TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Gastronomia

Co się działo na targach WorldHotel i EuroGastro?

Data wysłania: 2017-04-25 19:44 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Zakończyły się 21. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2017 oraz 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2017. Ofertę zaprezentowało 273 wystawców z 15 krajów, a Centrum Targowo-Kongresowe w dniach 5-7 kwietnia odwiedziło 19 457 osób.

Przedstawiciele branży gastronomicznej i hotelarskiej zapoznali się z najnowszymi trendami rynkowymi oraz wzięli udział w interesujących szkoleniach. Dodatkową atrakcję stanowiły konkursy kulinarne organizowane przez znanych i cenionych szefów kuchni.

W gronie wystawców znalazło się 40 zagranicznych firm, które dostrzegły potencjał polskiego rynku gastronomicznego. Jesteśmy włoskim producentem wysokiej jakości wyposażenia kuchennego oraz innowacyjnych pieców konwekcyjno-parowych. Po raz pierwszy przyjechaliśmy na EuroGastro, aby znaleźć pośredników i przedstawić klientom naszą markę. Posiadamy idealne rozwiązania dla polskiego rynku HoReCa, który ceni produkty najwyższej jakości - mówiła Martina Giacomini, przedstawiciel handlowy firmy Tecnoinox. Na stoisku firmy szef kuchni Luciano Fraschetti serwował włoskie specjały prosto z pieca.

Równolegle z Targami EuroGastro odbyły się Targi WorldHotel, co uzupełniało ofertę dla branży HoReCa. Krystyna Blatsios z firmy Greno oferującej najwyższej jakości tekstylia hotelowe potwierdziła, że to bardzo udane połączenie. Wystawialiśmy się wcześniej na WorldHotel, zauważyliśmy, że połączenie ich z EuroGastro wpłynęło korzystnie na liczbę odwiedzających nas klientów i mamy nadzieję, że przełoży się to na realizacje. Odwiedzają nas przede wszystkim przedstawiciele hoteli oraz osoby pracujące w gastronomii - potwierdziła.

Powierzchnia wystawiennicza podzielona została na cztery sektory. W części poświęconej wyposażeniu zaplecza kuchennego przedstawiciele handlowi prezentowali nowości. W drugim sektorze odwiedzający zapoznawali się z wyposażeniem sal restauracyjnych, barów oraz obiektów hotelowych. Kolejny sektor tworzyły żywność i napoje, cukiernictwo i lodziarstwo wykraczające poza dotychczasowe horyzonty smakowe. Pobyt w sektorze kawowym pozwolił zebrać doświadczenia zarówno smakowe, jak i zawodowe. Duża liczba wystawców była potwierdzeniem, że w Polsce wciąż rozwija się kultura picia tego aromatycznego napoju, a wraz z nią profesjonalne doradztwo. W specjalnej Strefie Coffee Village odbyły się bezpłatne warsztaty dla baristów, menedżerów kawiarni i restauracji oraz miłośników kawy. Alf Kramer, międzynarodowy ekspert ds. kawy, podczas szkoleń dla baristów z cup tastingu porównał kawę do wina. Kawa ma różny smak, głębię, aromat. Osoby, które preferują słodkie smaki powinny otrzymać kawę z określonej mieszanki ziaren. Dobry barista doradzi klientowi gatunek, który będzie mu smakował - przekonywał.

Praktyczną wiedzę dla osób, które posiadają lokal lub pracują w kawiarni przekazał podczas warsztatu "Jak stworzyć kultową kawiarnię" Mateusz Gaca, właściciel kawiarni ""Brisman". Kultowe miejsce to takie, gdzie ludzie czują się dobrze po obu stronach lady. Kawa zrobiona dla klienta musi być najwyższej jakości, ale bardzo ważne jest, by zadbać o personel. Chodzi o to, aby pracownicy czuli się w pracy dobrze, mieli przekonanie, że jest to rozwojowe miejsce z perspektywą coraz lepszego wynagrodzenia - mówił.

