TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka zagraniczna wyjazdowa

Włochy startują z kampanią promocyjną

Data wysłania: 2015-12-21 12:48 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność z dnia 2014-05-07:
Odnowa wizerunku i promocja Włoch jako destynacji turystycznej zdolnej wzbudzić i zaspokoić wszelkie oczekiwania każdego zagranicznego turysty.Z takim celem Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej ENIT w 2014 roku startuje z kampanią komunikacyjną Made in Italy - Wakacje stworzone na miarę dla Ciebie.

Kampania obejmuje video promocyjne oraz liczne publikacje reklamowe zamieszczane na różnych nośnikach, dostosowanych do potrzeb rynków lokalnych (spoty publikowane w telewizji oraz w sieciach kin, outdoor, reklamy w prasie, promocja w internecie).

Kampania skoncentrowana jest na ośmiu rynkach europejskich (Niemcy, Austria, Czechy, Polska, Francja, Skandynawia, Wielka Brytania i Rosja), z których pochodzi prawie połowa zagranicznych turystów odwiedzających Włochy, i ma na celu promocję następujących produktów turystycznych: Kultura i Relaks, Miasteczka, Expo 2014, Kultura i Miasta Sztuki, Wakacje aktywne i Relaks, Morze i Jeziora oraz Natura.

Przekaz kampanii charakteryzuje hasło Made in Italy, łączące dziedzictwo historyczne, kulturalne i naturalne z włoskimi produktami przemysłowymi. Otrzymany efekt to połączenie wielości w jedność: Włochy jako unikalna i rozpoznawalna marka. Ideą sloganu Made in Italy, wymyślonego przez włoską agencję promocji Pomilio Blumm, jest realizacja symbolicznej wymiany wartości pomiędzy dwiema sferami: wyrobami
przemysłowymi i doświadczeniem turystycznym, wywołanej skojarzeniem "zdjęcia-tkaniny“ z zestawieniem wyrażeń "wakacje" oraz "made in Italy". Osiągnięty efekt to podwójna konotacja: Turystyczne Włochy zaufaną marką i usługą "uszytą na miarę".

"Oryginalność kampanii tkwi przede wszystkim w nowatorskim połączeniu elementów namacalnych z ulotnymi, które składają się na każdą z propozycji tematycznych: dzięki tej innowacyjnej kombinacji miejsc, produktów, symboli oraz wartości udało się stworzyć efektywny przekaz zrozumiały zarówno w przypadku pojedynczej publikacji jak i całej Kampanii w jej złożoności. Każdy element kreatywny (zdjęcia, format, video) został tak zdefiniowany, aby przekazać konkretną informację, podkreślając jednak zawsze sferę emocji, które odwołują się do wyobraźni, ideałów i doświadczeń odbiorcy" - - wyjaśnia Marco Montini, Dyrektor ENIT Krajów Niemieckojęzycznych, Beneluksu i Europy Środkowej.

Domena www.italy.travel została zaprojektowana w taki sposób, by ułatwić każdemu podróżnikowi szybkie zapoznanie się z treścią Kampanii promocyjnej i umożliwić dostęp do jej przekazu, odsyłając go na rządowy portal italia.it , na oficjalne serwisy włoskich Regionów, oraz na stronę Targów Expo 2015.

Spot Włoskie Place został zrealizowany w trzech wersjach (30, 60 i 180 sekundowych) i celuje w uwagę masowego odbiorcy. "To Kampania otwarta- ponieważ zarówno video jak i rozmaite narzędzia reklamowe użyte przy jej realizacji, funkcjonują na zasadzie "copyleft", co pozwala regionom włoskim oraz prywatnym touroperatorom na spersonalizowanie jej i dodanie innych obrazów celem wykorzystania kampanii do własnych działań promocyjnych za granicą we współpracy z Narodową Agencją Turystyki Włoskiej" - - deklaruje Andrea Babbi, Dyrektor Generalny ENIT

"Współczesny, nieformalny, emocjonujący- taki jest styl filmu promocyjnego Włoskie Place Scenerię tworzą liczne place z każdego z 19-tu włoskich Regionów oraz z dwóch Prowincji Autonomicznych. Wybrany spot opowiada o Włoszech za pomocą nowego, dostosowanego do realiów internetu języka. Może być rozpowszechniony na wszystkich kanałach mediów społecznych i utrwalony dzięki kreatywnej formie komunikacji i dystrybucji wirusowej" - kontynuuje Babbi.

