Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
Forum grupa: Turystyka biznesowa
Jakie perspektywy ma rynek podróży luksusowych?Data wysłania: 2016-07-21 21:23 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Mimo, że wyjazdy "z najwyższej półki" stanowią dziś zaledwie niewielki ułamek podróży Polaków, nasz kraj znajduje się w gronie tych, gdzie ten segment rynku będzie rósł najbardziej dynamicznie. Liczba luksusowych podróży zagranicznych z Polski wzrośnie 3,3-krotnie w okresie 2015-2025. Średnie skumulowane roczne tempo (CAGR) wzrostu wartości tego segmentu rynku wyniesie więc 12,8% w ciągu najbliższej dekady. W efekcie, w latach 2021-2025 udział podróży luksusowych we wszystkich wyjazdach Polaków wyniesie średnio 1,5%, w porównaniu z zaledwie 0,2% dzisiaj. A jak wygląda Polska na tle krajów Unii Europejskiej i reszty świata? Odsetek 1,5% podróży luksusowych w przypadku Polaków to znacznie mniej niż w przypadku krajów Europy Zachodniej, gdzie udział podróży luksusowych w latach 2021-2025 wyniesie 3-5%, np.: Niemcy 3,7%, Francja 4,7% czy Włochy 2,8%. Europejskim "liderem rozrzutności" w kategorii podróży luksusowych jest Wlk. Brytania (ponad 10% w latach 2021-2025), a globalnymi USA i Australia (ponad 30% w obu przypadkach). Największa dynamika wzrostu w segmencie podróży luksusowych będzie miała miejsce do 2025 r. we wschodzących gospodarkach azjatyckich: w Chinach, Indiach i Korei Płd. Odsetkiem bogatych podróżujących już dziś wyróżniają się azjatyckie "państwa-miasta", czyli Hong-Kong i Singapur. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odpowiadają za 64% światowych zagranicznych wycieczek luksusowych, mimo że mieszka tam jedynie 18% światowej populacji. Udział Polski w globalnym rynku usług podróży luksusowych pozostanie skromny i będzie odpowiadał niespełna 0,5% liczby wszystkich podróży luksusowych na świecie. W 2015 r. Amadeus opublikował raport "Future Traveller Tribes 2030", który zidentyfikował sześć różnych "plemion" podróżujących, które mają różne potrzeby i wymagają innego rodzaju obsługi turystycznej. Używając podobnej metodologii, najnowszy raport wyróżnia sześć "grup najbardziej wymagających podróżujących, by pomóc firmom turystycznym lepiej poznać i zaspokoić ich potrzeby. Zidentyfikowane grupy o różnych profilach to: "Zawsze wymagający" (4%), "Poławiacze okazji" (20%), "Zamożni biznesmeni" (31%), "Zasobni w niedoczasie" (24%), "Wystawni" (18%) oraz "Niezależni bogacze" (3%). "Zawsze wymagający" to turyści, dla których pieniądze nie grają roli, a luksusowe podróże podróże są nieodzownym elementem dyskretnego, niekłopotliwego i komfortowego stylu życia. Na tę grupę zazwyczaj składają się podróżujący pierwszą klasą lub prywatnymi samolotami, powierzający podejmowanie decyzji o podróży agencjom turystycznym. "Poławiacze okazji" uważają luksusowe podróże za wyjątkową okazję. Poszukują niepowtarzalnych wrażeń oraz luksusowych warunków. W grupie tej mogą się także znaleźć klienci programów lojalnościowych wykorzystujący zdobyte punkty do poprawy warunków podróżowania. "Zamożni biznesmeni" to członkowie wyższego szczebla kierowniczego dużych firm, którzy chcą połączyć obowiązkowe podróże służbowe z luksusowym wypoczynkiem. "Zasobni w niedoczasie" - w tej grupie występują poważne ograniczenia co do wyboru