Ponadto w strefie Coffee Village odbyła się 9. Olimpiada Kawy , której organizatorem była firma Apro Trade / Akademia Kawy oraz MT Targi Polska, pod patronatem Specialty Coffee Association of Europe.

Zwiedzający codziennie przyglądali się emocjonującym konkursom organizowanym przez mistrzów kulinarnych. Dzięki konkursom młodzież ma możliwość poznać cenionych szefów kuchni i zostać dostrzeżona. Cieszę się także, że firmy chcą wzmacniać swój wizerunek poprzez współpracę ze szkołami gastronomicznymi i uczniami - podsumował Robert Sowa, autor 9. edycji prestiżowego konkursu "Kulinarny Talent", który odbył się drugiego dnia targów. W składzie Jury obok zawodowych szefów kuchni zasiedli znani i lubiani dziennikarze oraz prezenterzy: Agnieszka Kołodziejska, Andrzej Sołtysik, Marek Sierocki, aktorki Olga Bończyk i Katarzyna Cichopek, a także komentator i były reprezentant Polski w piłce nożnej Marcin Żewłakow.

Pierwszego dnia targów odbył się drugi finał "CHEF Culinary Cup" pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, a ostatniego "XII Festiwal Kuchni Greckiej" organizowany przez Teo Vafidisa. Jury życzyło uczestnikom sukcesów, wszystkiego smacznego, a sobie obiadu w restauracjach, w których szefami kuchni będą w przyszłości wyłonieni laureaci.

Program Targów EuroGastro i WorldHotel wypełniony był szkoleniami merytorycznymi, które obejmowały tematykę zarządzania biznesem gastronomicznym i hotelowym. Chętnych nie brakowało, a miejsca trzeba było rezerwować z wyprzedzeniem. Szkolenia Akademii Hotelarza skierowane są do kadry zarządzającej hoteli i inwestorów. Odbywają się cyklicznie i prowadzone są przez najlepszych ekspertów branżowych, liderów swoich dziedzin - mówiła Mira Włodarczyk, organizator spotkania poświęconego maksymalizacji zysku z działalności hotelowej. Jerzy Miklewski, właściciel firmy Projekt Hotel, podkreślił, że do sukcesu w hotelarstwie niezbędne jest myślenie kategoriami pokoi, omówił też najważniejsze mierniki biznesu hotelowego. Prelegent powiedział jak stworzyć budżet projektu oraz przedstawił dwie strategie wejścia na rynek. Uczestnicy spotkania zobaczyli na wykresach, od którego momentu hotel powinien stabilnie funkcjonować, a także jaki jest optymalny moment, aby go sprzedać.

Blisko 200 uczestników, głównie właścicieli i menedżerów restauracji, szefów kuchni oraz osób, które chcą rozpocząć biznes restauracyjny, wzięło udział w panelach gastronomicznych zorganizowanych przez firmę Vision for Business. Eksperci zdradzili jak w prosty sposób zwiększyć obrót restauracji o 20% w trzy miesiące oraz podpowiedzieli co zrobić, aby lokal przynosił zyski. Opowiedzieliśmy uczestnikom o kluczowych elementach, które wpływają na zarządzanie kosztami i personelem w rentownej restauracji. Wykłady oparliśmy na naszym doświadczeniu oraz przykładach rozwiązań z najbardziej rentownych restauracji w Polsce - mówił Paweł Gruba menedżer zewnętrzny firmy V4B. Ile osób, tyle problemów, dlatego poruszamy tematy, które usprawnią pracę zarówno tych restauracji, które dobrze sobie radzą, jak i tych, które potrzebują transformacji, aby poradzić sobie z aktualnymi wyzwaniami- dodał.

