Powstaje nowa organizacja turystyczna
Data wysłania: 2017-04-07 09:39 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Łódź chce mocniej postawić na promocję. 29 marca w hotelu Novotel Łódź Centrum odbyła się II część spotkania założycielskiego Łódzkiej Organizacji Turystycznej (ŁOT).
36 przedstawicieli reprezentujących Miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowe, gestorów atrakcji turystycznych, obiekty MICE, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe zdecydowało o połączeniu swoich sił w sferze marketingu turystycznego Łodzi.
ŁOT w swoich działaniach skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego celu dla organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break. Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi. Już nie musimy się przekonywać, że tylko połączone siły i działania w zakresie promocji wizerunkowej i produktowej na precyzyjnie określonych rynkach oraz poprzez starannie dobrane narzędzia przyniosą nam oczekiwany efekt. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy naszych członków, ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i zagranicą- powiedział Krzysztof Piątkowski, Przewodniczący Rady Stowarzyszenia i Wiceprezydent Łodzi.
ŁOT obecnie jest w procesie rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Równolegle trwają prace nad planem działania do końca 2017 roku, który powstaje w konsultacjach z członkami organizacji. Możemy powiedzieć, że nasz plan działania będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych nowotworzonej organizacji. Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Na pewno skupimy się na działaniach online, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową, damy branży możliwość prezentacji swojej oferty na tych serwisach, będziemy tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez newsletter czy social media, a także opracujemy wreszcie realny plan marketingowy dla promocji narzędzi on-line - wyjaśnia Tomasz Koralewski, Prezes Zarządu ŁOT.
Jako kolejne działania wskazywane są między innymi reaktywacja Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE, organizacja podróży studyjnych dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów czy blogerów, a także stworzenie bazującej na aplikacji mobilnej turystycznej karty miejskiej dedykowanej turystom indywidualnym.
Rada Stowarzyszenia:
- Krzysztof Piątkowski - reprezentujący Miasto Łódź - Przewodniczący Rady
- Katarzyna Gadomska - reprezentująca Acora Events - Wiceprzewodnicząca Rady
- Ryszard Bonisławski - reprezentujący Towarzystwo Przyjaciół Łodzi - Członek Rady
- Sławomir Nowak - reprezentujący Film Hotel Sp. z o.o. - Członek Rady
- Krzysztof Maciaszczyk - reprezentujący Miasto Łódź - Członek Rady
- Artur Matiaszczyk - reprezentujący Trade & Travel Company - Członek Rady
- Zbigniew Papierski - reprezentujący Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Członek Rady
Komisja Rewizyjna:
- Monika Kłeczek - reprezentująca Miasto Łódź - Przewodnicząca Komisji
- Gracjana Biegańska-Chimko - reprezentująca Arrivia s.c. - Zastępca Przewodniczącego Komisji
- Maciej Kronenberg - reprezentujący Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju REGIO - Członek Komisji
Członkowie założyciele
- Miasto Łódź
- Port Lotniczy Łódź Sp. z o.o. (członek wspierający)
- Miejska Arena Kultury i Sportu Sp. z o.o.
- Aqua Park Łódź Sp. z o.o.
- EXPO-Łódź Sp. z o.o.
- Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o. o.
- Miejski Ogród Zoologiczny w Łodzi Sp. z o.o.
- Film Hotel Sp. z o.o.
- DiM Hotel Łódź Sp. z o.o.
- ORBIS" S.A. Novotel Łódź Centrum
- Stacja Nowa-Gdynia Sp. z o.o.
- RR Office Sp. z o.o.
- AZAD PPHU
- Arrivia S.C.
- Central Fund of Immovables Sp. z o.o.
- Polska Izba Turystyki Oddział Łódzki
- Trade & Travel Company Sp. z o.o.
- Biuro Podróży AREATOUR
- Connectiva Sp. z o.o.
- Acora Events
- Grupa Fabricum
- "EC-1 Łódź - Miasto Kultury" w Łodzi
- Fabryka Sztuki w Łodzi
- IKEA Centres Polska S.A.
- OPG Orange Castle Sp. z o.o.
- Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi
- Centralne Muzeum Włókiennictwa
- Muzeum Miasta Łodzi
- Muzeum Kinematografii w Łodzi
- Teatr Wielki w Łodzi
- Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi
- Teatr Muzyczny w Łodzi
- Teatr Powszechny w Łodzi
- Centrum Dialogu im. Marka Edelmana
- Towarzystwo Przyjaciół Łodzi
- Centrum Inicjatyw na rzecz Rozwoju REGIO
Powstaje Łódzka Organizacja Turystyczna [2017-04-07 09:39 78.11.197.*] Byłam w Łodzi tydzień temu z grupa przewodników turystycznych z Krakowa. Bardzo podobało nam sie miasto, adaptacja poprzemysłowych budynków, nowoczesne obiekty...Wszystko to może zainteresować tyrystów. Należy jednak popracować nad profesjonalizmem osób zatrudnionych przy ich obsłudze. Jeden przykład: w Hotelu Mazowieckim przy kolacji obsługa zarządziła, by jedzący rybę usiedli z jednej strony sali, a jedzący mięso z drugiej !!! To nie był żart, lecz swoista metodyka usadzania grupy gości przy kolacji. Pozdrawiam Łódż i życze jej wielu turystów. Jadwiga Lentocha odpowiedz »
Powstaje Łódzka Organizacja Turystyczna [2017-04-09 10:22 31.2.59.*] Witam Pani Jadwigo, dziękuję za tą uwagę, wprawdzie Hotel Mazowiecki nie jest jeszcze członkiem naszej Organizacji, ale przekażemy GM-owi Pani uwagę, bo rzeczywiście można to uznać jako swoistego rodzaju lokalny koloryt i rzecz absolutnie niespotykaną. Pozdrawiam i zapraszam ponownie do naszego miasta - Tomasz Koralewski, Prezes Zarządu Łódzkiej Organizacji Turystycznej. odpowiedz »
|