terminu podróży. Tacy podróżni wymagają pełnej elastyczności jeśli chodzi o bilety. Często zlecają planowanie podróży biurom turystycznym. Rzadko mają wolny czas, przez co chcą aby ich wypoczynek był luksusowy i zorganizowany z poszanowaniem ich prywatności. "Wystawni" poszukują najlepszych i najbardziej prestiżowych doświadczeń, którymi mogą podzielić się w serwisach społecznościowych. Ważne jest dla nich bycie zauważalnym i słyszanym. "Niezależni bogacze" nie mają wielu czasochłonnych obowiązków i odbywają podróże aby sobie dogadzać i próbować czegoś nowego. Preferują ekskluzywne cele podróże i wyjątkowe przeżycia. Opisana w raporcie piramida potrzeb zamożnych podróżujących obejmuje takie najważniejsze oczekiwania jak: wsparcie zaufanego opiekuna, wysoka jakość produktu turystycznego, kompleksowa obsługa, dostęp do autentycznej kultury i unikalnych doświadczeń (w odróżnieniu od turystyki masowej), możliwość zaspokojenia swoich zachcianek, a także poczucie prywatności i bezpieczeństwa zarezerwowane dla gości typu VIP. Tylko indywidualne podejście dostawców usług turystycznych do obsługi konkretnego podróżującego pozwoli zaoferować im jakość, której oczekują klienci. Dla każdego luksus oznacza coś innego. Podczas gdy na rynkach rozwijających się rosnąca w siłę klasa średnia zwraca uwagę na materialne aspekty luksusowych podróży, na bardziej dojrzałych rynkach ewolucja rynku skłania podróżnych do poszukiwania nowych rodzajów luksusu. Dlatego oferowanie zamożnym klientom dopasowanych i ekskluzywnych doświadczeń stanie się jeszcze ważniejsze. Wykorzystanie nowych technologii i innowacji do poprawy jakości obsługi w całej branży turystycznej pozwoli osiągnąć nowy, nieosiągalny dotąd poziom luksusu - mówi Rob Sinclair-Barnes, dyrektor marketingu strategicznego w Amadeus IT Group. Badanie zostało przeprowadzone przez Amadeus na podstawie danych z różnych krajów, w tym z Polski, oraz dziesiątek wywiadów z ekspertami w dziedzinie podróży luksusowych. Raport powstał dzięki współpracy Amadeus z licznymi partnerami z branży podróży luksusowych, a także z ośrodkiem badawczym Tourism Economics i firmą Connections. Badanie dotyczące preferencji podróżnych o różnych profilach przeprowadził wśród swoich czytelników The Telegraph. Wyniki badania poniżej. Możesz także pobrać plik: turinfo_20160720_shaping-the-future-of-luxury-travel-report.pdf
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyNowe tanie linie lotnicze w Polsce!
Nowy szef GDDKiA - Lech Witecki
KE: elektroniczny chip przy bagażu
Narciarze-Internauci wybiorą najlepsze polskie ośrodki narciarskie!
Turcja: wypadek autokaru biura Triada
Od maja dostępną będzie Karta Turysty Mazur Zachodnich
Jak odzyskać kasę od wizzair ????
Rozpoczeło się święto piwa - Oktoberfest!
Śladami Dobrego Wojaka Szwejka na rowerze!
Planowana rozbudowa transazjatyckich linii kolejowych
Rekordowy lipiec dla SkyEurope!
Zakaz prowadzenia pojazdów i grzywna
Porozumienie British Airways i Galileo
Orbis Travel zakończył I fazę wdrożenia rozwiązań Amadeus
Kończy się słynny karnawał w Rio
Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Trójmiasto
Islandczycy świętują rocznicę "tureckiego" najazdu
Bieszczady: pod Tarnicą już działa sezonowa dyżurka GOPR
Absolwetka filozofii i pedagogiki marzy o pracy w biurze pod