Ponadto w części merytorycznej targów znalazła się konferencja pt. "Razem wobec wyzwań rynkowych w 2017 roku" zorganizowana przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu oraz szkolenia: "Dobry start gwarancją sukcesu. Czyli jak zacząć w gastronomii, żeby szybko nie skończyć"" firmy HSMI i "Menu Engineering - jak budować dochodowe menu restauracji" magazynu Restauracja. Debata "Jest dramat! Nie ma ludzi do pracy? Czy rzeczywiście?" została przeprowadzona przez Made Solutions, odbyły się także następujące wykłady: "Czym się je nowe media, czyli jak skutecznie promować restaurację" Restaurant Week, "Rebranding w gastronomii - składowe procesu i sposoby na sprawną realizację zmian, które zwiększą szansę na sukces biznesowy" Portalu Gastronomii, "Skuteczny marketing hotelowy" grupy eholiday.pl oraz "Nowe technologie w HoReCa. Jak pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć wolumen pojedynczego rachunku dzięki powermat - unikalnej technologii, łączącej ładowanie bezprzewodowe z inteligentną platformą mobilną" firmy Powermat Polska. Uczestnicy targów skorzystali również ze szkoleń winiarskich, podczas których dowiedzieli się jak skutecznie sprzedawać wino w restauracji i dobierać asortyment.

Urszula Potęga, prezes MT Targi Polska, w podziękowaniu za wieloletnią współpracę wręczyła Grand Prix Ireneuszowi Węgłowskiemu, Jerzemu Pasikowskiemu, Teo Vafidisowi oraz Krzysztofowi Gonciarkowi.

W konkursie na najlepszy produkt 21. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2017 przyznano laureatom tytuł "Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2017".

W kategorii "Wyposażenie zaplecza kuchennego - sprzęt ciężki i meble" nagrodę główną otrzymała firma Hendi Polska za elektryczny piec konwekcyjno-parowy kompaktowy Touch control 6xGN1/1, a wyróżnienia przyznano spółkom: Bolarus za szafę chłodniczą Pro C700 oraz Winterhalter Gastronom Polska za zmywarkę przemysłową serii UC Connected Wash. W kategorii "Wyposażenie zaplecza kuchennego - sprzęt drobny i akcesoria" zwycięzcą została spółka Domowe Sanatorium - Zimnoch za wyciskarkę wolnoobrotową Kuvings Chef CS600. W kategorii "Wyposażenie sali restauracyjnej i baru" wygrana trafiła do firmy Chris Krzysztof Sawicki za szafę do sezonowania wołowiny DX 1000, a wyróżnienie za bezbutlowy dystrybutor wody pitnej BLUSODA otrzymała spółka TOP SERW. W kategorii "Sprzęt i akcesoria dla cateringu" nagrodę wręczono spółce Gastromedia za bufet modułowy WMF QUADRO, natomiast w kategorii "Szkolenia i edukacja w branży HoReCa" do Patryka Szczepańskiego za szkolenia w dziedzinie cukiernictwa. W kategorii "Żywność dla gastronomii" zwyciężyła De Care Group, która zgłosiła Cukier Kokosowy BIO House of Asia, a wyróżnienie przyznano spółce Panegara za pulpę z marakui Koala. Ostatnią z nagród w konkursie na najlepszy produkt Targów EuroGasto w kategorii "Napoje alkoholowe i bezalkoholowe" otrzymała firma Kaspar Schultz za minibrowar gastronomiczny o wydajności 10 hl. 

W konkursie "The Best of WorldHotel 2017" w kategorii "Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej" nagroda została przyznana firmie Magic Play za piaskownicę edukacyjną. Z kolei w kategorii "Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej" nagrodzono firmę MIL-System za wytrzymały składany stół cateringowy z blatem z polietylenu ZOWN XL180. W trzeciej kategorii, "Nowe technologie w zarządzaniu hotelem", Jury wyróżniło firmę abiLine Polska za system zarządzania hotelem online Save4hotels.

    • Podsumowanie targów hotelarskich i gastronomicznych 

      [2017-04-25 19:44 185.182.81.*]

      Bardzo ciekawe targi. Jako właściciela dwóch niewielkich restauracji zainteresowała mnie między innymi kwestia bezprzewodowego ładowania. Czy Powermat ruszył już ze sprzedażą? Gdzie ewentualnie można by było nabyć ich sprzęt?
      Ciekawy jestem czy małe firmy w ogóle są brane pod uwagę?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję