Zbliża się termin przedawnienia roszczeń dla klientów Summerelse
Data wysłania: 2016-01-12 11:17 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Coraz więcej poszkodowanych w wyniku upadków biur podróży klientów wygrywa procesy ze Skarbem Państwa.
Podstawą roszczeń w takim przypadku jest nieprawidłowa implementacja unijnej dyrektywy 90/314 w polskim systemie prawnym. Chodzi o fakt niezapewnienia turystom ochrony wymaganej przez unijne prawo. W kilkunastu dotychczasowych sprawach sądy przyznawały turystom odszkodowania w wysokości różnicy pomiędzy sumą wpłaconą na konto touroperatora, a sumą otrzymaną z zabezpieczenia finansowego biura. Aktualnie we wszystkich sprawach trwają postępowania apelacyjne.
Reprezentujący turystów w tych sprawach dr Piotr Cybula przypomina o zbliżającym się terminie przedawnienia roszczeń dla klientów poszkodowanych przy upadku biura Summerelse. W związku z tym, że są jeszcze Klienci tego biura podróży, którzy nie podjęli jeszcze decyzji odnośnie tego, czy są zainteresowani wystąpieniem w takiej sprawie na drogę sądową, należy zwrócić uwagę na zbliżający się termin przedawnienia. Choć materia ta jest nieco skomplikowana, w dotychczasowej praktyce sądów w tego rodzaju sprawach dotyczących Summerelse ukształtowało się stanowisko, że trzyletni termin przedawnienia należy liczyć od chwili, kiedy poszkodowani klienci zostali poinformowani przez marszałka województwa o tym, że z zabezpieczenia finansowego nie otrzymają żadnego zwrotu. - pisze na swoim blogu dr Cybula.
Jak dodaje, informacje do poszkodowanych klientów najczęściej były wysyłane w marcu 2013 roku. Więcej szczegółów na blogu dr. Piotra Cybuli pod adresem prawoturystyczne.wordpress.com
Dla klientów biura Summerelse to ostatni dzwonek aby spróbować odzyskać utracone pieniądze. Przypomnienie o terminie przedawnienia przez np. sprzedającego wycieczkę agenta może zostać odebrane jako wyraz troski i dbałości o interesy klienta, co z kolei może przełożyć się na zdobycie sympatii i lojalności tegoż klienta.
Informacja dla klientów Summerelse [2016-01-12 11:17 80.52.137.*] przede wszystkim "przypomnienie o przedawnieniu" jest "wyrazem troski" Pana Cebuli, który nie chciałby stracić klientów i pieniędzy.Co, rzecz jasna, jest zrozumiałe, tylko po co dorabiać do tego ideologię "troski"? odpowiedz »
Informacja dla klientów Summerelse [2016-01-12 14:27 85.11.96.*] dr piszę się bez kropki na końcu!!! odpowiedz »
Informacja dla klientów Summerelse [2016-01-12 19:42 213.227.95.*] :) uwielbiam takich znawców; raz pisze się z kropką, a raz bez; zależy od jakiego wyrazu jest to skrót (od "doktora" - jest kropka, a od "doktor" kropki nie ma odpowiedz »
|