"Włoskie Place jest projektem komunikacji wizualnej będącym efektem współpracy 10 -ciu twórców, zarówno Włochów jak i obcokrajowców, którzy w ciągu 5 tygodni odwiedzili ponad 40 placów we Włoszech rejestrując ich bohaterów - mieszkańców oraz przypadkowych turystów" - informuje Mikaela Bandini, właścicielka Agencji Promocyjnej Can’t forget Italy, która wykonała video.

Materiał wizualny wyraża się poprzez język nieformalny, któremu towarzyszy szybkie tempo utworu zatytułowanego "Fuga", skomponowanego i wykonanego przez sardyńskiego muzyka Paolo Fresu, ambasadora Kampanii Promocyjnej ENIT, której głosu użyczył włoski aktor o międzynarodowej sławie- Giancarlo Giannini.

"Jako cudzoziemka (urodzona i wychowana w Kapsztadzie w RPA) mieszkająca we Włoszech, myślę, że Włosi w dużej mierze nie doceniają fascynacji jaką wzbudzają na świecie. Na filmach tworzonych przez agencję Can’t forget Italy w centrum wydarzeń znajdują się ludzie, ponieważ to Włosi są integralną częścią doświadczeń zdobywanych podczas podróży do Włoch. To oni sprawiają, iż wszystkie odwiedzane przez obcokrajowców miejsca stają się wyjątkowe i unikalne" - dodaje Bandini.

Kolejnym etapem kampanii, rozpoczętym 25 kwietnia, jest publikacja materiałów reklamowych na nośnikach typu outdoor udostępnionych przez firmę Metromedia. Video Włoskie Place 30‘ będzie można zobaczyć w autobusach w Warszawie, we Wrocławiu oraz w Krakowie. Reklamy graficzne będą rozpowszechnione na nośnikach w stołecznych tramwajach i autobusach, w metrze oraz w składach Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM).

Kampanię outdoor ukoronuje publikacja reklamy na nośniku Mega Format na elewacji hotelu w centrum Warszawy. W planach jest także realizacja Kampanii w internecie i w radiu.

    • Kampania promująca Włochy 

      [2015-12-21 12:48 5.87.34.*]

      Powiedziawszy szczerze nie wiem na ile sie to przyda, raczej powiedzialbym, ze to pieniadze wyrzucane w bloto. Zafascynowany turystyka ukonczylem kurs pozwalajacy mi pracowac w tej branzy, niestety stwierdzam, ze po wojnie Wlochy staly na pierwszym miejscu jako kraj turystyczny, 10 lat temu juz tylko na 5-ym i jest coraz gorzej. Slynne made in Italy to w wiekszosci produkty robione w Chinach, turysta jest bardzo czest oszukiwany, telewizja pokazala kwit z Rzymu kiedy to za dwa lody i dwie wody turysci z Japoni musieli zaplacic 200 euro, ja sam W Pompejach, w barze w Pompejach za ciastko i kawe mialem zaplacic pewna sume ustalona ze sprzedawca, w kasie chciano odemnie o 100%wiecej, jestem wprawdzie Wlochem, ale mieszkam na pòlnocy, akcent nie ten sam...drozysz niesamowita, coraz wiecej brudu i smieci na ulicach, a na plazach ..ludzie nie mozna sie opalac spokojnie, bo mnòstwo Arabòw i Murzynòw ofiaruje swoje towary i tak moja zona ujeta litoscia za koraliki warte 4 euro zaplacila 100, chcesz parkowac przy plazy ...4 euro za godz za postòj samochodu, ktòry w miedzyczasie zostanie okradziony, pòjdziesz na policje, smieja ci sie w oczy, bezpieczenstwo pod psem, ostatnio polowa grudnia telewizja podala, ze Wlochy maja najwyzszy w Europie wskaznik smierci przedwczesnej swych obywateli ze wzgledu na stale zanieczyszczenie, ostrzegala by nie jezdzic na rowerze, bo zle to wplywa na zdrowie..pewnie, ze zabytki, ze cieplo....ale medytujcie ludzie, medytujcie Claudio   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję