TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Inne związane z branżą

Nowy projekt na rynku turystycznym

Data wysłania: 2016-02-02 14:31 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Na rynku turystycznym pojawiła się nowa inicjatywa. Bloceania to zespół, specjalizujący się w marketingu turystycznym, stworzony przez twórców najpopularniejszych polskich blogów podróżniczych.

Z założenia założycieli, nowy projekt ma pomagać regionom, miastom czy innym podmiotom działającym w turystyce, zaistnieć i dotrzeć do młodego grona czytelników blogów podróżniczych oraz social mediów. Twórcy Bloceanii na co dzień zajmują się marketingiem w internecie, social mediami, tworzeniem treści podróżniczych, nowymi mediami, dziennikarstwem, grafiką, fotografią. Postanowili połączyć swoje umiejętności, by realizować wspólnie najciekawsze kampanie a także chcą być "hubem" pomysłów i szans dla innych blogerów i twórców internetowych.

Cała nasza piątka to znani, doświadczeni blogerzy. Każde z nas brało już udział w fajnych kampaniach, wiemy więc, co w branży działa, a co nie, co czytelnicy lubią, a czego nie lubią. Jesteśmy też częścią większej społeczności: w polskim internecie wisi ponad 300 wartościowych blogów podróżniczych, a każdy reprezentuje troszkę coś innego. My te blogi i tych blogerów znamy. A także ich vlogi, profile instagramowe czy kanały youtube. Wiemy, który twórca internetowy, w czym odnajdzie się i będzie pasował najlepiej: kto robi super prezentacje na targach, kto filmy, kto zdjęcia, kto dobrze pisze. Wydaje nam się, że łącząc siły i umiejętności - możemy zrobić coś ponad to. - przekonuje jeden z pomysłodawców projektu Andrzej Budnik.

To oczywiście nie jest pierwsza tego typu inicjatywa na świecie. Kilka najprężniej działających blogosfer podróżniczych, np australijska, angielska, amerykańska albo niemiecka urodziły podobne zespoły, które realizowały naprawdę udane kampanie - dodaje Budnik.

Zespół Bloceanii tworzą:

  • Andrzej Budnik - od zawsze związany z podróżami i Internetem. Współautor bloga "Los Wiaheros". Licencjonowany pilot drona, fan fotografii lotniczej, gadżetów podróżniczych oraz pięknej natury.
  • Marcin Nowak - bloger, geograf, specjalista ds nowych mediów. Z żoną prowadzi popularnego bloga “Wędrowne Motyle"
  • Ania Alboth - dziennikarka prasowa, podróżniczka i koordynatorka najróżniejszych projektów mediowych. Współautorka bloga “Rodzina Bez Granic".
  • Ula Fiedorowicz - autorka bloga The Adamant Wanderer, gdzie łączy obie pasje i tworzy subiektywne przewodniki kulinarne z różnych stron świata. Absolwentka Food and Consumer Management na University College Birmingham.
  • Michał Maj - Od kilku lat prowadzi blog przygodowy "Życie Jest Piękne", gdzie opisuje swoje podróże i aktywne życie. Na co dzień zajmuje się grafiką komputerową.

    • Blogerzy pomogą w promocji regionów? 

      [2016-02-02 14:31 89.69.145.*]

      Nie bardzo pasuje to idei blogów, które - przynajmniej w swoich założeniach - miały być przede wszystkim wiarygodne, a zatem nie trącić komercją. Słowem, zamiast blogerów mamy marketingowców i takim określeniem należy się posługiwać. W przeciwnym wypadku, jeśli opłacony bloger będzie udawał, że w swoich wyborach i ocenach jest niezależny, będzie zwykłym oszustem. Chyba, że w widocznym miejscu na blogu umieści oznaczenie: PROMOCJA   odpowiedz »

      • Blogerzy pomogą w promocji regionów? 

        [2016-04-08 16:25 195.88.114.*]

        No właśnie nie tak to działa. Blogerzy różnią się od mediów tradycyjnych i portali tym, że muszą dbać sami o jakość treści.
        Zanim podejmiemy jakąś współpracę z marką lub firmą, sprawdzamy czy pasuje ona do tego, czego oczekują od nas czytelnicy i jakie są już opinie na temat tej firmy w sieci. Jeśli mamy wątpliwości, choć niewielki, to ze współpracy rezygnujemy.
        Jeśli zrobimy jedną czy drugą słabą kampanię, to czytelnicy się od nas odwrócą, więc siłą rzeczy nie możemy działać krótkowzrocznie i nastawiać się tylko na zysk. Dobrą zasadą jest też napisać pod tekstem, który powstał we współpracy z firmą, że jest to wpis komercyjny.
        Bloger jest nie tylko marketingowcem, ale i liderem opinii, edytorem, grafikiem, często montażystą wideo oraz do tego specjalistą w swojej dziedzinie - rowerowej, kajakowej, architektonicznej, etc. etc. Okres blogerów-autorów pamiętników dawno minął, a normalnym jest że za pracę oczekuje się wynagrodzenia.
        Pozdrawiam,
        Andrzej Budnik   odpowiedz »

    • Blogerzy pomogą w promocji regionów? 

      [2016-02-02 14:51 46.113.53.*]

      pisze się o opłacalności blogów zagranicznych-czy w polsce też to jest opłacalne
      czy hajterzy sa straszni?
      anna@annatravel.pl owner   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję