TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Eurolines każe kupić drugi bilet

Data wysłania: 2004-12-29 11:54 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Mimo istniejącego potwierdzenia zakupu biletu w komputerze przewoźnika, klientka musiała kupić jeszcze jeden, gdyż nie miała przy sobie oryginału.

Jak podaje Gazeta Wyborcza, bilet zginął na poczcie, a przewoźnik pomimo, iż wiedział, że klientka go kupiła, kazał jej jeszcze raz zapłacić za przejazd. Pani Krystyna Derbkowska, pod koniec listopada, kupiła dla swojej córki mieszkającej w Holandii, bilet autokarowy na trasie Utrecht - Szczecin. Przewoźnikiem była firma Eurolines Nederland, a bilety były zakupione w biurze Interglobus. Dodajmy, że był to bilet imienny i w promocji kosztował 319,20 zł.

Tego samego dnia, kiedy został zakupiony bilet, Pani Krystyna wysłała go poleconym priorytetem do Utrechtu. "Przesyłki zwykle docierały do córki po dziewięciu dniach. Jednak tym razem minęły dwa tygodnie, a biletów nie było" - mówi pani Derbkowska. Zaniepokojona poszła na pocztę złożyć reklamację, ale pani na poczcie powiedziała jej, że nie będzie załatwiona ona przed świętami - tylko, że do tego czasu bilety będą już nie ważne.

"Czekamy teraz na informację z poczty holenderskiej" - tłumaczy Beata Kwaśna z działu kontroli Poczty Polskiej. Dodaje ona także, że blankiet reklamacyjny musi przejść taką samą drogę jak przesyłka, której dotyczy.

Po niepowodzeniu na poczcie, Pani Krystyna poszła do biura Interglobus. Tam powiedziano jej, że w komputerze jest potwierdzenie zakupu, ale bez oryginalnego biletu córka nie wsiądzie do autokaru. Taką decyzję tłumaczono regulaminem firmy Eurolines. Nie pozostało więc nic innego, jak tylko kupić drugi bilet u kierowcy w Holandii i zapłacić za niego 95 euro.

Jak informuje In-Pol, warszawska firma dystrybuująca bilety Eurolines, klientka może odzyskać część pieniędzy, jeśli poczta znajdzie list. Jeśli tego nie zrobi, będzie musiała zapłacić odszkodowanie w wysokości ok. 140 zł.

    • Lepiej aby był zginął 

      [2004-12-29 11:54 999.999.999.*]

      Jestem notorycznym składaczem reklamacji w naszej szacownej poczcie, jeśli bilet im rzeczywiście zginął, Pani ODZYSKA kaskę na 100%. Choć ze dwa miesiące na nią poczeka :-)   odpowiedz »

    • Pasażer ma obowiązek posiadania ORYGINAŁU biletu 

      [2005-01-20 11:59 999.999.999.*]

      Okładki Eurolines są numerowane, a wydrukowane potwierdzenie z systemu nie jest całym biletem i można je sobie w każdej chwili ponownie wydrukować... Takie są warunki przewozu i na to pasażer wykupując bilet się zgadza. Poza tym - trzeba bilety kupować w Polsce, a nie w Holandii. Inną sprawą jest to, że każdy powinien wiedzieć, że przed świętami isty idą zdecydowanie dłużej, bo jest ich kilkaset tysięcy więcej...   odpowiedz »

    • horror nie podróż 

      [2007-11-03 18:24 83.7.115.*]

      Jechałam eurolines 9.09.07 to był koszmar.Na dzień dobry zostałam okrzyczana przez kierowcę za to że zapytałam czy w trakcie przesiadki samemu trzeba przeniesc bagaż.Następni zauważyłam ze niema podnóżka a zamiast stoliczka jest popielniczka.Choć na dworku było ciepło tyle że lało w autobusie grzali az robiło się słabo.Na prośbę by wyłączc nadmuch okazało się że nie można.po 3 godz wyszłam do toalety i zastałam zamknięte drzwi,choćkupując bilet upewniałam się ze względu na chorobę z pęcherzem.tragedia.Ale to nie koniec.za jakiś czas okazało się że nasze bagaże pływają w wodzie z kałuż.Na co kierowca rozłożył ręce i powiedział a co ja mogę.....Wysadzili nas w nocy na dworcu we Wrocławiu wsród pijaków złodzieji i kazali czekac na swoje autokary....kobieta się popłakała bo do hamburga nikogo nie było ,autokaru równierz nie,my odjerzaliśmy a Ona zostawała sama wśród menelstwa.Ludzie jezdziłam kupę lat temu ,,teraz ale takiego horroru za własne pieniądze to sobie nigdy jeszcze w życiu nie zafundowałam.Dzwoniłam tego dnia po nr tel z reklamacjami ale niestety nikt nie odbierał.A bagaż w środku był mokry.mariola   odpowiedz »

      • horror nie podróż 

        [2010-09-09 09:42 195.212.29.*]

        zgadzam sie, jechalam z Grenoble do Krakowa, bilet mialam kupiony duzo wczesniej w Polsce. Przy zakupie biletu podawalam swoj numer telefonu. W Grenoble okazalo sie za nie ma mnie na liscie podrozujacych autobusem, na ktory mialam kupiony bilet! Kierowca stwierdzil ze jego to nie obchodzi i ze nie jest w stanie skontaktowac sie z biurem. Ostatecznie udalo mi sie dowiedziec ze Eurolines przebukowalo mi bilet na inny autobus! Zupelnie mnie o tym nie informujac!
        Kierowcy to dramat - rekrutowani chyba z osiedla. Przerwy byly wtedy, kiedy kierowcom zachcialo sie jesc. Jakiekolwiek pytanie do kierowcow konczylo sie na obrazliwej odpowiedzi. Nie polecam, absolutnie!   odpowiedz »

    • Firma eurolines 

      [2008-04-29 17:12 83.27.180.*]

      Korzystałem w tamtym roku z tej firmy przewozowej. Jechałem do włoch i zapłaciłem za bilet 280zł (cena promocyjna), przede mną stał starszy pan, który miał dodatkowa torbe i zapłacił 50zł (jechał do milano, ja do verony). Zarzartowałem ze czemu tak drogo, gdy przyszła kolej na mnie zapłaciłem 20zł za torbę dodatkowa. Jaka to sprawiedliwosc gdzie rózniło nas z 30 km. Zaówazyłem ze ceny za dodatkowe torby zucaja z rekawa nie maja ustalonych. w biurze eurolines nie wiedza ile trzeba trzeba miec kasy aby zapłacic za dodatkowy bagaż ("czeski film")   odpowiedz »

    • Bilet autokarowy 

      [2013-09-09 08:58 89.70.164.*]

      Faktycznie ciężko ostatnio o bilety ( ironia ) ja kupuje bilety na portalu www.autokary24.pl i jakoś nie mam takich problemów jak Wy, szczerze mówiąc jak kupuje bilet, to wysyłają mi go na mail'a i jest na nim i mogę go drukować w ilu chcę kopiach, dlatego nie rozumiem Waszych problemów w tej kwestii   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję