TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Zbliża się termin przedawnienia roszczeń dla klientów Summerelse

Data wysłania: 2016-01-12 11:17 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Coraz więcej poszkodowanych w wyniku upadków biur podróży klientów wygrywa procesy ze Skarbem Państwa.

Podstawą roszczeń w takim przypadku jest nieprawidłowa implementacja unijnej dyrektywy 90/314 w polskim systemie prawnym. Chodzi o fakt niezapewnienia turystom ochrony wymaganej przez unijne prawo. W kilkunastu dotychczasowych sprawach sądy przyznawały turystom odszkodowania w wysokości różnicy pomiędzy sumą wpłaconą na konto touroperatora, a sumą otrzymaną z zabezpieczenia finansowego biura. Aktualnie we wszystkich sprawach trwają postępowania apelacyjne.

Reprezentujący turystów w tych sprawach dr Piotr Cybula przypomina o zbliżającym się terminie przedawnienia roszczeń dla klientów poszkodowanych przy upadku biura Summerelse. W związku z tym, że są jeszcze Klienci tego biura podróży, którzy nie podjęli jeszcze decyzji odnośnie tego, czy są zainteresowani wystąpieniem w takiej sprawie na drogę sądową, należy zwrócić uwagę na zbliżający się termin przedawnienia. Choć materia ta jest nieco skomplikowana, w dotychczasowej praktyce sądów w tego rodzaju sprawach dotyczących Summerelse ukształtowało się stanowisko, że trzyletni termin przedawnienia należy liczyć od chwili, kiedy poszkodowani klienci zostali poinformowani przez marszałka województwa o tym, że z zabezpieczenia finansowego nie otrzymają żadnego zwrotu. - pisze na swoim blogu dr Cybula.

Jak dodaje, informacje do poszkodowanych klientów najczęściej były wysyłane w marcu 2013 roku. Więcej szczegółów na blogu dr. Piotra Cybuli pod adresem prawoturystyczne.wordpress.com

Dla klientów biura Summerelse to ostatni dzwonek aby spróbować odzyskać utracone pieniądze. Przypomnienie o terminie przedawnienia przez np. sprzedającego wycieczkę agenta może zostać odebrane jako wyraz troski i dbałości o interesy klienta, co z kolei może przełożyć się na zdobycie sympatii i lojalności tegoż klienta.

    • Informacja dla klientów Summerelse 

      [2016-01-12 11:17 80.52.137.*]

      przede wszystkim "przypomnienie o przedawnieniu" jest "wyrazem troski" Pana Cebuli, który nie chciałby stracić klientów i pieniędzy.Co, rzecz jasna, jest zrozumiałe, tylko po co dorabiać do tego ideologię "troski"?   odpowiedz »

      • Informacja dla klientów Summerelse 

        [2016-01-12 19:47 213.227.95.*]

        a czy to przypadkiem nie Pan/Pani dorabia tę ideologię?   odpowiedz »

        r e k l a m a

    • Informacja dla klientów Summerelse 

      [2016-01-12 14:27 85.11.96.*]

      dr piszę się bez kropki na końcu!!!   odpowiedz »

      • Informacja dla klientów Summerelse 

        [2016-01-12 19:42 213.227.95.*]

        :) uwielbiam takich znawców; raz pisze się z kropką, a raz bez; zależy od jakiego wyrazu jest to skrót (od "doktora" - jest kropka, a od "doktor" kropki nie ma   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję