TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Wizz Air zostawia na lotnisku ponad kilkudziesięciu pasażerów

Data wysłania: 2017-09-08 09:54 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Często linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolotach. Niestety pasażerowie zwykle nie mają o tym pojęcia. Przez zastosowanie overbooking bo tak nazywa się ów "praktyka", w zeszłym tygodniu ponad 60 pasażerów z ważnymi biletami nie wsiadło do samolotu.

Sam fakt opłacenia biletu lotniczego, wydrukowanie karty pokładowej a nawet przydzielony numer fotela nie gwarantuje wejścia na pokład. Linie lotnicze zabezpieczają się i sprzedają więcej biletów niż miejsc w samolocie, na wypadek gdyby podróżny nie stawił się na lotnisku. Takie działania przewoźnika mają na celu zwiększenie współczynnika wypełnienia samolotu. Im wyższy współczynnik, tym przewoźnik więcej zarabia.

Jednak w przypadku węgierskich linii lotniczych Wizz Air, zostawienie ponad 60 ludzi na lotnisku z powodu zbyt dużej liczby pasażerów, wydaję się być absurdalne. Tłumaczenia, że przewoźnik nie spodziewał się wszystkich podróżnych są co najmniej śmieszne. Jednak zacznijmy od początku. W zeszłym tygodniu, na bułgarskim lotnisku w Sofii pojawiło się o 23 pasażerów więcej niż samolot mógł zabrać na pokład. Chodziło o rejs do Londynu. Klienci linii nie kryli swojego oburzenia a lokalne media huczały. Jakby tego było mało, następnego dnia sytuacja się powtórzyła i 40 osób, które miały lecieć do Londynu, zostały na lotnisku. Linia zareagowała szybko i wysłała po podróżnych dodatkową maszynę. W mediach pojawił się komunikat, w którym przewoźnik przeprasza pasażerów i tłumaczy, że overbooking jest częścią polityki firmy. Dodatkowo linia przyznała, że nigdy wcześniej nie zdarzyła się podobna sytuacja.

Natomiast co z poszkodowanym pasażerem, któremu nie udało się wejść na pokład samolotu? Przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie oraz rekompensatę. Gdy pasażer zmuszony jest pozostać na jednym z lotnisk na terenie UE może liczyć na rekompensatę w wysokości od 250 do 600 euro. W momencie gdy lot trzeba przenieść na następny dzień, linie lotnicze powinny zagwarantować hotel oraz talony na posiłki.

    • Overbooking w Wizz Air 

      [2017-09-08 09:54 217.229.39.*]

      Wizzair od dawan stosuje polityke tylko sprzedąć , nie ważna jakość , skąś to znamy w niektórych biurach . Robią dokładnie tak samo, sprzedać a ty turysto mrtw sie co dalej   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję