeden obniży cenę, drugi da parking, trzeci ręcznik czy torbę, a czwarty jeszcze coś. Klient oczywiście jest szczęśliwy, że udało mu się coś "wynegocjować", to przecież takie polskie. Osobiście wstydził bym się kupując imprezę za 10 - 12 tys żądając wręcz od agenta np. parkingu za 55 zł. Agenci natomiast zamiast trzymać cenę, bo to przecież jego zarobek, wolą prowadzić bezmyślną wojnę o klienta, na której wszyscy tracimy. Uważam, że takie audyty powinny być prowadzone częściej i ci którzy sprzedają imprezy w cenie niższej od ustalonej przez Touroperatora, niech zaczną sprzedawać garnki lub inny towar. odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-18 09:32 79.162.247.*] nie udzielam rabatów i straciłem wielu bardzo dobrych klientów, którzy twierdzili, że inny agent daje im 5% zniżki. odsyłałem ich do tych agentów. Co się dzieje z klientami? odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-08-18 15:07 192.162.149.*] Klienci, teraz do Ciebie wrócą.... daj im podwyżkę + 5%.... ;-) odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-17 14:43 185.46.169.*] Proponuję aby Itaka nałożyła kary na punkty własne na lotniskach, gdzie udzielane są rabaty do 10% pod przykrywką zniżek "pracowniczych". Niestety dotyczy to również klientów w żaden sposób niezwiązanych z portem lotniczym. Chcą karać to powinni mieć czyste ręce! odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-17 16:19 83.26.116.*] przecież Itaka łaski nie robi- są inni turoperatorzy którzy chętnie przejmą sprzedaż i jeszcze lepiej zapłacą - w Itace nie dość że gówniana prowizja, limity z kosmosu to jeszcze straszą - z taka polityką czas ich zweryfikuje i jeszcze będą się prosić żeby ich sprzedawać odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-17 19:42 46.169.72.*] Praktyki nieuczciwych upustów trzeba eliminować u sprzedawców odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-17 20:11 79.184.218.*] Najpierw robisz obrót, zdobywasz Klientów, a potem Itaka zwiększa Ci limit sprzedażowy ( nie do osiągnięcia) , rozwiązuje umowę i otwiera własne biuro w pobliżu.... Uczciwie. Kiedyś zwiększono mi limit trzykrotnie. odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-18 09:19 77.255.119.*] ITAKA traktuje agentów jak naganiaczy klientów za najniższą prowizje na rynku. Wymagania i reżim współpracy oraz narzucanie nienormalnych limitów sprzedaży graniczy z szantażem.Agent ma znaleźć klienta i natychmiast wszystko przekazać a Oni już klienta przejmą. Agent ma szukać następnych nowych klientów, a narzucane limity sprzedaży są coraz wyższe.Co na to UKKiK ? Co na to PIT czy tylko zdziera składki ? Co na to minister turystki ?ITAKA to najbardziej nieuczciwe biuro wobec agentów,którzy robią wielka pracę na ich rzecz. odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-18 09:23 77.255.119.*] Jedno pytanie - czy ITAKA w tym sezonie PADNIE, bo sprzedaż spadła im znacznie ? A jeżeli tak to ich polityka w stosunku do agentów jest chamska to mało powiedziane. odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-07-18 11:14 77.255.119.*] Kiedyś ITAKA była bardzo sympatycznym i dobrze traktującym agentów biurem. Od dłuższego czasu to "tyran" "arogant" i nie przejednany "dyktator". To już nie jest Turoperator a 19 w. fabrykant ! Czy tak powinno być w p;olskiej turystyce ?, odpowiedz »
Itaka rozczarowana audytem agentów [2018-08-31 10:58 37.47.35.*] W ogóle narzucanie limitów wykasza także mniejszych Touroperatorów z rynku. Mając wysokie limity Agenci nie widzą lepszych cen tego samego produktu u mniejszego Touroperatora. Kto na to pozwala? To są praktyki niedozwolone!!! odpowiedz »
Itaka skontrolowała agentów [2018-09-01 11:50 31.182.134.*] Itaka sraka... odpowiedz »
|